۳۴۸۴۸۹
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

دردسر بیانیه‌های دنیا جهانبخت

شاهین صمدپور گفت : «شوک» ادامه دارد اما رفتن وحید از ایران و بیانیه‌های دنیا جهانبخت برایمان دردسرساز شد.

خبرگزاری صبا: شاهین صمدپور گفت : «شوک» ادامه دارد اما رفتن وحید از ایران و بیانیه‌های دنیا جهانبخت برایمان دردسرساز شد.

شاهین صمدپور که با مستندهای آسیب‌شناسی «شوک» در میان مخاطبان رسانه ملی شناخته شد. از وی درباره کار جدیدش پرسیدیم که به ما گفت: من ۱۷ مستند را با بهنوش بختیاری کار کردم که ۱۳ قسمت این مستندها مربوط به «شکلات تلخ» است که هنوز از شبکه نسیم پخش نشده و قرار است به زودی این اتفاق بیفتد. قسمت ۱۳ این مجموعه در حال تدوین است که به زودی در اختیار شبکه نسیم قرار می‌گیرد.

دردسر بیانیه‌های دنیا جهانبخت

«شکلات تلخ» برعکس مستند «شوک» تلخیهایی مثل سرقت مسلحانه، طلاق و اعتیاد را ندارد. در «شکلات تلخ» سوژه‌ها معمولا بر بستر شوخی و خنده هستند اما برنامه کماکان رویکرد آسیب‌شناسی اجتماعی دارد و اجرای آن به عهده بهنوش بختیاری است که مثل همیشه با طنازی همراه است. برخلاف «شوک» که اجرای برنامه با من بود، بختیاری مجری رسمی این برنامه خواهد بود.

وی درباره سوژه‌هایی که در این مستند به سراغ آنها رفته می‌گوید: سوژه‌ها مواردی است که جوانان درگیر آن هستند. بعضی از سوژه‌ها نو و جدید هستند و برخی دیگر سوژه‌هایی است که در گذشته هم در قالب مستند کار شده و خود من هم به سراغ این موضوعات رفته بودم اما این‌بار با یک نگاه و فرمت دیگری به سراغ سوژه‌ها رفتیم و سعی کردیم با رویکرد شبکه نسیم همراه باشد و سرگرمی و خنده هم ضمیمه‌اش شود. به طور مثال ما موضوع بدن‌سازی و زیبایی اندام را داریم که بهترین بدن‌سازهای کشور مثل مهراب فاطمی و بچه‌های آهنین مثل رضا قرایی را دعوت کردیم یا به مبحث تب خوانندگی وارد شدیم که از خواننده‌هایی مثل علی لهراسبی دعوت شد و در عالم بازیگری هم از پژمان بازغی، در موضوع فوتبال نیز افراد زیادی را دعوت کردیم که از چهره‌های ارزشمند کشور ما هستند مثل خداداد عزیزی، علی پروین، حمید استیلی، مهدی مهدوی‌کیا و مهدی هاشمی‌نسب.

او ادامه داد: ما وارد هر مقوله‌ای که شدیم آسیب‌ها و مشکلات آن را بررسی کردیم. به فرض مثال بررسی کردیم اگر جوانی بخواهد فوتبالیست شود با چه مشکلاتی رو‌به‌رو است و همچنین مراحل سختی که پیش رو دارد را مطرح کردیم.

این مستندساز درباره زمان پخش«شکلات تلخ» بیان کرد که زمان دقیق این مستند مشخص نیست زیرا برنامه نهایی هفته آینده به شبکه نسیم داده می‌شود و فکر می‌کنم بعد از ایام ماه رمضان کنداکتور شبکه نسیم تغییر می‌کند. جایی هم برای این مستند درنظر گرفته می‌شود که ممکن است بیست روز بعد یا یک ماه بعد باشد اما به نظرم در بازه زمانی کوتاهی معلوم می‌شود که پخش هفته‌ای خواهیم داشت یا مثلا در ماه، برنامه چند بار پخش خواهد شد.

صمدپور با توضیح این‌که این مستند تفاوت‌هایی با برنامه‌های دیگر دارد گفت: یکی دیگر از تفاوت‌های این کار با مستند «شوک» این است که ما هر قسمتی را که آماده می‌کردیم تحویل شبکه می‌دادیم و به فاصله یک هفته تا ۱۰ روز پخش می‌شد اما در این مستند ما ۱۳ قسمت را آماده کردیم که بستگی به نظر شبکه دارد که به فاصله چه زمانی پخش شود.

وی همچنین درباره ادامه ساخت این مستند گفت: ما تا به این‌جا ۱۳ قسمت را آماده کردیم ترجیحمان این است که مستند پخش شود و بازخوردها را دریافت کنیم و بعد با دریافت نظرات مردم برنامه را با سلایق عموم مردم هماهنگ کنیم در نهایت محک بزنیم که اصلا مردم دوست دارند. این برنامه ادامه پیدا کند یا نه که اگر این‌طور است چه چیزهایی اضافه شود بهتر است یا چه چیزهایی باید حذف شود، کیفیت برنامه بالا می‌رود. بنابراین منتظر هستیم مستند روی آنتن برود که ۱۳ قسمت دوم را شروع کنیم.

شاهین صمدپور درباره همکاری‌هایش با بهنوش بختیاری این طور توضیح داد: من پیش از این کار، در مستند «شوک» با بختیاری همراه بودم. مستندی مثل «من اچ آی وی مثبت هستم» اولین مستند تلویزیونی بود که با بازتاب گسترده‌ای همراه شد. بعد از این همکاری‌ها در «شوک» یک مدتی است که تصمیم گرفتیم مستندی در رابطه با ترنس‌سکشوال‌ها کار کنیم که در این کار برعکس روال همیشه که من کارگردانی‌‌کردم و بهنوش بختیاری اجرای مستندها را به عهده داشت و یا به عنوان مهمان حضور داشت.در این مستند بهنوش بختیاری به دلیل این‌که بسیار تحقیق کرده است و این مسئله مدتها دغدغه ذهنی‌اش بوده، کارگردانی این مستند را به عهده دارد و من در این مستند دستیار کارگردان و تصویربردار هستم. برای این مستند هنوز تصمیم قطعی در رابطه با این‌که از صداوسیما پخش شود گرفته نشده است و تا به این‌جا که از بهنوش بختیاری پرسیدم نگاه جشنواره‌ای به این مستند دارد و ممکن است درنهایت که یک ورژنی هم از دل مستند دربیاورند و برای پخش به صداوسیما بدهند.

وی درباره جزییات قسمت جدید مستند «شوک» که در قسمت قبل با حواشی زیادی روبه‌رو شده بود. اطلاعاتی را با ما در میان گذاشت و عنوان کرد: در رابطه با قسمت جدید «شوک» نکته‌ای که وجود دارد این است بعد از این‌که قسمت قبلی برنامه با موضوع «غوغای مجازی» پخش شد و با آقایی به اسم وحید که عکس‌هایش در فضای مجازی پخش شده بود صحبت کردیم و بعد او از کشور خارج شد.

در ادامه هم خانمی به اسم دنیا جهانبخت بیانیه داد، فضا متشنج شد و حالا با عبور از حواشی گذشته به آرامشی رسیدیم که نشستیم راجع به سری جدید مستند «شوک» تصمیم‌گیری کنیم و به این نتیجه رسیدیم که مستند بعدی ما به اسم خشونت باشد، خشونت چه در فضای مجازی چه غیرمجازی که در بستر جامعه وجود دارد.

این مستندساز در ادامه بیان کرد: ما در کشوری هستیم که با آمار بالای خشونت‌ها و دعواهایی که منجر به ضرب و شتم همراه است رو‌به‌رو هستیم و در هر دقیقه با یک درگیری مواجه هستیم که منجر به ضرب و شتم می‌شود و در پزشکی قانونی ثبت می‌شود. حالا مواردی هم داریم که به پزشکی قانونی نمی‌رسد و با وساطت مردم ختم به خیر می‌شود. از طرف دیگر ما شاهد خشونت در فضای مجازی نیز هستیم که بحث حمله به پیج‌های مختلف و هنرمندان مطرح است که به ظاهر تبدیل به روال عادی شده. در قسمت جدید مستند «شوک» سعی می‌کنیم در حد توان خودمان یک آسیب‌شناسی کنیم و به این قصه بپردازیم که چرا در جامعه‌ای با یک فرهنگ کهن این اتفاق‌ها می‌افتد و هر روز این خشونت به صورت نمایان و آشکار و حتی بعضی از این خشونت‌ها زیر پوست شهر اتفاق می‌افتد و ظاهرا نمی‌شود کاری کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شوک کدومه ؟اصن همه شون هم که برن ما بدرقه شون میکنیم ،اینارواینقدربزرگ نکنید فکرمیکنن خبریه ،هرکی رفت به سلامت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج