۳۴۸۶۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

رابطه سایز شلوار و سلامت!

شايد با چربي‌هاي شكمي و چاقي‌هاي شكمي در مردان بشود شوخي كرد، اين يك موضوع جدي و مهم در سلامت است. قطعا افراد زيادي هستند كه چاقي شكمي و تجمع چربي در ناحيه شكم دارند،اما در اين ميان بايد بدانيد كه اين يك بار، مثل بقيه بودن خوب نيست.



رابطه سایز شلوار و سلامت!

مجله سیب سبز : شايد با چربي‌هاي شكمي و چاقي‌هاي شكمي در مردان بشود شوخي كرد، اما مسئله اين است كه اين يك موضوع جدي و مهم در سلامت است. قطعا افراد زيادي هستند كه چاقي شكمي و تجمع چربي در ناحيه شكم دارند،اما در اين ميان بايد بدانيد كه اين يك بار، مثل بقيه بودن خوب نيست. داشتن اضافه‌وزن به خصوص در ناحيه شكم، يك زنگ خطر سلامت محسوب مي‌شود. دكتر مايكل جنسن، فوق‌تخصص غدد درون‌ريز و دكتر مايكل واندروردن، متخصص تغذيه در مايوكلينيك، به سؤالات رايج در اين‌باره پاسخ مي‌دهند.

رابطه سایز شلوار و سلامت!

همه خطرهايي كه شكم ايجاد مي‌كند

چرا ما چاقي و تجمع چربي در ناحيه شكم در مردان را يك علامت خطر براي سلامت آنها مي‌دانيم؟ افرادي كه چاقي شكمي دارند بيشتر در خطر ابتلا به بيماري‌هاي خطرناك و حتي مرگ ناگهاني هستند. اين خطر حتي در مقايسه با افرادي كه تجمع چربي در ساير اندام‌هاي خود و انواع ديگر چاقي را دارند، بیشتر است. در كل مردان بيشتر از زنان در معرض چاقي‌هاي شكمي هستند. حتي اگر وزن فرد و BMI او در محدوده طبيعي باشد اما تجمع چربي در ناحيه شكم داشته باشد، او بيشتر در معرض ابتلا به برخي بيماري‌هاي مهم از جمله موارد زير قرار مي‌گيرد.

۱- بيماري‌هاي قلبي- عروقي و افزايش فشارخون

۲- خطر سكته مغزي

۳- احتمال ابتلا به برخي انواع سرطان

۴- ديابت تيپ ۲

۵- افزايش تري‌گليسريد خون و كاهش كلسترول خوب (HDL)

۶- افزايش احتمال ابتلا به آپنه خواب


از فرمول هميشگي استفاده كنيد

چطور مي‌توان از شر چربي‌هاي شكمي راحت شد؟

خب واقعيت اين است كه آب كردن چربي‌هاي شكمي مثل تمام چربي‌هاي ديگر و مثل تلاش براي لاغر شدن است. اصول آن هم اينگونه است:

1- كاهش كالري دريافتي: براي آنكه ميزان كالري دريافتي روزانه‌تان را كاهش دهيد، بايد كمتر غذا بخوريد. براي اين كار بايد حجم و ميزان غذايي‌ای كه مي‌خوريد را كاهش دهيد و از مواد غذايي كه كالري زيادي دارند ولي ارزش غذايي آنها پايين است استفاده نكنيد. از مواد غذايي سالم و طبيعي كه كالري زيادي ندارند استفاده كنيد. از مواد غذايي حاضري، فست‌فودها و هله‌هوله‌ها دور بمانيد و سعي كنيد نوشيدني‌هاي طبيعي را جايگزين نوشيدني‌هاي مصنوعي كه قند و كالري بالايي دارند بكنيد.

2- ورزش كنيد يا به تحرك فيزيكي خود بيفزاييد: بر اساس بولتن منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهاني و توصيه‌هاي انجمن ملي قلب آمريكاي شمالي، يك فرد بالغ بايد هفته‌اي 150 دقيقه ورزش ايروبيك با شدت متوسط را در برنامه خود داشته باشد (البته انجمن ملي قلب آمريكاي شمالي اشاره كرده كه 3 برنامه، 30 دقيقه‌اي ورزش ايروبيك با شدت بالا و سنگين هم مي‌تواند مشابه همين تاثير را داشته باشد). البته توصيه شده است كه به جز اين برنامه، يك برنامه ورزش قدرتي و مقاومتي هم وجود داشته باشد. حالا اگر مي‌خواهيد وزن كم كنيد بايد به ميزان ورزش هفتگي‌تان بيفزاييد. اگر احساس مي‌كنيد كه مي‌توانيد جلسات فشرده تمريني را تحمل كنيد، مي‌توانيد 3 جلسه يك ساعت و نيمه ورزش هفتگي را برنامه‌ريزي كنيد، اما اگر اين فشار براي شما سخت است مي‌توانيد روزانه 30دقيقه ورزش ايروبيك كنيد و براي 3 جلسه در هفته هم دقايقي ورزش قدرتي انجام دهيد. اگر اصلا ورزش نمي‌كنيد سعي كنيد تا جايي كه مي‌توانيد تحرك داشته باشيد و براي مثال هر شب به پياده‌روي برويد.


پدر چاق پسر چاق

آيا چاقي شكمي ارثي است؟

قطعا ژن‌هاي هر انسان روي ساختار بدني او تاثير مي‌گذارد. ژن‌هاي شما مي‌تواند احتمال اضافه‌وزن يا چاقي را در شما افزايش دهد. اما در تقريبا بيشتر مردان شيوه زندگي و نحوه عملكرد آنها طي زندگي بسيار مهم‌تر از ژن‌هاست.


رابطه سن شناسنامه و ترازو؟

سن نقشي در چاقي شكمي دارد؟

هرقدر كه سن‌تان بالاتر مي‌رود عضلات بيشتري از دست مي‌دهيد ( به خصوص اگر ورزش نكنيد و تحرك كافي نداشته باشيد) با از دست دادن عضلات‌تان شما كالري كمتري مي‌سوزانيد. در نتيجه اگر ميزان كالري دريافتي‌‌تان را محدود نكنيد يا بر ميزان تحرك خود نيفزاييد دچار اضافه‌وزن خواهيد شد و اين اضافه‌وزن به صورت چربي شكمي درمي‌‌آيد.

رابطه سایز شلوار و سلامت!


دراز و نشست، شكم‌تان را آب نمي‌كند


آيا دراز و نشست براي كاهش چربي شكمي و چاقي شكمي موثر است؟

شما با ورزش دراز و نشست مي‌توانيد بر قدرت و استحكام عضلات جدار شكم‌تان بيفزاييد اما بايد اين را بدانيد با چنين ورزش‌هاي موضعي به تنهايي نمي‌توانيد چربي‌هاي شكمي‌تان را آب كنيد. اگر شما بتوانيد با يك برنامه‌ريزي مناسب شامل كاهش حجم كالري دريافتي خودتان و داشتن يك برنامه ورزشي منظم، وزن كلي بدن‌تان را كاهش دهيد، مي‌توانيد چربي‌هاي شكمي‌تان را بسوزانيد و چاقي شكمي‌تان را از بين ببريد.

يادتان باشد با اراده، صبر، حوصله و داشتن هدف مي‌توانيد چاقي شكمي‌تان را برطرف كنيد. به اين نكته توجه كنيد كاستن از چاقي شكمي‌تان شما را سالم‌تر خواهد كرد و از بسياري از بيماري‌هاي خطرناك دور خواهيد شد، پس از همين امروز برنامه‌ريزي‌هایتان را براي كاهش سايز دور شكم‌تان شروع كنيد.


102 سانتي‌متر مهم است

چطور يك مرد مي‌تواند پي ببرد كه چاقي شكمي دارد يا نه؟

اندازه دور كمر نشانه بسيار خوبي در مورد چاقي شكمي است. از لحاظ تخصصي مي‌توان گفت مقايسه اندازه دور مچ به دور كمر در مردان نقش و اندازه BMI و مقايسه اندازه دور كمر به BMI معيارهاي مناسب براي نشان دادن چربي‌هاي شكمي هستند اما خود افراد هم مي‌توانند با اندازه‌گيري سايز دور كمر خود پي ببرند كه چاقي شكمي دارند يا نه. در كل مي‌توان گفت براي اكثريت مردان، ميزان چاقي‌ای كه احتمال ابتلا به بيماري‌هاي خطرناك مثل بيماري‌هاي قلبي و سكته مغزي را افزايش مي‌دهد؛ ميزان دور كمر بيشتر از ۴۰اينچ (۱۰۲ سانتي‌متر) است. اما چگونه بايد دور كمر خود را اندازه‌‌گيري كنيد:

۱- يك متر خياطي را روي شكم برهنه خودتان، درست بالاي استخوان لگن بگذاريد

۲- متر را به گونه‌اي دور شكم خود بگيريد كه نه به شكم‌تان فشار بياورد و نه شل باشد.

۳- نوار متر بايد كاملا در يك سطح باشد و بالا و پايين نباشد.

۴- يادتان باشد بايد تنفس معمول داشته باشيد، نفس‌تان را حبس نكنيد و آن وقت اندازه‌گيري كنيد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج