۳۵۱۰۲۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

تحقیق بی‌نتیجه برای بازداشت چند قاتل

هفت سال بعد از قتل زنی که در جریان یک کیف‌قاپی جانش را از دست داد هیأت قضات برای تصمیم‌گیری درباره پرونده او وارد شور می‌شوند.

روزنامه شرق: هفت سال بعد از قتل زنی که در جریان یک کیف‌قاپی جانش را از دست داد هیأت قضات برای تصمیم‌گیری درباره پرونده او وارد شور می‌شوند.

شهروندان تهران بهمن سال ٨٨ به مأموران گزارش دادند که زنی میان‌سال از سوی دو موتور سوار مورد حمله قرار گرفته و وضعیت وخیمی داردوقتی پلیس و تکنسین‌های اورژانس به محل رسیدند متوجه شدند ضربه‌ای که بر سر این زن وارد شده و کشیده‌شدن روی زمین باعث آسیب جدی بر بدن این زن شده و در جا فوت کرده‌ است.

با توجه به اینکه کیف و همه وسایل همراهش به سرقت رفته‌ بود پلیس ابتدا نتوانست هویت او را شناسایی کند بنابراین جسد به دستور بازپرس پرونده به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات آغاز شدیک روز بعد خانواده زنی با مشخصات فردی که مورد حمله موتورسواران قرار گرفته‌ بود به مأموران مراجعه و مفقودشدن او را اعلام کردند. وقتی جسد به آنها نشان داده‌ شد تأیید کردند جسد متعلق به پری، زنی ٥٠ ساله است که برای خرید از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است. پسر پری، تنها ولی‌دم پرونده شکایت خود را علیه کسانی که باعث مرگ مادرش شده‌اند اعلام کرد و خواستار رسیدگی به این پرونده شد. مأموران شهروندانی را که شاهد درگیری پری و موتورسواران بودند بازجویی کردند.

یکی از شهروندان گفت: زن کنار خیابان ایستاده‌ بود نمی‌دانم منتظر ماشین بود یا اینکه می‌خواست مغازه‌ها را ببیند. در یک لحظه دو جوان موتورسوار که خیلی هم سریع و چابک بودند به سمتش رفتند و کیف را از او گرفتند. زن سعی داشت کیف را در دستش نگه ‌دارد جیغ کشید و کمک خواست. من متوجه نشدم دقیقا چه اتفاقی افتاد اما در یک لحظه دیدم که او را روی زمین کشیدند و پرتش کردند و کیف را از او گرفتند و رفتند. درگیری در چند ثانیه اتفاق افتاد آن‌قدر سریع بود که نتوانستیم عکس‌العملی نشان دهیم، به محض زمین‌خوردن زن میان‌سال و فرار موتورسواران مردم به سمت زن رفتند البته سعی کردیم موتور سواران را متوقف کنیم اما نشد چون خیلی سریع بودند و نتوانستیم جلوی آنها را بگیریم».

مأموران پلیس با کمک شهروندان تصویر چهره‌نگاری‌شده متهمان را به دست آوردند اما تحقیقات برای پیداکردن آنها به جایی نرسید. این در حالی بود که مأموران چندین مظنون را هم بازداشت کردند. آنها بیشتر کسانی بودند که سابقه کیف‌قاپی داشتند اما وقتی با شاهدان روبه‌رو شدند، شناسایی نشدند. این در حالی بود که پزشکی قانونی علت مرگ پری را آسیب‌دیدگی شدید و شکستگی جمجمه و آسیب دیدن نسج مغزی عنوان کرد و در ادامه گزارش خود آورد: مقتول جراحاتی نیز در ناحیه دست و پا و صورت داشت که نشان می‌دهند او قصد مقاومت داشت و به همین دلیل هم روی زمین کشیده شده و زخم‌هایی قبل از مرگ روی بدنش ایجاد شده‌ است.

تحقیقات گسترده‌ای دراین‌باره انجام گرفت اما راه به جایی نبرد و عاملان قتل پری شناسایی نشدند. بنابراین این‌بار پسر پری به‌عنوان ولی‌دم خواستار پرداخت دیه از بیت‌المال شد. او در درخواستش نوشته ‌است: «با توجه به اینکه هفت سال از زمان مرگ مادرم گذشته و تحقیقات پلیس راه به جایی نبرده ‌است و با توجه به اینکه همچنان بر شکایت خود باقی هستم و خواستار بازداشت و مجازات عاملان قتل هستم درخواست دارم مطابق قانون، دیه مادرم از بیت‌المال پرداخت شود و در صورتی که عاملان قتل بازداشت شوند تصمیم‌گیری در مورد آنها بر عهده دادگاه خواهد بود».

بازپرس پرونده ضمن قبول این دادخواست اعلام کرد هرچند مرگ به دلیل کیف‌قاپی و پرت‌شدن زن اتفاق افتاده‌ است و کیف‌قاپی ذاتا منجر به مرگ نمی‌شود و به نظر او قتل شبه‌عمد است پرداخت دیه از بیت‌المال از نظر او قبول است.

به این ترتیب پرونده با توجه به دستور بازپرس و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و رسیدگی به این پرونده به‌زودی آغاز می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      قاتل ها رو پیدا کنین ومحازاتشان کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج