۳۵۱۱۱۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

از هندوانه چه می‌دانی؟

۵ خاصیت شگفت‌انگیز هندوانه که تا حالا نمی‌دانستید

هندوانه خواص زیادی دارد، با استفاده از این میوه خوشرنگ می‌توانید شفافیت و زیبایی را به پوست خود بازگردانید. هندوانه سرشار از مواد مغذی است که خواص تازگی را به چهره شما می‌دهد.

مجله سیب سبز: هندوانه خواص زیادی دارد، با استفاده از این میوه خوشرنگ می‌توانید شفافیت و زیبایی را به پوست خود بازگردانید. هندوانه سرشار از مواد مغذی است که خواص تازگی را به چهره شما می‌دهد.

در این میوه خواص ضد‌التهاب قوی وجود دارد که پوست شما را از سوختگی نجات می‌دهد. البته می‌توان مواد دیگری را نیز به پوست خود اضافه کرد و ماسکی غنی برای پوست خود تهیه کنید. وقت را تلف نکنید، دست به کار شوید و با هندوانه خنکی را به پوست خود هدیه دهید.

بعد از اصلاح جوش نزنید

اگر بعد از اصلاح پوست خنك شود هم التهاب زودتر می‌خوابد هم احتمال جوش زدن كمتر می‌شود. كافی است يك چهارم فنجان هندوانه (قسمت سفيده داخلي پوست) را با يك تكه خيار و يك تكه سيب‌زميني خام (با پوست) و يك قاشق غذاخوري جوانه ماش و يك قاشق غذاخوري ماست شيرين و تازه را با هم در مخلوط‌كن بريزيد و به مدت 20 دقيقه اين مخلوط را روي پوست بگذاريد و بعد با آب خنك آبكشي كنيد.

5 خاصیت شگفت‌انگیز هندوانه که تا حالا  نمی‌دانستید

افرادي كه پوست خشك دارند، مي‌توانند به جاي ماست از يك قاشق خامه استفاده كنند و بعد از شستن ماسك حتما روغن بادام شيرين (براي مرطوب كردن پوست) به‌صورت بمالند. همچنین دقت كنيد كه اين ماسك را بلافاصله بعد از درست كردن به‌صورت بماليد. براي صرفه‌جويي بهتر است از قسمت سفيد هندوانه استفاده كنيد. استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعي ندارد. البته این ماسك براي پوست‌هاي جوشدار بسیار مناسب است.

مرهم آفتاب‌سوختگي

آب هندوانه می‌تواند از پوست شما در مقابل آفتاب‌سوختگی محافظت كند.

كافی است چند تكه خیار را با یك چهارم فنجان هندوانه مخلوط كنید، البته بهتر است این ماسك با مخلوط كردن مقدار مساوی خیار و هندوانه تهیه ‌شود. باید هر كدام را پوست بكنید سپس آنها را له كرده و به مقدار مساوی با هم مخلوط كنید و حدود ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. این ماسك آفتاب سوختگی‌های پوست‌تان را التیام مي‌بخشد و رنگ چهره‌تان را روشن‌تر می‌كند.

منافذ پوستی را محو می‌كند

ویتامین آ به چند دلیل یكی از مهم‌ترین ویتامین‌هاست، از یك طرف در سلامت استخوان‌ها و بینایی تاثیر دارد و از سوي ديگر اثرات فوق‌العاده‌اي در بهبود مشكلات پوستی و شفافیت آن دارد. هندوانه كه منبع ویتامین‌آ است، می‌تواند چربی‌های زیر پوست را كمتر كند و اندازه منافذ پوستی را نیز كاهش دهد.

دیگر به‌دنبال خرید تونر نباشید

هندوانه به‌طور طبیعی كمی پوست را سفت می‌كند و در نتیجه ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. ‌برای پوست‌های خشك می‌توانید آب هندوانه را با عسل مخلوط كنید، البته استفاده تنها از آن نیز مفید است كافی است سر گوش‌پاكنی را در آب هندوانه بزنید و بعد به تمام صورت و گردن شسته‌شده خود بمالید. آب هندوانه باقیمانده مواد شوینده را از روی پوست پاك و به فرایند پوسته‌ریزی نیز كمك می‌كند تا پوست هم تازه شود و هم سفت. البته پالپ‌های هندوانه را نیز می‌توانید به‌عنوان ماسك صورت استفاده كنید.

دیگر پیر نمی‌شوید

آنتی‌اکسیدان‌هایی چون ویتامین ث و آ و لیكوپن در هندوانه وجود دارند كه می‌توانند همچون یك سلاح قدرتمند با تمام نشانه‌های پیری مبارزه كنند. میوه‌های محدودی همچون هندوانه حاوی لیكوپن هستند. لیكوپن یك رنگدانه شیمیایی است كه باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می‌شود و اثرات ضد‌اكسیدانی قوی‌اي دارد. این آنتی‌اكسیدان به تمامی نقاط بدن مي‌رود و رادیكال‌های آزاد را خنثی می‌كند و تاثیرات ناشی از آنها را كاهش می‌دهد.

رادیكال‌های آزاد مولكول‌هایی هستند كه باعث تخریب بسیاری از بافت‌های بدن می‌شوند و بر اثر قرار گرفتن در آفتاب و سیگار كشیدن افزایش پیدا می‌كنند. خطوط ظریف روی پوست، چروك‌ها، لك‌های پیری و... همه نتیجه افزایش رادیكال‌های آزاد هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج