۳۵۱۳۷۴
۲ نظر
۵۷۸۹
۲ نظر
۵۷۸۹
پ

نظر کیارستمی درباره جمله معروف «ژان لوک گدار»: «سینما با کیارستمی تمام شد»

پس از فوت عباس کیارستمی که سینمای ایران را در ماتم فرو برد. بسیاری از شبکه ها و خبرها جمله ژان –لوک گدار را که سینما با گریفیث شروع و با کیارستمی تمام شد؛ نقل کردند. اما نظر خود آقای کیارستمی به این نقل قول چه بود؟

وب‌سایت کافه سینما: پس از فوت عباس کیارستمی که سینمای ایران را در ماتم فرو برد. بسیاری از شبکه ها و خبرها جمله ژان -لوک گدار را که سینما با گریفیث شروع و با کیارستمی تمام شد؛ نقل کردند. اما نظر خود آقای کیارستمی به این نقل قول چه بود؟

نظر کیارستمی درباره جمله معروف «ژان لوک گدار»: «سینما با کیارستمی تمام شد»

سال ۲۰۰۷ موزه هنرهای مدرن (MoMA) بزرگداشتی در شهر نیویورک با عنوان «تصویر ساز» برای عباس کیارستمی برگزار کرد. او هم زمان با این بزرگداشت به آمریکا و شهر نیویورک رفت و در یک کلاس نه روزه در کالج هانتر منطقه منهتن نیز به آموزش دانش جویان پرداخت. در گرماگرم برنامه فشرده ی او؛ منتقد و روزنامه نگار کیت اوهلیچ قرار مصاحبه با کیارستمی می گذارد. و این مصاحبه با کمک مترجم کیارستمی انجام می شود.

آخرین سوالی که اوهلیچ از کیارستمی می پرسد نظرش نسبت به جمله گدار است، کیارستمی پاسخ می دهد: «فکر نمی کنم این جمله را گدار گفته باشد. اگر در جایی آن راگفته در جایی دیگر (حرفش ) را پس گرفت. درباره من گدار گفته: « فقط یکی از فیلم های کیارستمی را دوست دارم» در یکی از اظهار نظرهای اخیرش هم گفت: « کیارستمی سینما را به جاده غلطی برده است.» در مقطعی به چشم گدار عالی بودم .

حالا از چشمش افتاده ام. ما نباید اظهارنظرها را زیاد جدی بگیریم. عیار فیلم ها را زمان مشخص می کند. نه میزان فروش یا تعداد جوایز و هرچه بازار می گوید برای آن مقطع خوب است. مساله زمان است. اگر فیلمی پس از ۳۰ سال خوب باشد؛ فیلم خوبی است. در همان چند ماه اول ساخته شدن فیلم می فهمید که فیلم کیفیت دارد یا ندارد. پس از ۳۰ سال می توانید اظهار نظر کنید که فیلم قدرتش را حفظ کرده است یا نه. اخیرا چند فیلم از فیلمسازی را تماشا کردم که در جوانی او را تحسین می کردم و نتوانستم باور کنم. ابدا فیلم ها را دوست نداشتم.»

در ادامه اوهلیچ نام آن کارگردان و فیلم ها را می پرسد که کیارستمی پاسخ می دهد نمی توانم بگویم. چنان نام بزرگی دارد که از بردن اسمش واهمه دارم.نام او را آوردن خطرناک است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا باید فاتحه ان سینمایی را که با رفتن یک نفر یا چند نفر تمام شده بدونیم خواند

    • بدون نام

      فکر کنم منظور جمله رو نفهمیدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج