۳۵۱۶۸۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

عصبانیت غول هواپیما سازی از کنگره

برخی از اعضای کنگره به شدت مخالف فروش قطعات و هواپیاهای شرکت بوئینگ به ایران هستند رییس آن شرکت اما روز یکشنبه به این تصمیم اعتراض کرده است.

خرداد نیوز: روزنامه "وال استریت ژورنال" اشاره می کند که بوئینگ اعلام کرده که اگر فعالیت آن شرکت با ایران ممنوع است سایر شرکت های امریکایی نیز که رقیب آن شرکت هستند نباید بتوانند با ایران معامله کنند. "ری کانر" مدیر اجرایی واحد هواپیماهای تجاری بوئینگ در جریان سخنرانی ای در روز یکشنبه در مجمع دوسالانه فارن بورو در حومه لندن درباره تصمیم اخیر قانونگذاران امریکایی درباره مسدود کردن امکان معامله بیش از ۸۰ فروند هواپیمای آن شرکت با ایران گفت:"این حکم ناعادلانه باید در قبال رقبای ما نیز اعمال شود".

مجلس نمایندگان امریکا هفته گذشته اصلاحیه ای را به تصمیم رساند که هرگونه استفاده از مجوز وزارت خزانه داری برای تضمین مجوز صادرات و بازصادرات هواپیماهای تجاری و قطعات و خدمات آن به ایران را ممنوع کرده است.

ایرباس نیز اعلام کرده است که برای صادرات محصولات خود به ایران نیازمند تاییدیه محکم تری از سوی واشنگتن است. گفتنی است که ایرباس در ژانویه گذشته توافق نامه همکاری را برای فروش ۱۱۸ فروند هواپیما به خطوط هوایی ایران امضا کرد.

آقای کانر گفته است:"اگر ما قادر به معالمله با ایران نیستیم این بدان معناست که هیچ شرکت امریکایی دیگری نیز نباید بتواند با ایران معامله کند".

معالمله بوئینگ با ایران به ارزش ۱۷.۶ میلیارد دلار بوده است و مورد مخالفت شدید نمایندگان کنگره قرار گرفته است. آنان مدعی هستند که ایران می تواند از این هواپیماها برای ارسال تسلیحات به سوریه و پیشبرد مقاصد نظامی استفاده کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برجام و نتیجه 0 برجام
      برجام و دبه و دور زدن تواق
      نتیجه برجام تقریبا هیچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج