۳۵۲۰۲۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (۲)

در قسمت اول مطلب بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس، تعدای از این خودروها را مرفی کردیم. اینک در قسمت دوم و معرفی سایر خودروهای مهم کامپکت لوکس با ما همراه باشید.

وب سایت پدال - مسعود انیس حسینی: در قسمت اول مطلب بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس، تعدای از این خودروها را مرفی کردیم. اینک در قسمت دوم و معرفی سایر خودروهای مهم کامپکت لوکس با ما همراه باشید.

۷) آئودی Q5

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (2)

Q۵ به شکلی ظریف و هوشمندانه، یک شاسی انعطاف‌پذیر را با کارآیی بالا و قابلیت‌های رانندگی در تمام شرایط آب‌وهوایی ترکیب کرده است. گزینه‌های پیشرانه در این مدل شامل یک موتور چهار سیلندر توربوی نه چندان سریع و یک موتور سرسخت‌تر V-۶ با سوپرشارژر و قدرت ۲۷۲ اسب‌بخار می‌شوند. این در حالی است که یک نسخه هیبرید نیز برای این مدل درنظر گرفته شده که البته بهای گزافی باید برای آن پرداخت. یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیز به صورت استاندارد در آئودی Q۵ ارائه می‌شوند.

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (2)

به سبک سایر محصولات آئودی، Q5 نیز در سطح بسیار بالایی طراحی شده و کیفیت ساخت بسیار خوبی در آن به کار رفته است. سیستم اطلاعات و سرگرمی در این مدل، در زمره راحت‌ترین و منطقی‌ترین سیستم‌هایی است که در این کلاس وجود دارد. البته آئودی Q5، یک خودروی واقعاً اسپورت محسوب نمی‌شود؛ مخصوصاً با سیستم فرمان کرخت و بی‌حس، و میزان قابل‌توجهی از لغزش بدنه . برای داشتن یک خودروی اسپورت واقعی، شاید باید به سراغ مدل SQ5 با قدرت ۳۵۴ اسب‌بخار بروید.


۶) کادیلاک XT5

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (2)

چه در حال گذر از خیابان آن را ببینید یا به صورت پارک‌شده در یک مکان خاص، در هر حال، مدل جدید XT۵ نیمرخ بسیار جذابی دارد؛ چیزی بسیار فراتر از مدل SRX قبلی. ساختار سبک‌وزن در این خودرو موجب یک هندلینگ چالاک شده، ولی در عین حال، واکنش پدال در ترکیب موتور ۳۱۰ اسب‌بخاری V-۶ و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک چندان قابل‌توجه نیست. میزان مصرف سوخت در سطحی مشابه سایر رقبای چهار سیلندر توربو در این کلاس قرار دارد. همچنین این مدل در حالت استاندارد، به صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود و مشتریان امکان انتخاب آپشن دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک را دارند.

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (2)

کابین زیبای کادیلاک XT5 دارای صندلی‌های عقب با قابلیت خم‌شدن به عقب و حرکت طولی است. این صندلی‌های می‌توانند با نسبت 40/20/40 جمع شوند و به این وسیله فضای بیشتری ایجاد کنند. از جمله تجهیزات در دسترس در XT5 می‌توان به امکان ارتباط 4G در وای‌فای داخلی خودرو، سیستم‌عامل‌های اپل کارپلی و اندروید اتو، یک نمایشگر بزرگ لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی اشاره کرد؛ امکاناتی که باعث می‌شوند که کادیلاک نسبت به ادعای ارائه یک مدل با تکنولوژی سطح بالا، حق داشته باشد.


۵) ب‌ام‌و X4

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (2)

ب‌ام‌و مدل X۴ خود را که در واقع یک نسخه فست‌بک از X۳ است، یک «کوپه ۴ در» می‌نامد؛ موضوعی که بیشتر به معنای ارتفاع سقف پایین و یک فضای خودمانی‌تر در داخل کابین، مخصوصاً در صندلی‌های عقب است. با اینکه ب‌ام‌و X۴ ویژگی‌های کاربردی کمتری دارد و دید راننده نسبت به محیط پیرامون، شرایط چندان مناسبی ندارد، ولی مسلماً این خودرو در شلوغی ترافیک، بسیار بیشتر از مدل سنتی هم‌خانواده خود به چشم می‌آید.

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (2)

گزینه‌های پیشرانه عبارتند از یک موتور چهار سیلندر توربو با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار، یک موتور شش سیلندر توربو با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار. علاوه بر اینها، نسخه M40i با قدرت ۳۵۵ اسب‌بخار، سیستم لانچ کنترل، دیسک‌های ترمز بزرگتر در جلو، چرخ‌های ۱۹ اینچی و یک سیستم تعلیق با تنظیمات اسپورت در دسترس قرار می‌گیرد. تمام مدل‌های X4 از ترکیب گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک استفاده می‌کنند. دینامیک رانندگی در این خودرو، در سطح بسیار بالایی است؛ ویژگی‌ای از محصولات ب‌ام‌و که به کراس‌اورهای این برند نیز کشیده شده است. ب‌ام‌و X4 در دو رده پایین‌تر از مدل مشابه مکانیکی X3 قرار می‌گیرد که این موضوع بیشتر به خاطر قابلیت‌های کاربردی کمتر در اثر استفاده از شیب بیشتر در سقف است.


۴) مرسدس‌بنز کلاس GLC

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (2)

اگر تصور کنیم که یک سدان کلاس C بر روی نوک پنجه‌های خود بایستد، در این حالت یک کراس‌اور کامپکت لوکس کلاس GLC مرسدس‌بنز را خواهیم داشت که بیشتر ویژگی‌های طراحی خارق‌العاده داخلی خود را از سدان هم‌خانواده خود گرفته است. در این خودرو مجموعه‌ای از امکانات استاندارد ایمنی و تکنولوژیک در دسترس قرار می‌گیرد؛ از جمله سیستم دستیار جلوگیری از برخورد و کراس‌ویند، یک سیستم تعلیق انطباقی و یک استارت بدون کلید.

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (2)

GLC300 مجهز به یک موتور توربوی ۲ لیتری است که قدرتی به میزان ۲۴۱ اسب‌بخار تولید می‌کند و با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و پدل‌شیفتر همراه است. امکان انتخاب آپشن دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک برای مشتریان وجود دارد که برای ساکنان مناطق با زمستان سرد و پُر از برف ضروری است. در غیر این صورت، GLC به صورت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شود. صندلی‌ها، شرایط راحتی دارند و سکوت و آرامش مناسبی در کابین حکمفرماست؛ درست به همان گونه از یک مرسدس‌بنز انتظار می‌رود.


۳) ب‌ام‌و X3

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (2)

X۳ ترکیبی از ویژگی‌های کاربردی در یک کراس‌اور را با تجربه لذت‌بخش رانندگی در یکی از سدان محبوب دنیای خودرو، یعنی ب‌ام‌و سری ۳ در اختیار قرار می‌دهد. برای این مدل، سه گزینه پیشرانه توربو درنظر گرفته شده است؛ یک ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار، یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار و یک موتور دیزلی چهار سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار که بیشتر از آن‌ که بخواهد تجربه رانندگی مناسب ارائه کند، به بهبود مصرف سوخت توجه داشته است.

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (2)

همانند گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، سیستم دیفرانسیل عقب نیز به صورت استاندارد در ب‌ام‌و X3 عرضه می‌شود. با این حال، تمام مدل‌ها به غیر از مدل پایه، از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک ب‌ام‌و ایکس‌درایو استفاده خواهند کرد. لیست آپشن‌ها در این خودرو بسیار طولانی است، ولی شاید بسیاری از علاقه‌مندان به رانندگی، به پکیج «داینامیک هندلینگ» توجه خاصی داشته باشند.


۲) پورشه ماکان

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (2)

تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر پورشه کاین بخواهد منقبض شود، به چه شکلی در خواهد آمد؟ نتیجه احتمالاً مدل ماکان خواهد بود. ماکان ساختار اصلی خود را با آئودی Q۵ مشترک است، ولی در عین حال نسخه‌های سطح بالای S، GTS و توربو، به لطف استفاده از موتور دو توربوشارژر V-۶، به‌ترتیب با قدرت‌های خروجی ۳۴۰، ۳۶۰ و ۴۰۰ اسب‌بخار، از چابکی و قابلیت‌های بیشتری برخوردارند. تمام نسخه‌های ماکان به صورت دو دیفرانسیل هستند و برای انتقال قدرت، از یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک بهره می‌برند.

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (2)

با این حال، حسّ کرختی موجود در سیستم فرمان پدال ترمز نرم، مواردی هستند که کمتر در محصولات پورشه مشاهده می‌شود. در مقابل، قیمت‌گذاری چیزی است که به مانند سایر مدل‌های این کمپانی است. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در مدل ۲۰۱۷، با اضافه شدن یک مدل پایه با موتور چهار سیلندر توربو با قدرت ۲۵۲ اسب‌بخار، سطح نخست قیمت پورشه ماکان به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و به ۴۸ هزار و ۵۵۰ دلار رسیده است. امّا همین قیمت را می‌توان با انتخاب آپشن‌های مختلف، به‌سرعت به دو برابر افزایش داد. در نهایت، ماکان یک کراس‌اور لوکس با رانندگی لذت‌بخش است که محبوبیت زیادی در بین علاقه‌مندان دارد.


۱) جگوار اف-پیس

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (2)

اف-پیس مدلی است که استایل جذاب و ورزشکارانه جگوار به یک کلاس پرفروش‌ در بازار خودرو وارد کرده است. گزینه‌های پیشرانه در این مدل شامل یک موتور استاندارد ۳۴۰ اسب‌بخاری یا ۳۸۰ اسب‌بخار سوپرشارژر V-۶ است. هر کدام از این موتورها با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک همراه می‌شوند. این در حالی است که یک نسخه دیزلی نیز برای آینده برنامه‌ریزی شده است.

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (2)

عناصر آلومینومی در این خودرو، موجب ایجاد یک ساختار صلب شده‌اند. سیستم فرمان تیز و کنترل فوق‌العاده بدنه، از مواردی هستند که اعتماد به نفس بسیار خوبی را برای راننده ایجاد می‌کنند. کابین اف‌-پیس فضای جادار و گسترده‌ای دارد و میزان فضای حمل وسایل نیز مناسب است. این در حالی است که ارتقای سیستم اطلاعات و سرگرمی، بالاخره باعث شده که این سیستم از واکنش‌های سریعتری برخوردار شود. اولین شاسی‌بلند جگوار، تا به اینجا، بهترین نمونه در کلاس خودرویی‌اش بوده و توانسته در صدر این لیست قرار بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج