۳۵۲۹۳۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پرونده‌ Tesla در کمیسیون امنیت تجارت

ظاهرا شرکت Tesla، چند روز قبل از فروش سهام خود اطلاعاتی درباره‌ی تصادف به دست آورده و آن‌ها را با سازمان مدیریت ایمنی ترافیک در بزرگراه‌ها یا NHTSA هم در میان گذاشته؛ اما در آن زمان هنوز اطمینانی از چند و چون ماجرا نداشته است.

برسام: پس‌لرزه‌های تصادف خودروی هوشمند تسلا تمامی ندارد. هفتم ماه مه امسال، یک خودروی تسلای مدل S در حالی که در وضعیت رانندگی خودکار قرار داشت، با یک کامیون تصادف کرد. در پی این تصادف راننده‌ی این ماشین کشته شد و موجی از انتقادات شرکت تسلا را در بر گرفت. اما، آن طور که نشریه‌ی Wall Street Journal گزارش می‌کند، داستان به همین جا ختم نشده.

پرونده‌ Tesla در کمیسیون امنیت تجارت

مشکل جدید تسلا از این‌جا شروع شد که یازده روز بعد از این تصادف، بخشی از سهام شرکت تسلا به ارزش دو میلیارد دلار به فروش رسید؛ در حالی که خریداران هنوز خبر نداشتند خودرویی که تصادف کرده در حالت راندن خودکار یا همان Autopilot قرار داشته و طبیعتا بخش قابل توجهی از تقصیرات به گردن شرکت تسلاست. با آشکارشدن این مساله ارزش سهام تسلا هم پایین آمده و سرمایه‌گذاران، تنها چند روز پس از خرید این سهام، با زیان مواجه شده‌اند.

سوال اساسی اینجاست که آیا شرکت تسلا در زمان فروش سهام از این مساله خبر داشته یا نه، و اگر خبر داشته آیا می‌توانسته به طریقی سرمایه‌گذاران را هم از این مساله مطلع کند یا خیر. این‌ها سوالاتی است که کمیسیون امنیت تجارت یا SEC مسئولیت رسیدگی بر آن به عهده گرفته است.

ظاهرا شرکت Tesla، چند روز قبل از فروش سهام خود اطلاعاتی درباره‌ی تصادف به دست آورده و آن‌ها را با سازمان مدیریت ایمنی ترافیک در بزرگراه‌ها یا NHTSA هم در میان گذاشته؛ اما در آن زمان هنوز اطمینانی از چند و چون ماجرا نداشته است. در متنی که این شرکت در بلاگ خود منتشر کرده آمده است: «زمانی که در شانزدهم مه درباره‌ی تصادف با NHTSA صحبت کردیم، تازه بررسی‌های خودمان را شروع کرده بودیم… تازه هجدهم این ماه بود که کارشناسان ما به فلوریدا رسیدند تا بررسی ماشین و صحنه‌ی تصادف را شروع کنند… و همین هفته‌ی پیش بود که سرانجام Tesla توانست بررسی‌های خود را تمام کند و به نتیجه برسد.»

اما به نظر می‌رسد هنوز سرمایه‌گذاران قانع نشده و منتظر جواب بررسی‌های کمیسیون امنیت تجارت هستند. شرکت تسلا نزدیک به میلیون سهم از سهام خود را به دلیل مسایل مالیاتی به فروش رساند اما علی‌رغم تاکید این شرکت بر این مساله که تصادف روی‌داده صرفا تقصیر سیستم هدایت خودکار ماشین نبوده، اما ارزش سهام آن در بازار در چند روز گذشته دستخوش تغییراتی بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج