۳۶۲۶۰۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کارخانه‌ گیگافکتوری تسلا به پا میخیزد

تسلا برای مطرح کردن نام خود به عنوان یک سازنده ی خودروهای الکتریکی لوکس و پیشرفته، تلاش زیادی کرده و اکنون این تلاش تا حدی به ثمر رسیده است.

وب سایت TopInEarth - جمیله محمدی چراتی: تسلا برای مطرح کردن نام خود به عنوان یک سازنده ی خودروهای الکتریکی لوکس و پیشرفته، تلاش زیادی کرده و اکنون این تلاش تا حدی به ثمر رسیده است. این تلاش دارای دو عنصر اصلی در پشت پرده می باشد: Model ۳ و گیگافکتوری. تسلا با کارخانه ی گیگافکتوری در پی تولید عمده ی باتری با قیمت کمتر است. تاکنون، جزئیات کمی در مورد این کارخانه منتشر شده، اما رونمایی هفته ی پیش در نوادا اطلاعات بیشتری از این تاسیسات را در اختیار عموم قرار داد که در ادامه ی این خبر از بهترین ها در زمین به آن می پردازیم.
کارخانه‌ گیگافکتوری تسلا به پا میخیزد

اما چرا الون ماسک تا این حد بر روی ایجاد کارخانه ای در صحرای نوادا اصرار دارد؟ تسلا دارای امیدهای زیادی برای تولید خودروی مدل 3 است، و در نظر دارد تا بتواند نیم میلیون خودروی الکتریکی را در سال به فروش برساند. علاوه بر این، کمپانی نیاز به باتری هایی برای محصولات Powerwall، Model S و Model X دارد.

به این ترتیب هزینه ی تولید باتری برای این کمپانی باید کاهش یابد و سرعت تولید نیز به شدت باید افزایش پیدا کند. با در دست گرفتن کامل فرایند تولید و ساخت داخلی، تسلا تصور می کند بتواند سرعت توسعه باتری را در کنار ایجاد تکنولوژی های جدید تسریع بخشد.
کارخانه‌ گیگافکتوری تسلا به پا میخیزد
به جای تکیه بر تامین کنندگان خارجی برای عرضه ی سلول های آپدیت شده، این تاسیسات اجازه می دهد که آپدیت های فوق سریع تر به دست مصرف کنندگان برسد. همچنین به این ترتیب تسلا دیگر نیاز به تاسیسات تامین جریان که البته قادر به سازگاری و مطابقت با میزان تقاضای این مجموعه نیز نیستند، نخواهد داشت.

ماسک جمعه ی گذشته در افتتاح کارخانه گفته است: "به منظور رسیدن به هدف تولید نیم میلیون خودرو در سال، نیاز به همه ی کارخانه های تولید باتری لیتیوم - یون روی زمین داریم که اقدام به تولید باتری برای تلفن ها، لپ تاپ ها، خودروها و همه چیز می کنند. به این ترتیب یا باید اقدام به ایجاد چنین کارخانه ای می کردیم، یا به هدف خود برای تولید خودرو نمی رسیدیم."
کارخانه‌ گیگافکتوری تسلا به پا میخیزد
این کمپانی انتظار دارد طی دو سال به قابلیت تولید ۵۰۰,۰۰۰ خودرو در سال یا ۵۰GWh باتری برسد. اگرچه چارچوب زمانی خاصی مشخص نشده (ماسک اعلام کرده این هدف می تواند در سال ۲۰۲۰ یا بعد آن حاصل شود)، انتظار می رود ظرفیت کامل کارخانه، ۱.۵ میلیون خودرو در سال باشد.

پس از تکمیل، کارخانه ۵۵۷,۴۰۰ مترمربع را پوشش خواهد داد و بزرگ ترین ساختمان زمین از نظر مساحت خواهد بود. با این حال از نظر حجمی پس از کارخانه ی بوئینگ مستقر در سیاتل می باشد. اما فضای داخلی این کارخانه می تواند ۹۳ بوئینگ ۷۴۷ یا ۵۰ میلیارد همستر - متریکی که شاید بیشتر برایتان قابل تصور باشد - را در خود جای دهد.

در حال حاضر از این کارخانه صرفا برای تولید باتری استفاده می شود و تولید وسایل نقلیه در کارخانه ی فعلی فرمونت کالیفرنیا صورت می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج