۳۵۵۴۳۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

۱۰ قانون طلایی برای کاهش سکته مغزی

براساس نتایجِ یک پژوهش گسترده، اگر مردم ۱۰ قانون سلامت را دنبال کنند، ۹ مورد سکتۀ مغزی در میان ۱۰ مورد، قابل پیشگیری هستند.

پرس‌تی‌وی: براساس نتایجِ یک پژوهش گسترده، اگر مردم ۱۰ قانون سلامت را دنبال کنند، ۹ مورد سکتۀ مغزی در میان ۱۰ مورد، قابل پیشگیری هستند. بسیاری بر این باورند که سکتۀ مغزی غیرقابل اجتناب است، اما یک پژوهش جدید نشان داده است که اگر مردم توجه بیشتری به سلامتی خود بکنند، در حقیقت ۹۱ درصد از موارد سکتۀ مغزی هرگز رخ نمی‌دهند.

10 قانون طلایی برای کاهش سکته مغزی

پژوهشگران دانشگاه مک‌مسترِ کانادا‌ با بررسی ۲۷ هزار قربانیِ سکتۀ مغزی در سطح جهان بدین نتیجه رسیدند. در این پژوهش که در مجلۀ پزشکیِ لانست منتشر شده، محققین شیوۀ زندگی این ۲۷ هزار نفر را با روش زیست افراد سالم مقایسه کرده‌اند.

۱۰ قانونی که در این پژوهش بدان‌ها اشاره شده است، بدین قرار هستند: کاهش فشار خون، ورزش، خوردن غذاهای سالم، وزن متعادل، پیشگیری از دیابت، کاهش کلسترول، عدم مصرف الکل، ترک سیگار، کاهش اضطراب و مصرف داروهای پیشگیری برای هر نوع آریتمی (کژآهنگی) قلب.

براساس این پژوهش، در میان این عوامل، کاهش فشار خون بیشترین تأثیر را برای مقابله با سکتۀ مغزی دارد و احتمال سکته را حدود ۵۰ درصد کاهش می‌کند.

دکتر مارتین اُدانل، از دانشگاه مک‌مستر گفت: «این مطالعه تأیید کرد که ۱۰ عامل خطر‌زای قابل اصلاح با ۹۰ درصدِ سکته‌‎های مغزی ارتباط مستقیم دارند.»

با توجه به نتایج این پژوهش، فشار خون بالا احتمال سکتۀ مغزی را ۴۷.۹ درصد افزایش می‌دهد، عدم فعالیت بدنی ۲۳.۳ درصد در سکتۀ مغزی نقش دارد و رژیم غذاییِ نامناسب به عنوان عامل سوم ۱۸.۶ درصد در ابتلاء به سکته مؤثر است. سیگار کشیدن احتمال سکتۀ مغزی را ۱۲.۴ درصد و مصرف الکل این احتمال را ۵.۸ درصد افزایش می‌‍دهد.

پروفسور سلیم یوسف، از دیگر پژوهشگران دربارۀ این تحقیق گفت «این نشان می‌دهد که اکثر سکته‌های مغزی بر اثر عوامل خطرزای رایج و قابل اصلاح رخ می‌دهند» و باید اقدامی جهانی برای مقابله با این عوامل به خصوص فشار خون صورت بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج