۳۵۵۴۵۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مقصر اصلی اوتیسم را بشناسید

محققین آمریکایی با انجام آزمایش بر روی سیستم ایمنی بدن متوجه شدند که مسدود شدن یک مولکول خاص در این ناحیه موجب اختلالات اوتیسم می شود.

خبرگزاری مهر: محققین آمریکایی با انجام آزمایش بر روی سیستم ایمنی بدن متوجه شدند که مسدود شدن یک مولکول خاص در این ناحیه موجب اختلالات اوتیسم می شود.

مقصر اصلی اوتیسم را بشناسید

محققین دانشگاه «ورجینیا» و «ماساچوست» آمریکا بر این باور هستند که سیستم ایمنی بر روی رفتار اجتماعی گونه های مختلف از جمله موش ها تاثیر مستقیم دارد و نقص این مکانیزم بر روی انسان می تواند موجب بروز طیفی از اختلالات اوتیسم و اسکیزوفرنی شود.

محققین آمریکایی با انجام مطالعات جامعی متوجه شدند که مولکولی خاص در سیستم ایمنی بدن با نام اینترفرون گاما (interferon gamma) وجود دارد و زمانیکه حیوانات مختلف می خواهند رفتارهای اجتماعی از خود نشان دهند، این مولکول فعال می شود.

وقتی این مولکول توسط محققین به طور ژنتیکی در موش ها مسدود شد، مغز آنها بیش فعال شد و به طرز قابل توجهی مناطقی از مغز که به تعاملات اجتماعی اختصاص دارند از کار افتاد. به طور کلی این امر موجب از بین رفتن تعاملات اجتماعی در موجودات خواهد شد. محققین با فعال کردن مجدد این مولکول به مغز متوجه شدند که رفتارهای اجتماعی موش ها به حالت طبیعی خود بازگشت.

همچنین با فعال شدن مولکول اینترفرون گاما (interferon gamma)، سیستم ایمنی افراد در مقابل بیماری ها نیز مقاوم تر عمل می کند. نتیجه این تحقیق در نشریه Nature منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج