۳۵۵۹۱۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آنها که همیشه به شما مشکوکند!

یک روان‌شناس گفت: فرد بی‌اعتماد هر لحظه منتظر است که اطرافیانش به او آسیب برسانند و یا او را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

خبرگزاری ایسنا: یک روان‌شناس گفت: فرد بی‌اعتماد هر لحظه منتظر است که اطرافیانش به او آسیب برسانند و یا او را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

لیلا بابامرادی اظهار کرد: فرد بی‌اعتماد به طور دائم اطرافیانش را محکوم می‌کند و منتظر است که حتی نزدیک‌ترین دوستانش به او دروغ بگویند، او را مسخره و ملعبه کنند و یا به هر نحوی او را مورد سوء‌استفاده قرار دهند. در واقع کسی که در تله بی‌اعتمادی اسیر است، سعی می‌کند با روش‌های مخصوص به خود، احساسات ناخوشایندش را پنهان کرده و با این شیوه از خود مراقبت کند.

این روان‌شناس ادامه داد: فرد بی‌اعتماد هرگز به اطرافیانش اجازه نمی‌دهد که به او نزدیک شوند چرا که همیشه نسبت به قصد و نیت طرف مقابل مشکوک است و معمولا بدترین عواقب را در ذهن خود تجسم می‌کند. همچنین، همیشه منتظر است تا کسی که دوستش دارد مرتکب خیانت شود.

وی افزود: اگر طرف مقابل‌مان در چنین تله‌ای اسیر باشد می‌فهمیم که بی‌اعتمادی‌های او به رفتار ما ربطی ندارد و تقصیر ما نیست اگر از کوچک‌ترین شوخی دلخور می‌شود و مدام در رابطه با ریزترین روابط اجتماعی‌مان پرس و جو می‌کند؛ در واقع زندگی و ارتباط با فردی که در تله اجتماعی گیر کرده کار چندان راحتی نیست و در وهله اول به صبوری نیاز دارد.

بابامرادی تصریح کرد: اگر تصمیم گرفتیم که با چنین فردی ازدواج کنیم باید بدانیم که هر روز گوشی تلفن همراه‌مان چک خواهد شد و ورود هر فرد جدیدی به شبکه دوستی‌مان باید با کنترل و بر اساس میل طرف مقابل‌مان باشد. علاوه بر این، اگر کوچک‌ترین رفتار ناخوشایندی از هر دو خانواده سر بزند ممکن است زمینه قطع ارتباط با آن‌ها را فراهم کند.

این روان‌شناس خاطرنشان کرد: برای درمان چنین افرادی اولین قدم، پذیرش بی‌اعتمادی‌های او است؛ چراکه این افراد معتقدند که نیاز به عشق‌شان هرگز به قدر کافی از جانب اطرافیان تامین نشده و همیشه ناکام مانده‌اند. از این‌رو، باید قبل از اقدام به هر درمانی، وانمود کنیم که درک‌شان می‌کنیم و ناراحتی‌هایشان قابل احترام است.

وی تاکید کرد: درمان گام به گام و بهره‌گیری از مشاوران مجرب تاثیر زیادی در کاهش خصیصه‌های منفی این قشر دارد؛ در واقع این افراد اگر احساس کنند که از جانب اطرافیان درک نمی‌شوند مقابله کرده و روز به روز بی‌اعتمادتر می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج