جاباما
۳۵۶۲۸۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

لندروور تکنولوژی آفرود خودران را معرفی کرد

لندروور نیز همراه با اکثر خودرو سازان مطرح دنیا از سیستم خودران مخصوص به خود رونمایی کرد؛ البته سیستم لندروور قابلیت‌های منحصر به فردی دارد که به خودرو قابلیت عبور از مسیر‌های ناهمواره آفرود را نیز می‌دهد.

zoomit.ir - علی اصغر کریمی: لندروور نیز همراه با اکثر خودرو سازان مطرح دنیا از سیستم خودران مخصوص به خود رونمایی کرد؛ البته سیستم لندروور قابلیت‌های منحصر به فردی دارد که به خودرو قابلیت عبور از مسیر‌های ناهمواره آفرود را نیز می‌دهد.
لندروور تکنولوژی آفرود خودران را معرفی کرد

لندروور تکنون چند تکنولوژی جدید خود در زمینه‌ی هدایت خودکار خودرو روی جاده و خارج از آن به نمایش عمومی در آورده است. این شرکت به همراه جگوار اعلام کرده است که برنامه‌ای برای تست بیش از ۱۰۰ خودروی آزمایشی تا آخر دهه‌ی کنونی در خیابان‌های شهری را دارد تا تکنولوژی خودروهای خودران را در شراطی واقعی بررسی کند. حال لندروور در نمایشگاه سالانه تکنولوژی‌های جدید در انگلستان از تکنولوژی جدید خود در زمینه‌ی هدایت خودکار خودرو در شرایط خارج از جاده رونمایی کرد.

لندروور تکنولوژی آفرود خودران را معرفی کرد

لندروور اعلام کرده که در آزمایش‌های اولیه‌ی تکنولوژی هدایت خودرو، ارتباط بین دو خودرو به یکدیگر و هم‌چنین خودرو به شبکه‌ی جامع ارتباطی وسایل نقلیه، مورد آزمایش قرار خواهد داد؛ تا بدین وسیله این امکان را به خودروها بدهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و شرایط جاده و حتی چراغ‌های راهنمایی را برای سایر خودروها شرح دهند.

لندروور پیش‌تر در جهت هوشمندسازی خودروها چندین تکنولوژی را به نمایش درآمده است که می‌توان به نمایش ویدئویی سیستم هدایت خودکار در خودروهایی چون رنج روور اسپرت و لندروور دیسکاوری اشاره کرد. این تکنولوژی‌ها شامل مواردی برای هدایت خودرو در خارج از جاده است که اطلاعات مهمی مانند تغییرات در ارتفاع تعلیق، هرزگردی در چرخ‌ها، چرخش در اکسل‌ها و ناهمواری‌های زمین را با خودروهای اطراف به اشتراک می‌گذارند تا بدین وسیله سایر خودروها آمادگی لازم برای عبور از مناطق صعب العبور را داشته باشند.

لندروور تکنولوژی آفرود خودران را معرفی کرد

سیستم بررسی سطح، با استفاده از سنسورهای مختلف شرایط سطح زمین را بررسی می‌کند و بدین ترتیب خودرو می‌تواند شرایط پیش رو را پیش از آن که روی آن رانندگی کنید، تخمین بزند و تنظیمات سیستم تعلیق، پیشرانه و فرمان را بهینه کند. با این سیستم هوشمند، عملکرد خودرو و تمام مجموعه سیستم‌های آن به نحوی بهینه‌سازی می‌شوند که در گشتاور اعمالی و کنترل خودرو کاهشی اتفاق نیافتد.

سیستم بررسی سطح و سیستم مسیر سه بعدی حاصل ترکیب عملکرد دوربین، امواج مافوق صوت، رادار و سیستم رادار لیزی است که نمایی سه بعدی و دقیق بصورت ۳۶۰ درجه از فضای اطراف خودرو به وجود می‌آورد.

لندروور تکنولوژی آفرود خودران را معرفی کرد

یکی دیگر از تکنولوژی‌های لندروور در راستای هوشمندسازی خودروها توقف ایمن نام دارد؛ این تکنولوژی، سیستمی است که با استفاده از دوربین و بررسی مداوم جلوی خودرو از برخورد آن با موانع جلوگیری می‌کند و در ترافیک خودرو را در فاصله‌ی ایمن از خودروی جلویی قرار می‌دهد.

همچنین این تکنولوژی از برخورد خودرو به دیوار، درهای گاراژ و خودروهای پارک شده‌ی دیگر جلوگیری می‌کند. البته این سیستم در صورتی فعال خواهد بود که شما حالت رانندگی خودکار را انتخاب کرده باشید؛ اگر سیستم خطر احتمالی را تشخیص دهد ترمز‌ها عمل کرده و راننده با یک صدای هشدار دهنده از این خطر آگاه می‌شود.

هشدار اضطراری خودرو یکی دیگر از قابلیت‌های هوشمند خودروهای نسل جدید لندروور خواهد بود که به واسطه‌ی آن به خودرو‌های امدادی متصل به این سیستم مانند آمبولانس این امکان را می‌دهد تا به خودرو‌های جلویی هشدار دهند و آن‌ها نیز به صورت خودکار لاین مربوطه را خالی کنند.

لندروور تکنولوژی آفرود خودران را معرفی کرد

تونی هارپر رئیس تحقیقات جگوار-لندروور اظهار کرده که تحقیقات آن‌ها بر روی سیستم‌های خودران تنها برای هدایت آن‌ها در خیابان‌ها و شرایط خارج از جاده نیست بلکه بخشی از کار، کمک دو خودرو به یکدیگر برای برای عبور امن از مسیرهای مختلف و ناهموار است. اولین خودروی خودران تحقیقاتی لندروور در یک مسیر ۶۶ کیلومتری حرکت خواهد کرد که شامل در بزرگراه و خیابان‌های شهری خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج