اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۷۴۸۶
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

دمای ۵۰ درجه‌ای که اعلام نشد

تا سال‌ها دمای هرروز مرکز استان‌ها یک روز قبل در تلویزیون اعلام می‌شد و کسی را یارای مقابله با آن اعداد و ارقام نبود.

روزنامه شرق نوشت: تا سال‌ها دمای هرروز مرکز استان‌ها یک روز قبل در تلویزیون اعلام می‌شد و کسی را یارای مقابله با آن اعداد و ارقام نبود.

حالا اما نه‌فقط روی گوشی‌هایی مثل آیفون، نرم‌افزار رایگان هواشناسی نصب شده بلکه مردم شهرهای مختلف ایران با انتشار عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، گرمای سوزان محل زندگی‌شان را اعلام می‌کنند؛ مثل راننده تاکسی‌ای که در اهواز از آرم وارفته تاکسی‌اش عکسی منتشر کرده یا انتشار دو عکس کنار هم که تفاوت ١٣درجه‌ای هوا در سایه و آفتاب شهر امیدیه را نشان می‌دهد.

نقشه هواشناسی کشور، هوای مراکز استان‌های داغ را به ‌این ‌ترتیب نشان می‌دهد که خوزستان، ٤٧ درجه، سیستان‌وبلوچستان ٣٦ درجه، خراسان‌جنوبی و کرمان ٣٧ درجه و یزد ٤٠ درجه‌اند. این در حالی است که تماس‌های شرق، با شهروندان شهرهایی از این استان‌ها حکایت از آن دارد که دما در بعضی شهرها واقعا بالاتر از رقم اعلام‌ شده است. مثلا شهروندی در بمپور استان سیستان‌وبلوچستان، دمای سر ظهر شهرش را ٥٠ درجه اعلام می‌کند و این در حالی است که شهروندی دیگر، می‌گوید زابل ٤٧ درجه است و زاهدان که خنک‌ترین شهر این استان با دمای ٣٦ درجه محسوب می‌شود، گردوغبار شدیدی را تجربه می‌کند که با گرمای هوا چندان تفاوتی ندارد!
در خراسان‌جنوبی هم طبسی‌ها دمای ٤٥درجه‌ای و گرمای سوزانی را تجربه می‌کنند به‌طوری‌که عملا بدون کولر گازی نمی‌شود گرما را تحمل کرد. از آن طرف به نظر می‌رسد که وضع استان خوزستان از همه بدتر است. در یکی از شهرهای خوزستان دمای هوا در آفتاب، ٦٤ درجه و در سایه، ٥١ درجه است.

اینها همه در حالی است که سازمان هواشناسی می‌گوید «بستان» با ٥٢ درجه، گرم‌ترین شهر این استان است اما یکی از شهروندان اهوازی به «شرق» می‌گوید که در کمی مانده به اذان ظهر، دمای این شهر به ٥٨ درجه رسیده و گردوغبار شهر را فرا گرفته‌ است! به این موارد باید نگرانی بوشهری‌ها از رطوبت شدید همراه با گرمای بی‌سابقه هوا را هم اضافه کرد

بوشهر مرز ٤٢ درجه را گذرانده؛ اما یکی از بوشهری‌ها می‌گوید که رطوبت هوا در ظهر روز جمعه به‌قدری زیاد بوده که انگار زیر دوش آب داغ ایستاده‌ایم. اختلاف بین رقمی که هواشناسی اعلام می‌کند با رقم واقعی دمای هوا در شهرها، موضوع تازه‌ای نیست اما برای مردم خوزستان و حتی تهران عجیب است که چرا دمای بالای ٥٠ درجه شهرهایشان به صورت رسمی اعلام نشده، آن هم درست روزی که جمعه بوده و منع قانونی‌ای برای کار در گرمای بالای ٥٠ درجه در میان نبوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا این که دیگه نرخ تورم یا نرخ بیکاری نیست که صحیح اعلام نمیشه !!!

    • بدون نام

      هواشناسی دروغ میگه همیشه و همه جا

    • morteza

      دوستان توجه داشته باشید که اینجا ایرانه...

    • بدون نام

      برای این که تعطیل اعلام نشه دما رو پایین تر میگن

    • مهدی

      هواشناسی فقط میاد میگه دمای استاندا د دمای سایست .پس افتاب چی؟ملت دیگه تو افتاب کار نکنن برن دنبال کار تو سایه بگردن؟اخه چرا دمای هوا رو هم دروغ میگید.الان هر کس تو گوشیش یه برنامه هواشناسی داره.دیگه نمیشه سر مردم رو کلاه گذاشت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج