جاباما
۳۵۸۱۹۸
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

بازسازی آرامگاه «حجر بن عدی» در سوریه

قبر و بارگاه یکی از صحابی جلیل القدر رسول اکرم صلوات الله علیه، در سوریه که سه سال پیش هدف هجمه تکفیری‌ها قرار گرفت و تخریب شد، بازسازی شد.

خبرگزاری فارس: آرامگاهی یکی از صحابی حضرت رسول اکرم (ص) که سه سال پیش در سوریه تخریب شد،‌ بازسازی شد.

۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۲ خبری کوتاه در رسانه ها منتشر شد که همه را شوک‌زده کرد: آرامگاه حجر بن عدی از یاران پیامبر اعظم ( ص) در شرق دمشق تخریب شد.

ساعاتی بعد، گروه تروریستی جبهه النصره شاخه رسمی القاعده در سوریه که از سوی دولت‌های غربی با عنوان معارضه میانه‌رو حمایت و معرفی می‌شد خبر نبش قبر حجر بن عدی را هم منتشر کرد تا ابعاد وحشی گری آنها بیشتر برای افکار عمومی آشکار شود هرچند پس از آن روشن شد که تصویری که از خارج کردن جسد ادعایی از قبر حجر منتشر کردند، متعلق به فردی سوری بوده است.

پس از تخریب مرقد مطهر حجر بن عدی علمای اهل سنت و شیعیان این جنایت را محکوم کردند و این اقدام را در راستای پروژه اختلاف میان مسلمانان قلمداد کردند.

اگر چه سال ۹۲ گروه های تروریستی به پیشروی‌های قابل توجهی در سوریه دست یافتند و جنایت های متعددی را مرتکب شدند اما مدتی بعد ارتش سوریه، نیروهای دفاع ملی و رزمندگان مقاومت حزب الله توانستند شهر عدرا البلد در شرق استان دمشق را باز پس بگیرند و بازسازی آرامگاه حجر بن عدی را در دستور کار قرار دهند.

حالا پس از گذشت سه سال از جنایت تروریست ها، نیروهای سوری و مقاومت با کمک مردم محلی این آرامگاه را تا حدودی بازسازی کردند و عملیات ساختمانی برای تکمیل طرح ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلام

      سلام دمتون گرم که مرقد حجر را پس گرفتین

    • رضا

      برترین ها چرا همش نظرهایی که خودتون خوشتون میاد رو انتشار میدید و از انتشار نظراتی که باب میلتون نیست خودداری می کنید؟ واقعا شرم کنید مگر نمیگید ما در جامعه ای آزاد زندگی میکنید و حق آزادی بیان و انتقاد بدور از فحاشی یا توهین رو داریم پس چرا اینقدر نظر قبلی من رو که نسبت به قبر پرستی و امامزاده ها انتقاد بدون توهین کردم انتشار ندادین؟ شما انتشار بدید اگر نظرم اشتباه بوده مردم خر نیستند که خودشون قضاوت میکنن ، بعد میگین ... واقعا یکم خجالت بکشید فقط یکم

    • بدون نام

      ایاهیچوقت واقعا فکر کردیدچراقبرجگرگوشه پیامبرعزیزویاقبرپدرومادرش وکلاقبور آل اسماعیل ناپیدا است؟وایافکر کردیدچرا قبر حضرت امیرالمومنین سالیان دراز ناپیدا بود؟ایاائمه بزرگوار بفکرشان نمیرسیدقبور این انسانهایی شریف رانشان بدهند؟ویاروز وفاتشان رابیان کنند؟ایکاش فکر شیعه ازاین مسائل پاک بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج