۳۶۲۷۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

پاسخ صدر به احمدی مقدم درباره بدحجابی

همه باید قوانین را رعایت کنند و این طور نیست که ما نسبت به وضعیت فرهنگی مراکز درمانی بی توجه باشیم. اما معتقدیم که نگاه امنیتی و انتظامی به مسائل فرهنگی، مشکل را حل نمی کند.

خبرگزاری مهر: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در رابطه با وضعیت حجاب در مراکز درمانی و اظهارات احمدی مقدم، گفت: همه باید قوانین را رعایت کنند و این طور نیست که ما نسبت به وضعیت فرهنگی مراکز درمانی بی توجه باشیم. اما معتقدیم که نگاه امنیتی و انتظامی به مسائل فرهنگی، مشکل را حل نمی کند.

دکتر سیدشهاب الدین صدر در نشست خبری که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص اظهارات سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی که عنوان داشته بود وضعیت حجاب در برخی از بیمارستانها مطلوب نیست، عنوان داشت: سازمان نظام پزشکی در جریان تذکر به این بیمارستانها نیست و حتما دوستان نیروی انتظامی مصلحت دیده اند که ما را در جریان قرار ندهند.

وی با تاکید بر هماهنگی سازمان نظام پزشکی با وزارت بهداشت برای بررسی وضعیت بیمارستانهای دولتی و خصوصی کشور، افزود: به نظر می رسد به مسائل فرهنگی باید در جایگاه دیگری توجه کرد.

صدر با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد مسائل فرهنگی کشور، گفت: همه باید قوانین را رعایت کنند و این طور نیست که ما نسبت به وضعیت فرهنگی مراکز درمانی بی توجه باشیم. اما معتقدیم که نگاه امنیتی و انتظامی به مسائل فرهنگی، مشکل را حل نمی کند. همانطور که در سطح اجتماع نیز شاهد این قبیل برخوردها هستیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر اینکه پرداختن به لباس و پوشش مردان و زنان باید در دستگاهی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال شود، تصریح کرد: متاسفانه گاهی اوقات نسبت به مراکز درمانی کم لطفی می شود. زیرا افرادی که در این بیمارستانها حضور دارند، نمونه ای از احاد جامعه هستند. به طوریکه اکثریت پرسنل و کادر درمانی بیمارستانهای خصوصی، از مراکز دولتی می آیند و همان پوششی را که آنجا دارند، در بخش خصوصی هم دارند.

صدر با عنوان این مطلب که اکثریت قاطع مردم نظام و رهبری را قبول دارند، افزود: ممکن است شکل و شمایل برخی از افراد به نوعی باشد که برای ما قابل قبول نباشد اما این به مفهوم مقابله نیست.

وی با اشاره به حضور جامعه پزشکی در همه عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب و جنگ، اظهارداشت: بعد از انتخابات سال ۸۸ ، یکی از بخشهایی که بدون توجه به جریانات سیاسی، بسیار خوب به مردم خدمت ارائه داد، همین پزشکان بودند. جامعه پزشکی وارد عرصه سیاسی نشد.

صدر تاکید کرد: بنابراین، حساسیت هایی که برخی نشان می دهند با این مشکلاتی که داریم، به مصلحت کشور نیست. مسائل و موضوعاتی از قبیل حجاب، باید در مراجع تصمیم گیری فرهنگی کشور بررسی و با آنها برخورد شود.

این اظهارات در حالی عنوان شد که سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور هفته گذشته نسبت به وضعیت حجاب پرسنل و کادر درمانی در برخی از بیمارستانهای کشور انتقاد کرد و گفته بود که ۶۰ بیمارستان تذکر گرفته اند و ۲۰ بیمارستان نیز وضعیت خوبی در این زمینه ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سمي

      دمش گرم
      به قول يكي از همين دوستان پزشك
      وقتي مريض مياد تو اورژانس كه CPR شه صحبت مرگ و زندگي ميشه ديگه كسي به اين فكر نميكنه كه روسريش داره از سرش ميوفته يا آقاهه دستش خورد به دست خانومه

    • mamali

      نمودن چرا يهويي ياد فرزاد حسني افتادم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج