جاباما
۳۶۲۹۷۵
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی:

محمود عباس از خط قرمز ایران عبور کرد

تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی در واکنش به ملاقات رئیس تشکیلات خودگردان با سرکرده منافقین، آن‌را اقدامی نامید که از دید ایران بسیار تند و به مثابه عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی بوده است.

خبرگزاری فارس: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین چند روز قبل با «مریم رجوی» سرکرده گروهک منافقین دیدار کرد.

خبرگزاری «صفا» نزدیک به جنبش حماس اعلام کرد که در دیداری کم سابقه، محمود عباس شامگاه شنبه در مقر اقامتش در پاریس، پایتخت فرانسه با مریم رجوی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، محمود عباس در این دیدار سرکرده منافقین را از آخرین تحولات منطقه خاورمیانه بخصوص مسائل فلسطین از جمله طرح فرانسه برای سازش مطلع ساخت.

در مقابل سرکرده منافقین نیز نیز عباس را در جریان نشست سالانه منافقین که اخیرا در پاریس و برای اولین بار با حضور گسترده و آشکار مسئولانی از دولت‌های عربی مثل «ترکی الفیصل» رئیس اطلاعات پیشین عربستان برگزار شد، قرار داد.

در همین زمینه «گرانت راملی» از تحلیلگران اندیشکده آمریکایی «دفاع از دموکراسی‌ها» در گفت‌‌وگو با روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» درباره این دیدار و تبعات آن برای رئیس تشکیلات خودگردان اظهار داشت: « ایران و تشکیلات خودگردان فلطسین روابط خود را حفظ کرده بودند اما دیدار محمود عباس با رییس گروه مخالفان نظام ایران عبور از خط قرمز تهران است.»

وی گفت: «دو طرف در گذشته بارها به طور علنی متعهد به حمایت از همدیگر شده بودند اما به نظر می‌رسد دیدار محمود عباس از پاریس و ملاقات با مریم رجوی از نگاه تهران اقدامی "بسیار تند" است.»

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به سابقه تنش بین ایران و تشکیلات خودگردان فلسطین نوشت: ایران و تشکیلات خودگردان فلسطین در آخرین دور از حمله به همدیگر در ماه فوریه سال جاری هنگامی که تهران اعلام کرد برای خانواده‌هایی که فرزندانشان علیه اسرائیل می‌جنگند پول می‌فرستد، با هم دچار تنش شدند.

«مخیمر ابوصدا» استاد علوم سیاسی دانشگاه الازهر به جروزالم پست گفت، محمود عباس به این دلیل با رجوی دیدار کرد تا پیامی را با این مضمون ارسال کند که او در کنار به اصطلاح ائتلاف اعراب سنی میانه رو که شامل عربستان سعودی، اردن و مصر می‌شوند، قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohammad sistani

      اعراب به هیچ چیزخودپایبندنیستندحواسمان باشد...

    • علمدار

      این منافقین ومریم رجوی عددی نیستندکه ایران بخوادبه اونها فکرکنه وبها بده.متاسفانه بعضی زیادی به این گروه خائن اهمیت میدن.هرچه بیشترتحت تاثیر تحرکاتشون قراربگیریم بیشتر احساس مهم بودن بهشون دست میده.اگه غلط اضافی کردند بلای عملیات مرسادروسرشون درمیاریم وبه درک واصلشون میکنیم

    • بدون نام

      نمکدون شکست

    • ایمان

      با علمدار کاملا موافقم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج