۳۶۳۰۴
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

به مناسبت انتشار تک قطعه «بی تو می میرم»

بابک جهانبخش و «من و بارون»

بابک جهانبخش دیگر یکی از خوب های بازار پاپ این روزهای موسیقی کشور است و گواه این ادعا هم استقبال قابل توجه مخاطبان موسقی از آلبوم ها و کنسرت های این خواننده است.

بابک جهانبخش و «من و بارون»

تماشا: بابک جهانبخش دیگر یکی از خوب های بازار پاپ این روزهای موسیقی کشور است و گواه این ادعا هم استقبال قابل توجه مخاطبان موسقی از آلبوم ها و کنسرت های این خواننده است. خواننده ای که پس از انتشار آلبوم هایی چون «چی شده»، «بی اسم» و «احساس» دو سال پیش با تک تراک «دوست دارم» تولدی دوباره را در بازار موسیقی تجربه کرد و بلافاصله با انتشار دو آلبوم قوی («من وبارون» و «زندگی من») دیگر جایگاهی تثبیت شده را در بین هنرمندان این عرصه به خود اختصاص داده است.

بابک جهانبخش و «من و بارون»

چند روز پیش این خواننده باز هم با انتشار تک قطعه «بی تو می میرم» در رأس اخبار موسیقی قرار گرفت تا سراغش برویم و با او درباره آلبوم «من و بارون» و فعالیت های اخیرش گپ بزنیم:

قبل از اینکه آلبوم جدیدت را وارد بازار موسیقی کنی، خودت اعتقاد داشتی که دو قطعه «ای دل» و «من و بارون» مورد توجه قرار می گیرد. آلبوم منتشر شد و دقیقا همین اتفاق هم افتاد. سوال من از تو این است، تویی که به خوبی سلیقه مخاطبت را می دانی، چرا در یک آلبوم بیشتر از یکی دو کار اینچنینی قرار نمی دهی؟

- اول اینکه حس می کنم وقتی یک آلبوم پاپ قرار است منتشر شود، باید سلیقه های متعددی را دربر بگیرد. اصلا به این فکر نمی کنم که یک قطعه را شاید ۱۰ هزار نفر دوست داشته باشند و یک قطعه را هم ۱۰ نفر. برای من همه محترمند. شاید در مورد حرف تو بهترین جواب این باشد که همین کم بودن این قبیل آثار که به قول خودت بیشتر از همه «بابک جهانبخش»ی اند، باعث بیشتر شنیده شدن ودیده شدن آنها می شود.

قطعا اگر هر ۱۰ قطعه یک آلبوم در یک فضا باشند، هیچ کدام نمی توانند خودشان را نشان دهند و از لحاظ حسی هم شکل یکنواخت به خود می گیرند. من قبل از انتشار تک قطعه «بی تو می میرم»، قطعه ای داشتم که می دانستم اگر منتشر شود، قطعا به اندازه «ای دل» و «من و بارون» مورد توجه قرار می گیرد ولی دوست دارم مخاطبانم برای آن قبیل آثار دلشان تنگ شود و این دلتنگی باعث می شود در کارهای بعدی با ولع بیشتری سراغ کارهای من بیایند.

پس این اتفاق ها کاملا تعمدی است؟

- واقعا کار خوب ساختن، آنقدرها هم راحت نیست و من هم کارخانه نیستم! مثلا قطعه «ای دل» آخرین کاری بود که وارد آلبوم من شد. روزهای آخر بود که تصمیم گرفتم یک کار دیگر وارد پکیج کنم و به خاطر همین با تمرکز نشستم و روی آن کار کردم. همین تمرکز باعث شد فضا همانی شود که می خواستم و دیدیم که نتیجه اش را هم گرفت.

بابک جهانبخش و «من و بارون»

بیا چهار ماه به عقب برگردیم. هنوز آلبومت منتشر نشده و تو در آخرین مراحل انتشار کارت هستی. چه کم کاری هایی را فکر می کنی در مورد این آلبوم انجام داده ای که اگر به عقب برگردی، آنها را تکرار نمی کنی؟

- واقعا هیچ کم کاری ای نبوده. من خیلی از این اثر راضیم. فقط شاید در حد اینکه در یکی دو قطعه، تنظیم ها را عوض می کردم. ولی کلیت آلبومم همینی بود که شنیده اید. خد را شکر قطعاتی که پیش بینی می کردیم مورد توجه قرار بگیرد، همینطور شد. «ای دل» طرفدار پیدا کرد. «من وبارون» بیش از آن چیزی که فکرش را می کردیم گل کرد.

و با انتشار این آلبوم محبوبیت «هیت تراک» تو یعنی «دوست دارم» زیر سوال رفته و قطعات جدیدت بیشتر از آن کار مورد توجه قرار گرفته اند.

- نمی شود اینطور گفت. به نظرم حال و هوای مردم با آثار من نزدیکتر است و همین باعث این اتفاقات می شود. حتی من اعتقاد دارم تغییر فصل هم در شنیده شدن برخی قطعات موسیقی اثر دارد. به این هم فکر کن که «دوست دارم» خیلی بیشتر از آثار جدید من شنیده شده و به هر حال این کارها تازگی دارند.

همین باعث می شود بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. قطعا اگر من در آلبوم بعدی ام کار بهتری داشته باشم، مردم آن را بیشتر دوست خواهند داشت چون ذات آدم ها جوری است که همیشه محبوبیت آثار جدید از کارهای قبلی بیشتر و جدی تر به نظر می آید. به هر حال معتقدم «دوست دارم» هنوز هم محبوبترین و قوی ترین کار من در همه این سال ها بوده.

روی این کار حسابی تعصب داری، نه؟

- حتما. چون هم قطعه ای است که قشر بیشتری را در زمان انتشارش به خود درگیر کرد و به خاطر مثبت بودن محتوایش، توانست بین مردم طرفداران و دوستداران زیادی را جذب کند. از طرف دیگر هماین کار یک شروع و تولد دوباره برای زندگی هنری من بود.

آدم هایی که تودر آثارت از حضورشان استفاده می کنی کمی تکراری نشده اند؟ این باعث یکنواخت شدن رنگ آمیزی حسی آثار جدید تو نمی شود؟

- از یک طرف با حرفت موافقم ولی به هر حال من بابک جهانبخش هستم و حسی که از آثار من است، زائیده ذهن ملودی ساز من بوده و هست. من اکثر ملودی هایم را خودم می سازم و هر کسی که به من ترانه بدهد، آن اثر با حس ملودی من منتشر خواهد شد.

بابک جهانبخش و «من و بارون»

یعنی هیچ درصدی از حس کار را به ترانه آن مربوط نمی دانی؟

- چرا. اتفاقا حضور محسن شیرالی و بقیه دوستان در بعضی مواقع خیلی به من کمک کرده و باعث بهتر شدن آثار شده است ولی در کل من اگر مهر و امضای خودم را در آثارم حفظ نکنم، آنهایی که به خاطر همین هویت من را دوست داشتند، دیگر سراغم نمی آیند.آنها فرصت این را دارند که سالی یک بار آلبوم جدیدی از من را بشنوند. به هر حال در بعضی مواقع دل آدم ها برای بعضی فضاهای تکراری هم تنگ می شود.

فکر نمی کنی لازم است بعضی جاها هم مخاطبت را با خودت بالا بکشی و علایقش را با خلاقیت های خودت بالا ببری؟

- این اتفاق در حال صورت گرفتن است. در آلبوم جدیدم اتفاقا به خوبی این مسئله را مورد توجه قرار داده ایم. اصلا به نظر من این یکی از رسالت های هنرمند است که سواد مخاطبش را بالا ببرد. در کنار تلفیق حس خوب، باید سطح دانش مخاطب را هم افزایش داد.

بابک جهانبخش و «من و بارون»

کمی هم در مورد آلبوم های جدید بازار موسیقی صحبت کنیم. آثار جدید بازار را چطور دیدی؟

- آلبوم محسن یگانه را کامل شنیدم ولی آلبوم احسان را در لپ تاپ گوشکرده ام که کیفیت صدای خوبی نداشت و نمی توانم در موردش صحبت کنم. واکنش های متفاوتی هم درباره آثار آنها شد و خیلی ها هم آنها را به من منتقل می کردند. خیلی ها فکر می کنند وقتی در مورد خواننده های دیگر به من بد بگویند من خوشحال می شوم ولی واقعا همه دوستان هنرمند این عرصه از دوستان من هستندومن هم به شدت روی آنها تعصب دارم. من در جایگاهی نیستم که بخواهم در مورد آنها نظر بدهم ولی قطعا آنها تمام تلاش خود را کرده اند. هیچ هنرمندی هیچ وقت دوست ندارد کار ضعیف وارد بازار کند.

به پیدایش پدیده ای به نام قطعات «آلبوم پرکن» و «پرت» در آثار این روزهای بازار اعتقاد داری؟ آثاری که فقط برای بیشتر شدن مدت زمان آلبوم در یک مجموعه قرار می گیرند و خیلی هم این روزها مد شده؟

- این اتفاق بخواهیم یا نخواهیم هست ولی بسیار غلط و نادرست است چون معدل کاری یک آرتیست را به طرز ترسناکی پایین می آورد. آنهایی که این کار را می کنند یا برای مخاطبانشان احترام قائل نیستند یا برایشان این چیزها مهم نیست ولی من بابک جهانبخش، همیشه سعی کرده ام آلبومم بیشتر از ۱۰ قطعه نشود ولی کیفیت اثر در حد قابل دفاع و آبرومندانه ای باشد.

تو با آلبوم قبلی ات به قول خودت تولدی دوباره را در بازار موسیقی داشتی و با «من و بارون» توانستی باز هم در اوج قرار بگیری ولی من اعتقادم این است که دیگر زمان پوست انداختن تو شده. باید با فضاهایی که در آن جلو آمدی، فاصله بگیری. با این حرفم موافقی؟

- در قطعه جدیدم این اتفاق به نظرم افتاده ولی شاید مخاطب عام متوجه آن نشود. در «بی تو می میرم» من در ریتمی خوانده ام که تا به آن روز آن را تجربه نکرده بودم و می توانست مخالفان زیادی را هم داشته باشد ولی اینطور نبود و توانست مورد توجه قرار بگیرد ولی حرفت را قبول دارم.

بابک جهانبخش و «من و بارون»

برای این اتفاق چه فکرهایی کرده ای؟

- قطعا از لحاظ سبک کاری، بابک جهانبخش خواهم ماند چون احساس می کنم کسی که توانسته با کارهای من ارتباط بگیرد، سلیقه اش همین بوده و نباید از کلیت این فضا فاصله بگیرم. مطمئنا در دو سه قطعه امتحان ها وتست زنی هایی را انجام خواهم داد ولی تنها قولی که می توانم بدهم این است که در آثار بعدی هم خودم و هم کسانی که قرار است در آثار بعدی حضور داشته باشند، نسبت به آثار قبلی، پیشرفت ملموسی را خواهیم داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • elham

      Doosesh daram...

    • eli

      خدایی این البومش عالی بود

    • فرزانه

      حرف نداشت دم جفتشون گرم عالییییییی بوووووود

    • sara

      این آلبومش خیلی قشنگه دوسش دارم

    • بهار

      حرف نداره تموم کاراشو دوس دارم ایشالا همیشه موفق باشه ♥

    • Negar

      خیلی قشنگه، عالیست، آرزوی بهترینا و موفقیت های عالی براشون هستم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج