۳۶۳۴۴۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

دو ستاره‌ هالیوود در فیلم یک ایرانی!

دو ستاره‌ هالیوود در فیلم «پروفسور و دیوانه» به کارگردانی فرهاد صفی‌نیا همبازی می‌شوند.

هنرآنلاین: دو ستاره‌ هالیوود در فیلم «پروفسور و دیوانه» به کارگردانی فرهاد صفی‌نیا همبازی می‌شوند.

مل گیبسن بعد از تقریباً دو دهه آماده است کتاب پرفروش "پروفسور و دیوانه" (The Professor and the Madman) را به پرده سینما بیاورد و شان پن را به عنوان بازیگر مقابل خود در این فیلم انتخاب کرده است.

دو ستاره‌ هالیوود در فیلم یک ایرانی!

به گزارش هالیوود ریپورتر، گیبسن در ۱۹۹۸ حقوق ساخت فیلمی سینمایی از روی کتاب سایمن وینچستر را از آن خود کرد. "پروفسور و دیوانه" داستان واقعی خلق فرهنگ انگلیسی آکسفورد را روایت می‌کند، داستانی درباره جنون، نبوغ و دو مرد وسواسی که مسیر تاریخ ادبی را تغییر دادند.

گیبسن ابتدا قصد داشت "پروفسور و دیوانه" را کارگردانی کند، اما اکنون این وظیفه را به فرهاد صفی‌نیا فیلمنامه‌نویس فیلم "آپوکالیپتو" (۲۰۰۶) به کارگردانی خودش سپرده است.

گیبسن نقش پروفسور جیمز موری را بازی می‌کند که در ۱۸۵۷ پروژه بسیار بلندپروازانه گردآوری فرهنگ انگلیسی آکسفورد را آغاز کرد. پن برای بازی در نقش دکتر دبلیو.سی. ماینر مذاکره می‌کند که بیش از ۱۰ هزار مدخل ارائه داد، اما در عین حال به خاطر جنون در یک تیمارستان بستری شد.

صفی‌نیا فیلمنامه "پروفسور و دیوانه" را نوشته است و آن را کارگردانی می‌کند. اولین نسخه فیلمنامه را تاد کومارنیکی و جان بورمن نوشتند.

این پروژه دو چهره پرقدرت را کنار هم قرار می‌دهد: گیبسن و پن بازیگر برنده دو جایزه اسکار که هرچند سابقه کاری تقریباً یکسانی دارند، اما تا پیش از این هیچ‌وقت با هم کار نکرده‌اند. گیبسن در مقام بازیگر اولین بار در ۱۹۷۹ در فیلم سینمایی "مکس دیوانه" مقابل دوربین رفت، در حالی که پن دو سال بعد با فیلم "Taps" وارد صحنه شد. هر دو بازیگر ساخته کارگردانی دارند و گیبسن در ۱۹۹۵ برای فیلم "شجاع‌دل" درمقام کارگردان و تهیه‌کننده برند دو جایزه اسکار شد.

شرکت وولتیج پیکچرز که فیلم برنده اسکار "قفسه درد" را در کارنامه دارد، پروژه "پروفسور و دیوانه" را به خریداران بین‌المللی می‌فروشد و در جشنواره فیلم تورنتو آن را معرفی می‌کند. شرکت آیکون پیکچرز متعلق به گیبسن فیلم را تهیه می‌کند. سازندگان "پروفسور و دیوانه" قصد دارند تولید این فیلم را از ماه سپتامبر در اروپا شروع کنند.

گیبسن در مقام کارگردان فیلم "نوک اره آهن‌بر" (Hacksaw Ridge) را آماده نمایش دارد که چهارم نوامبر روی پرده سینماها می‌رود. " The Expendables ۳″، "لبه تاریکی" به کارگردانی مارتین کمپبل و "بیدستر" ساخته جودی فاستر از فیلم‌های گیبسن در مقام بازیگر در سال‌های اخیر است.

پن هم به تازگی چارلیز ترون و خاویر باردم را در فیلم "آخرین چهره" (The Last Face) کارگردانی کرد که اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن نمایش داده شد. او قصد دارد فیلم "روز پرچم" (Flag Day) را کارگردانی و در آن بازی کند. داستان درباره پدری است که برای تأمین دخترش به عنوان یک جاعل، دزد بانک و یک کلاه‌بردار زندگی دوگانه‌ای دارد.

صفی‌نیا بجز نوشتن فیلمنامه "آپوکالیپتو"، سریال سیاسی "رئیس" (Boss) را با بازی کلسی گرامر خلق کرد که برای دو فصل از شبکه استارز پخش شد.

او که متولد ۱۹۷۵ (۱۳۵۳) در تهران است، در چهار سالگی همراه خانواده به پاریس و بعداً لندن رفت. صفی‌نیا بعدها به نیویورک نقل مکان کرد و در دانشگاه نیو اسکول و دانشگاه نیویورک در رشته سینما مشغول تحصیل شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من آنم که رستم بود پهلوان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج