۳۶۵۹۷۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حمايت اميدها از نامزد اصلاح‌ طلبان!

حمايت از كانديداي جريان اصلاحات از سوي فراكسيون اميد مجلس! اين جمله‌اي بود كه روز گذشته از سوي محمد رضا عارف مطرح و منتشر شد كه البته به همراه يك علامت سوال در اذهان بود.

روزنامه آرمان - ياسمين طالقاني: حمايت از كانديداي جريان اصلاحات از سوي فراكسيون اميد مجلس! اين جمله‌اي بود كه روز گذشته از سوي محمد رضا عارف مطرح و منتشر شد كه البته به همراه يك علامت سوال در اذهان بود.

مگر فراكسيون اميد جدا از اصلاح‌طلبان است كه اكنون عارف خبر مي‌دهد اين فراكسيون از كانديداي اصلاحات حمايت مي‌كند؟ مگر بزرگاني جز بزرگان اصلاحات بودند كه در راستاي انسجام ليست انتخاباتي اميد براي مجلس دست ياري به اصلاح‌طلبان دادند كه امروز حمايت از كانديداي اصلاح‌طلبان به عنوان يك امتياز از سوي فراكسيون اميد براي آنها ترسيم مي‌شود؟ يكي از مزيت‌های جريان اصلاحات نسبت به رقيب اصولگراي آنها در مشخص بودن كانديدايشان در سال ۹۶ است و همگان واقف هستند با ثبت نام حسن روحاني براي حضور در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري حجت بر اعضاي اردوگاه اصلاح‌طلبي تمام و مكلف به حمايت از روحاني هستند.

بنابراين اذعان به اين مطلب كه فراكسيون اميد از كانديداي اصلاحات در انتخابات ۹۶ حمايت خواهد كرد، چندان مطابق بر رفتار سیاسی عارف نيست كه با اجماع بزرگان و به واسطه ايثارش در سال ۹۲ كه از انتخابات رياست‌جمهوري انصراف داد، در صدر ليست اميد قرار گرفت. مشي اصلاحات را محسن رهامي عضو هيات رئيسه شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاحات به خوبي بيان كرد كه حسن روحاني را نامزد اصلاح‌طلبان براي رياست‌جمهوري سال ۹۶ معرفي كرد و معتقد است: چتر اصلاحات روز به روز گسترده‌تر مي‌شود.

به گفته رهامی قطار اصلاحات كساني را سوار مي‌كند كه از قطار اصولگرايان پياده شده‌اند. تمام اعضاي اردوگاه اصلاح‌طلبي در حمايت از روحاني با رهامي هم نظر هستند چنانكه چندي پيش عبدا... ناصري عضو اتاق مشورتي اصلاحات هم با اشاره به ادعاي عبور از دولت روحاني توسط اصلاح‌طلبان عنوان كرد:«تمام چهره‌هاي سياسي اصلاح‌طلب به روش‌هاي مختلف اعلام كردند كه حتي اگر نامزد راي‌آورتر از آقاي روحاني داشته باشيم باز هم او را معرفي نخواهيم كرد و نامزد سال ۹۶ اصلاح‌طلبان آقاي روحاني است».

چرا تاكيد بر كانديداي اصلاحات؟

برخي اين گمانه را مطرح مي‌كنند با توجه به اينكه در سال ۹۲ قرار بود محمدرضا عارف به عنوان كانديداي جريان اصلاحات وارد عرصه رقابت شود كه پس از آن به دليل مصلحت انديشي بزرگان اصلاحات و اصولگرايان ميانه رو از روحاني كه عضو جامع روحانيت مبارز بود، حمايت شد، اكنون بار ديگر عارف اگر قصد كانديداتوري هم نداشته باشد، درصدد است آن روزها در سال ۹۲ را در اذهان تداعي كند كه به نفع روحاني كنار رفت تا جريان اصلاحات از كانديداي اختصاصي خودش چشم پوشي كند.

گلايه‌هاي عارف از روحاني و دولت بر همگان واضح است كه اين روند در زمان انتخابات رياست مجلس با ادعاي برخي مبني بر حمايت دولت از لاريجاني به اوج رسيد. برخي اين گمانه را مطرح مي‌كنند كه شايد عارف بار ديگر در انديشه كانديداتوري براي انتخابات رياست‌جمهوري باشد كه اين احتمال به صفر بسيار نزديك است. چرا كه عملكرد او در فراكسيون اميد آنچنان نبود كه توانسته باشد رضايت تمام اصلاح‌طلبان را جلب كند.

از سوي ديگر به نظر مي‌رسد براي انتخابات‌ مهم رياست‌جمهوري ۹۶ و مهم‌تر از آن انتخابات شوراها كه همزمان با آن در ارديبهشت‌ماه سال آينده برگزار مي‌شود، چند تغيير در سازمان‌دهي اصلاح‌طلبان ضروري است. شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات به اصلاحي در تركيب خود نياز دارد. اکنون اين شورا بيشتر از اينكه به نسبت پتانسيل‌هاي جريانات مختلف اصلاح‌طلب شكل گرفته باشد، بر اساس تعداد عدد احزاب عضو شكل گرفته است.

ضمن اينكه تعدادي از احزاب مهم اصلاح‌طلب و اعتدالگرا باید به آن اضافه شوند، همچنان كه در شوراي عالي انتخاباتي اخير اين مشكل برطرف شده بود. برخي انتظارها از آقای عارف فراتر از ظرفيت و غيرمنطقي است؛ عارف خود نيز ادعاي رهبري جريان اصلاحات را ندارد. تاثيرگذاري در داخل مجلس، از طريق انسجام فراكسيون اميد و نيز مجمع نمايندگان تهران، انتظارواقعي همه كساني است كه به ليست اميد راي داده‌اند. تلاش برخي براي سوءاستفاده از آقای عارف و رقيب تراشي براي روحاني، بازي از پيش باخته است.

عارف چه برنامه‌اي دارد؟

رئيس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي گفت كه اين فراكسيون در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۶ از كانديداي اصلاح‌طلبان حمايت خواهد كرد. محمدرضا عارف اظهار كرد: اعضاي فراكسيون اميد به عنوان نماينده مجلس در جريان انتخابات رياست‌جمهوري وظيفه ملي خود را در جهت تشويق مردم به مشاركت در انتخابات انجام خواهند داد و چون عضو اين فراكسيون هستند علي‌الوصول از كانديداي اصلاح‌طلبان در اين انتخابات حمايت مي‌كنند. وي با بيان اينكه اصلاح‌طلبان هنوز ورودي به مصاديق انتخابات رياست‌جمهوري نداشتند، بیان کرد: آنچه براي ما اهميت دارد روندي است كه از سال ۹۲ شروع شده و معتقديم كه اين روند معقول و منطقي بايد همچنان ادامه يابد.

رئيس فراكسيون اميد مجلس با بيان اينكه اعضاي فراكسيون اميد مجلس در انتخابات شوراها و رياست‌جمهوري سال آينده حضور جدي خواهند داشت، اضافه كرد: شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان در حال بازنگري تشكيلات خود است و ما اميدواريم طي هفته‌هاي آينده تركيب و ساختار جديد شوراي عالي مشخص شود. بعد از آنكه اين شورا درباره انتخابات تصميم‌گيري كرد ما هم مواضع خود را در اين زمينه اعلام مي‌كنيم. عارف درباره برخي انتقادات به فراكسيون اميد گفت: ما از انتقاد استقبال مي‌كنيم و حتي پرخاش جوانان براي ما ارزشمند است. همين طرح انتقادات از فراكسيون اميد نشان مي‌دهد كه اين فراكسيون را قبول دارند. ما معتقديم انتقادات مطروحه به همراه پيشنهاداتي كه مطرح مي‌شود مي‌تواند به روند كار كميسيون كمك كند.

رئيس فراكسيون اميد مجلس اضافه كرد: با توجه به عملكرد فراكسيون اميد در طول بيش از دو ماه گذشته به نظر مي‌رسد روند كلي حركت فراكسيون روند خوبي بوده و انسجام‌بخشي خوبي نيز داشته است. در يك دوره‌اي اعضا بايد يكديگر را مي‌شناختند كه اين دوره به خوبي سپري شد و حالا اميدوارم با حضور جدي‌تر فراكسيون در ارتباط با طرح‌ها و لوايح، انسجام و نشاط بيشتري در اين زمينه ايجاد شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج