۳۶۷۰۶۴
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

واعظی: روس ها بهتر از آمریکا با ما راه می‌آیند

آبان ماه سال گذشته وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورمان ضمن دیدار با همتای روسی خود از توافق های انجام شده برای گشایش دفتر جویشگر روسی یاندکس با هدف بهینه کردن خدمات خود برای مردم ایران خبر داد.

وب سایت دیجیاتو - پیام ادیب: آبان ماه سال گذشته وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورمان ضمن دیدار با همتای روسی خود از توافق های انجام شده برای گشایش دفتر جویشگر روسی یاندکس با هدف بهینه کردن خدمات خود برای مردم ایران خبر داد، اما پس از مدتی مسئولان این جویشگر طی بیانیه‌ ای اعلام کردند هیچ برنامه ای برای گشایش دفتر در ایران ندارند.
واعظی: روس ها بهتر از آمریکا با ما راه می‌آیند

گفتنی است یاندکس چهارمین موتور جستجوی بزرگ جهان است که طبق آمار سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۵۰.۵ میلیون نفر بازدید روزانه داشته و در حال حاضر بزرگترین جویشگر روسی محسوب می شود. جویشگر یاندکس به دلیل اینکه در گذشته برخی مقررات ایران را رعایت نکرده بودفیلتر شد اما اکنون ظاهراً قرار شده مسئولان آن برای مذاکره پیرامون این قوانین به ایران بیایند.

طی سفر اخیر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به روسیه بار دیگر صحبت از همکاری با شرکت‌ های فناوری اطلاعات این کشور از جمله یاندکس مطرح شد؛ صحبت هایی که از سوی برخی رسانه‌ های روسی، به رفع فیلتر این جویشگر تعبیر شد.

اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگوی تازه ای تأکید کرده است مذاکرات با روس‌ ها به رفع فیلتر این جویشگر در ایران محدود نبوده است. وی در این خصوص اظهار کرده است: «علاوه بر یاندکس درباره ی پکیجی از فعالیت‌ ها با کشور روسیه وارد مذاکره شدیم و شرکت‌ های آنها نیز بسیار علاقمند به همکاری با ایران بودند. رویکرد ما در ارتباط با این مذاکرات گسترده، خروج از انحصار آمریکایی و اروپایی در بعضی ابعاد حوزه ی فناوری بود».

به عقیده ی واعظی، این رویکرد قطعاً به ارتقای جایگاه ایران کمک خواهد کرد زیرا در حالت فعلی، بازار جستجوی اینترنتی در انحصار گوگل است. وزیر ارتباطات خاطرنشان کرده است در صورتی که طرف روسی مقررات کشور ما را بپذیرد، قطعاً یاندکس بهتر از گوگل با ما راه خواهد آمد و خدماتش روی مردم باز می‌ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای واعظی ..در مورد دریای خزر ویا در مورد تاخیر چند ساله نیروگاه بوشهر .و تاخیر چندین ساله سامانه S300 ودر تصویب قطع نامه های ضد ایرانی سازمان ملل همراهی خوب داشته اند؟؟؟!!!!!

    • زبونکوتاه

      آقای واعظی لطفا تاریخ روابط ایران وروسیه وایران و انگلیس رادرچندقرن اخیر ودرحال حاظرراحتما مطالعه فرمایید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج