۳۶۷۳۹۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

استرالیا پول تروریست‌ها را رهگیری می‌کند

دولت استرالیا یک گروه خبره‌ی فضای مجازی را برای رهگیری گردش مالی گروه‌های تروریستی، پول‌شویی و تقلب‌های مالی آنلاین به خدمت می‌گیرد.

وب‌سایت برسام: دولت استرالیا یک گروه خبره‌ی فضای مجازی را برای رهگیری گردش مالی گروه‌های تروریستی، پول‌شویی و تقلب‌های مالی آنلاین به خدمت می‌گیرد.

استرالیا پول تروریست‌ها را رهگیری می‌کند

استفاده‌ی روزافزون و متنوع گروه‌های تروریستی -و البته گروه‌های دیگری که تروریست نیستند، اما میانه‌ی خوبی با حکومت‌هایشان ندارند- از فضای مجازی، مدت‌هاست برای دولت‌های مختلف دردسرساز بوده است. حالا استرالیایی‌ها که خصوصا در ردگیری پول‌شویی‌های آنلاین سابقه‌ی درخشانی دارند، از تشکیل یک گروه ویژه برای رهگیری نقل و انتقالات مالی مشکوک خبر داده‌اند.

بهبود امنیت فضای مجازی و بردن اقتصاد نیمه‌سنتی استرالیا به سمت یک اقتصاد فوق مدرن و مبتنی بر فناوری روز از وعده‌های مالکوم ترنبال بود که همین یک ماه پیش با اختلاف اندکی برنده‌ی انتخابات شد و رهبری سیاسی کشور را در دست گرفت. تشکیل این کارگروه هم از اولین گام‌های ترنبال برای تحقق وعده‌ای است که به رای‌دهندگان داده است. به گفته‌ی وزیر دادگستری استرالیا، این کارگروه جدید قرار است به عنوان زیرمجموعه‌ای از مرکز گزارش‌ها و تحلیل تراکنش‌های مالی استرالیا (ASUTRAC) عمل کند و به صورت مستمر پلتفرم‌های پرداخت‌ها و نقل و انتقالات مالی آنلاین را مورد بررسی قرار دهد.

هم‌چنین AUSTRAC از این به بعد کلیه‌ی سرویس‌های مربوط به حفاظت از اطلاعاتی شخصی مربوط به بخش دولتی از جمله امور مربوط به ثبت احوال را، هم در استرالیا و هم در زلاندنو مورد بررسی قرار خواهد داد. هدف از این بررسی‌ها این است که از کلاهبرداری در قالب استخدام افراد جلوگیری به عمل آید. در این نوع کلاهبرداری، افراد بی‌خبر و بی‌اطلاع جویای کار از سوی شرکت‌های جعلی استخدام می‌شوند تا از طریق مدارک هویتی و بانکی آن‌ها پول‌شویی کنند.

البته وظایف این کارگروه به همین‌ها ختم نمی‌شود. این گروه هم‌چنین با سازمان بررسی جرایم سایبری استرالیا همکاری می‌کند تا الگوها و روندهای کلی مربوط به کلاهبرداری‌های اعتباری و روش‌های مرسوم در این قبیل فعالیت‌های مجرمانه را شناسایی و به اطلاع عموم برساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج