۳۶۸۱۲۴
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

دستگاهی که سن سنگ ها را تشخیص می دهد

«Jller» بخشی از یک پروژه درحال انجام در زمینه اتوماسیون صنعتی و زمین شناسی تاریخی و دستگاهی است که سنگریزه هایی که از رودخانه ای خاص جمع آوری می شوند را براساس سن زمین شناسیشان دسته بندی می کند.

برترین ها: «Jller» بخشی از یک پروژه درحال انجام در زمینه اتوماسیون صنعتی و زمین شناسی تاریخی و دستگاهی است که سنگریزه هایی که از رودخانه ای خاص جمع آوری می شوند را براساس سن زمین شناسیشان دسته بندی می کند. در این فرآیند مجموعه ای از سنگریزه ها روی پلتفرم ۲×۴ متری دستگاه قرار داده می شود و دستگاه به طور اتوماتیک سنگ ها را آنالیز و سپس آن ها را مرتب می کند. فرآیند دسته بندی در دو مرحله اتفاق می افتد: ابتدا الگوهای از پیش طبقه بندی شده تشکیل می شوند و نوع و سن آن ها باتوجه به تاریخچه رودخانه و سایر عوامل تعریف و مشخص می شود. تاریخ، خاستگاه و مسیر هر یک از سنگ هایی که در رودخانه پیدا شده اند خاص و ویژه است و هر رودخانه ترکیب متفاوت و مشخصی از انواع سنگ ها دارد. منشا سنگ ها به خوبی مستند شده، به عنوان مثال آن هایی که از رودخانه جلر هستند دو منشا دارند، بعضی از آن ها از صخره ها می آیند که در نتیجه فرسایش کوه های آلپ هستند و از طریق رودهای کوچک به این جا آورده شده اند. سنگ های دیگر هم توسط یخچال های طبیعی حمل شده اند که یا هنوز وجود دارند یا در عصر یخبندان وجود داشته اند. وقتی تاریخ یک رودخانه شناخته می شود نوع سنگ می تواند مستقیما به سن زمین شناسی آن ارتباط داده شود.
این دستگاه با یک سیستم بینایی کامپیوتری کار می کند که تصاویر سنگ ها را پردازش می کند و موقعیت هریک از آن ها را روی پلتفرم می نگارد. اطلاعات استخراج شده از هریک از سنگ ها شامل رنگ غالب، ترکیب رنگی و هیستوگرام ویژگی های ساختاری مثل خطوط، لایه ها، الگوها، دانه بندی و بافت سطحی می شود. این داده ها مورد استفاده قرار می گیرد تا مشخص کند سنگ ها در کدام یک از دسته های از پیش تعیین شده قرار می گیرند. منظور دسته هایی است که طیف سنگ های یافت شده در یک رودخانه خاص را نشان می دهد و به طور مستقیم با سن سنگ ها در ارتباط هستند. از آنجایی که فقط تعداد محدودی از انواع سنگ ها در یک رودخانه خاص یافت می شوند این سیستم می تواند بسیار دقیق باشد.
دستگاهی که سن سنگ ها را تشخیص می دهد
دستگاهی که سن سنگ ها را تشخیص می دهد
دستگاهی که سن سنگ ها را تشخیص می دهد
دستگاهی که سن سنگ ها را تشخیص می دهد
دستگاهی که سن سنگ ها را تشخیص می دهد
دستگاهی که سن سنگ ها را تشخیص می دهد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج