۳۶۸۱۶۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پوکمون گو متهم به نژادپرستی

بررسی ها نشان داده تراکم اقلام مربوط به پوکمون ها در مناطق دارای اکثریت سفیدپوست بیش از تعداد آنها در مناطقی با اکثریت سیاه پوست است.

فارس: بررسی ها نشان داده تراکم اقلام مربوط به پوکمون ها در مناطق دارای اکثریت سفیدپوست بیش از تعداد آنها در مناطقی با اکثریت سیاه پوست است. بررسی ها نشان داده تراکم اقلام مربوط به پوکمون ها در مناطق دارای اکثریت سفیدپوست بیش از تعداد آنها در مناطقی با اکثریت سیاه پوست است و به همین علت طراحان این بازی به نژادپرستی متهم شده‌اند.
پوکمون گو متهم به نژادپرستی

تعدادی از محققان دانشگاه لاگوس در آمریکا که تنها نزدیک به 50 درصد از ساکنان آن را سفیدپوستان تشکیل می دهند با بررسی های خود بر روی بازی پوکمون گو به این نتیجه رسیده اند که تعداد PokéStops و Gyms اماکنی که کاربران این بازی کالاهای مجازی خود را از انها تهیه می کنند یا به نبرد یکدیگر می روند در مناطق سفیدپوست نشین بیش از امکان سیاه پوست نشین است.

این امر محدود به شهری خاص نیست و به طور کلی به نظر می رسد طراحان این بازی بیشتر به تجهیز امکاناتی برای اجرای بازی مذکور در نقاط سفیدپوست نشین علاقه داشته اند تا اماکن سیاه پوست نشین.

بررسی مستقل دیگری که توسط The Urban Institute صورت گرفته موید این مطلب است. تاکنون مشخص شده که این رفتار تبعیض آمیز در شیکاگو و لس انجلس هم اعمال شده است. تحقیقات این موسسه در ایالت اوکلند ثابت می کند به طور متوسط 55 PokéStop در محلات دارای اکثریت سفیدپوست و تنها 19 PokéStop در محلات دارای اکثریت سیاه پوست وجود دارد.

همچنین الگوهای مشابهی در شهرهای دیترویت و میامی و همین طور محله های سیاه پوست نشین بروکلین و کویینز در نیویورک در مقایسه با محله های سفیدپوست نشین مانهاتان شناسایی شده است.

پژوهشگران می گویند ظاهرا نیانتیک سازنده بازی پوکمون گو از نقشه یک بازی واقعیت افزوده دیگر به نام اینگرس در این بازی استفاده کرده که بخش اعظم کاربران آن مردان علاقمند به فناوری بوده اند و با توجه به حضور اکثر این افراد در محلات تجاری و مرکزی ثروتمندنشین توزیع PokéStop ها هم به نفع آنها تمام شده است. شرکت سازنده بازی هنوز واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج