جاباما
۳۶۹۱۷
۹۶ نظر
۵۲۴۹
۹۶ نظر
۵۲۴۹
پ

با شوهر چشم چران چه باید کرد؟

مردها به‌طور ميانگين روزانه ۴۳ دقيقه را صرف خيره شدن به جنس مخالف مي‌كنند كه اين ميزان برابر با ۲۵۹ ساعت يا تقريبا ۱۱ روز در سال است. جمع اين زمان در فاصله بين ۱۸ تا ۵۰ سالگي يك مرد مي‌شود بيش از ۱۱ ماه و ۱۱ روز.


با شوهر چشم چران چه باید کرد؟

مجله سیب سبز : يك مطالعه در انگلستان نشان داده مردها به‌طور ميانگين روزانه 43 دقيقه را صرف خيره شدن به جنس مخالف مي‌كنند كه اين ميزان برابر با 259 ساعت يا تقريبا 11 روز در سال است. جمع اين زمان در فاصله بين 18 تا 50 سالگي يك مرد مي‌شود بيش از 11 ماه و 11 روز. يعني يك مرد انگليسي در اين فاصله، قريب يك سال از عمرش را صرف كاري كرده كه در فرهنگ ما اسمش «چشم چراني» است.

با شوهر چشم چران چه باید کرد؟

لازم نيست فكرش را بكنيم كه مردان ما چقدر با مردان انگليسي مثلا، شباهت يا تفاوت دارند. آن قاعده معروف زنانه مشكل را حل مي‌كند: «مرد‌ها سر وته يك كرباسند!» همه شنيده‌اند كه مردان از راه چشم عاشق مي‌شوند و زنان از راه گوش. اين تعبير عوامانه‌اي است از يك عنوان، از فهرست بي‌پايان تفاوت‌هاي ميان زنان و مردان. واقعيت اثبات شده و گريزناپذير اين است كه مردان در برابر جنس مخالف، ذاتا جست‌وجوگرند و چشم مهم‌ترين ابزار جست‌وجوست.

ببينيد كجا هستيد

تشخيص اينكه همسرتان با نگاهش از چارچوب‌هاي زندگي مشترك‌تان خارج مي‌شود آسان نيست. شما نمي‌توانيد به مردي كه از قوم و فرهنگ ديگري است يا از شهر و كشور ديگري آمده، به‌راحتي چنين برچسبي بزنيد. فراموش نكنيد كه براي تشخيص درستي يا نادرستي يك رفتار، حتما بايد به مسائل فرهنگي و مذهبي جامعه توجه كنيد. اين مسائل فرهنگي مي‌تواند حتي از شهري به شهر ديگر هم متفاوت باشد. به همين دليل، بدون درنظر گرفتن اين فرهنگ نبايد حكمي را صادر كنيد. ممكن است در فرهنگ فرد مقابل‌تان، رفتاري كه از نظر شما ناپسند است، كاملا طبيعي و شايسته تلقي شود؛ پس اگر با فردي كه فرهنگ و تربيتي متفاوت از شما دارد ازدواج كرده‌ايد، نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه او همان‌طور كه از كودكي به شما القا شده ‌است رفتار كند. شايد بد نباشد گاهي هم دنيا را از دريچه باور‌هاي او ببينيد و بعد در مورد رفتار‌هايش قضاوت كنيد.

با شوهر چشم چران چه باید کرد؟

سنگ‌هاي‌تان را وا بكنيد

اگر مي‌خواهيد زندگي مشترك موفقي داشته باشيد، قبل از ازدواج نظرات خود را در مورد محدوده روابط زن و مرد (از جمله نگاه، صحبت كردن و...) با همسر آينده‌تان در ميان بگذاريد تا به نگاه مشتركي دست يابيد. درصورتي كه شما محدوده‌هايي كه مورد نظرتان هست را توضيح داده‌ايد و با خواستگار‌تان در مورد پايبند بودن به اين مرزها توافق كرده‌ايد، قضاوت در آينده برايتان راحت‌تر خواهد شد، زيرا شما با توجه به اين قرارداد‌ها مي‌توانيد رفتار همسرتان را بررسي كرده و در موردش قضاوت كنيد. شما مي‌توانيد بگوييد كه آيا فلان رفتار همسرتان در چارچوبي كه قبلا در موردش توافق كرده بوديد جا مي‌گيرد يا طبق اين چارچوب، رفتار انجام شده نادرست و سزاوار مجازات است.

اين نگاه، همان نگاه است؟

اگر مي‌خواهيد همسرتان را به‌دليل نگاهش متهم كنيد، بايد بتوانيد رفتاري را متفاوت از رفتار‌هاي هميشگي‌اش ببينيد و بعد مهر چشم‌ناپاكي را رويش بچسبانيد. بعضي از افراد همين كه همسرشان چشم در چشم فرد نامحرمي بيندازد يا با او گفت‌وگو كند، او را متهم مي‌كنند ولي آيا واقعا اينگونه است؟ آيا در پشت اين نگاه سوء لذت وجود دارد؟ يا اين فقط يك تصور است و هيچ راهي براي اثبات اينكه اين نگاه ناشايست است وجود ندارد؟ اگر شما با هر رفتار همسرتان برانگيخته مي‌شويد، بهتر است قبل از قضاوت در مورد او، خودتان را زير ذره‌بين قرار دهيد. اگر نتوانيد ذهن‌تان را مديريت كند، با گذشت زمان دامنه اين سوء‌ظن‌ها بيشتر مي‌شود و هر حركتي از طرف مقابل زير ذره‌بين قرار مي‌گيرد.


فكر‌تان را الك كنيد

بعضي از افراد چون خودشان به‌صورت خودآگاه يا ناخودآگاه به اين رفتار تمايل دارند، آن را به ديگران نسبت مي‌دهند. درواقع آنها گاهي با يادآوري گذشته‌اي كه داشته‌اند و گاهي به‌دليل تصوراتي كه هنوز در زندگي‌شان جريان دارد، همسرشان را متهم به رفتاري مي‌كنند كه يا انجامش نداده يا مقصود نادرستي از انجام دادنش نداشته است. سعي كنيد حساب گذشته را از امروز‌تان جدا كنيد و نه براي آنچه پشت سر گذاشته‌ايد كسي را متهم كنيد و نه به‌‌دليل گذشته او، روي رفتار‌هاي امروزش حساسيت به خرج دهيد.

منتظر آينده باشيد

يك رفتار زماني قابل بررسي و مجازات است كه تكرار شود. اگر تنها يك‌بار احساس كرديد كه همسرتان با نگاهي كه از نظر شما ناپسند است به فرد ديگري چشم دوخته، در موردش قضاوت نكنيد. اما ممكن است اين توصيه شما را به دام ديگري بيندازد، پس مراقب باشيد! افرادي كه براي نخستين بار با چنين رفتاري از سوي همسرشان روبه‌رو مي‌شوند، ابتدا دچار ترديد مي‌شوند و براي اينكه ترديد‌شان به يقين تبديل شود، هر نگاه و رفتار همسرشان را زير ذره‌بين قرار مي‌دهند و نسبت به او حساس مي‌شوند. بايد بدانيد اين حساسيت‌ها به رفع مشكل كمك نخواهد كرد بلكه باعث اضطراب بيشتر و گاهي بيماري وسواس و بدبيني مي‌شود. اين رفتار‌ها نه‌تنها به‌خود شما آسيب مي‌زند بلكه طرف مقابل‌تان را هم دچار تنش مي‌كند و ممكن است كه در آينده اين تنش به تكرار رفتار ناشايست تبديل شود.

آسمان و ريسمان نبافيد

اگر واقعا يقين پيدا كرديد كه همسرتان به شكلي متفاوت به زنان ديگر نگاه مي‌كند، زياده روي نكنيد و اين رفتار او را به ديگر جنبه‌هاي زندگي‌تان تعميم ندهيد، مثلا هرگز نگوييد او به زنان ديگر نگاه مي‌كند، پس مرا دوست ندارد يا اينكه او به ديگران نگاه مي‌كند، پس حتما رفتار‌هاي نادرست ديگري را هم انجام مي‌دهد كه من از آنها بي‌خبرم. درصورت مشاهده چنين رفتاري، سعي كنيد بيشتر از قبل مديريت زندگي‌تان را به دست بگيريد و نگذاريد اين رفتار همسرتان ديگر حوزه‌هاي زندگي‌تان را هم به‌خود درگير كند.

با شوهر چشم چران چه باید کرد؟

قانون‌هاي تازه وضع كنيد

اگر مي‌خواهيد همسرتان با شما همراه شود و بيشتر براي دوام زندگي مشترك‌تان تلاش كند، انتظارات‌تان را در محدوده شرع و عرف با او در ميان بگذاريد و اگر بعد از آن رفتارش را انكار كرد، ابتدا اين انكار را بپذيريد. حالا شما هم با او هم‌كلام شده‌ايد، وقت آن است كه مجددا با كمك او چارچوب جديدي را براي حدود روابطتان تعيين كنيد و در مورد‌شان با او به توافق برسيد. از او بخواهيد در آينده به اين تفاهمنامه پايبند باشد تا اگر اين اصول مشترك را بار ديگر ناديده گرفت، بتوانيد برخورد جدي‌تري را درنظر بگيريد.

عمليات انتحاري ممنوع!

احتمالا بعد از اينكه احساس كرديد همسرتان به شكلي متفاوت به زنان ديگر نگاه مي‌كند، دچار خشم زيادي خواهيد شد يا احساس ناتواني خواهيد كرد. اما قبل از نشان دادن هر واكنشي، بايد به‌خود فرصت دهيد تا اين خشم را مديريت كنيد و تا قبل از آنكه عنان ذهنتان را در دست بگيريد، نبايد واكنشي نسبت به رفتار او نشان دهيد. بعد از فروكش كردن هيجان و خشم‌تان، بار ديگر آن رفتار را بازبيني كنيد؛اگر بعد از اين بررسي دوباره به اين نتيجه رسيديد كه رفتار همسرتان صحيح نبوده است، آن را صريحا با او درميان بگذاريد و نگراني‌هايتان را به همسرتان بگوييد.

با متخصص‌ها درددل كنيد

اگر ترديد داريد و نمي‌دانيد كه قضاوت‌تان در مورد همسرتان درست است يا نه، قبل از آنكه او يا خودتان را متهم كنيد، با يك متخصص مشورت كنيد. شما مي‌توانيد با كمك چنين فردي بدانيد آيا مشكل از توهمات شما ناشي مي‌شود يا اينكه همسرتان با رفتار‌هايش درحال ضربه زدن به زندگي مشترك‌تان است. شايد رفتار او از مشكلات ديگري ناشي شده باشد و تنها با كمك يك متخصص بتوانيد آن را ريشه يابي و اصلاح كنيد.

سفره دلتان را باز نكنيد

درست است كه شما نگرانيد و رفتار همسرتان هم آزار‌تان داده‌است اما هيچ وقت با افراد غيرمتخصص (مثلا اعضاي خانواده و يا دوستان) راجع به اين موضوع صحبت نكنيد چون باعث تخريب شخصيت همسرتان در مقابل آنها مي‌شود. حتي اگر همسرتان مرتكب چنين رفتاري شده باشد، ممكن است در آينده رفتار خود را اصلاح كرده و به قانون‌هاي مشترك‌تان پايبند شود. اما يادتان نرود نظر منفي ديگران در مورد او، حتي بعد از اين تغييرات هم عوض نخواهد شد و حتي اگر به همسري ايده‌آل برايتان تبديل شود هم، ديگران تنها او را به‌عنوان فردي كه نگاه ناپاك دارد مي‌بينند.

بچه‌بازي ممنوع!

هيچ وقت براي انتقام دست به عمل متقابل نزنيد يا خشم خود را به‌صورت يك رفتار منفعلانه (مثلا قهر كردن بدون اينكه دليلش را به همسرتان بگوييد) بيان نكنيد. احتمالا اين رفتار‌هاي كينه‌جويانه خشم فرد مقابل را برخواهد انگيخت و موجب رفتار نابخردانه ديگري خواهد شد. اگر بخواهيد براي درس دادن به همسرتان، او را به اين شيوه‌ها مجازات كنيد، در نهايت زندگي‌تان درگير يك سيكل معيوب عمل و عكس‌العمل خواهد شد كه هيچگاه پايان نمي‌يابد و تنها به شما و زندگي‌تان آسيب مي‌زند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حدیث

      باید چشاشو از کاسه درآورد.

      پاسخ ها

      • خاله سوسکه

        آره عزیزم تنها راهش همینه اما کی دیه اش رو میده؟؟؟

      • فریبا

        ای ول منم موافقم

      • مرد گنده

        چقد شما خانما خشنید/بابا زیاد سخت نگیرید

    • بدون نام

      عکس دوم فوقلاده

      پاسخ ها

      • مرد گنده

        مجید جان قلاده نه!
        فوق العاده

    • ستا

      فقط یه راه داره چشماشو باید دراورد.

      پاسخ ها

      • ستا

        حالا چرا منفی میدید؟! نکه شما هم بعله!!!!!!

      • مهسا

        کاش میشد واقعا چشماشونو دربیاری

    • بدون نام

      حتما نویسنده این مقاله یک مرد بوده گویا سخت موافق چشم چرانی اقایان است و زنها را نصیحت کرده نه چشم چرانها را ملامت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در مورد چشم چرانی زن باید چه بگوییم؟؟

    • هتی

      اینهایی که گفتین فقط یک دلیل و نمیشه کاری کرد...انگاری شما فقط می خواستین بگید که به چه مردهایی می گن چشم چرون...اما راه حل هاتون کار ساز نیست چون قبلا این کارهارو انجام دادم اما اون عادت کرده متاسفانه بیماره...با یک بیمار چه باید چه کرد؟...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام منم همین مشکل دارم،ولی برا هدایتش هرروزدورکعت نماز میخونم ان شاءالله خدا به همه مردا عفت چشم عنایت کنه

    • مینا

      چه کاریه این همه دستور العمل؟؟؟؟؟ همون اول چشماشو در میاریم.

    • بدون نام

      باید مثل خودش چشم چرونی کرد تا بفهمه

      پاسخ ها

      • ننجان

        نه موافق نیستم بانظرتون
        وقتی کارزاون اشتباس چرامنم همون اشتباهوکنم.

    • بدون نام

      باید چشمهاشو از کاسه در بیاریم. کاری نداره که!!! این همه طول وتفصیل هم نمیخواد

      پاسخ ها

      • بابک

        یا ابوالفضل!!!!

      • مرد گنده

        شما اگه تونستی سوسک بکشی میتونی چشم شوهرتو هم دربیاری!

    • onlyGOD

      سلام
      اگه یه مرد عاشق زنش باشه
      اصلا هیچی بابا برین تا تهشو دیگه....
      عاشق هیچ وقت ناراحتی مهشوقشو نمیخادددددددددددددددد
      همین

      پاسخ ها

      • مینا

        منظورت معشوقه دیگه؟؟؟؟؟

    • الناز

      میذارم راحت این کار بکنه هرچی بیشتر چشم چرونی کنه بیشتر میفهمه که نمیتونسته بهتر از من پیدا کنه.

      پاسخ ها

      • مجید

        چه زن روشنفکری !!! هرچند مطمئنم یا همسر نداری یا اگه داری همسرت چشم پاکه و الا شما خانمها بعیده این دید رو داشته باشید .!D:

      • فاطمه

        عالی بود

      • امیر

        واویلاااااااااااااااااااااااااااااااااا....

    • بدون نام

      ای بابا . تقصیر مردا چیه آخه . بعضی ها واقعاً جلب توجه می کننن اونقدر که زنا هم دوست دارن نگاشون کنن چه برسه به مردا !!

    • مجتبی

      همتون فقط خواستید چشم در بیارید مگه عصر حجره

      پاسخ ها

      • فاطمه

        نه آقا مجتبی عصر جدید ه ولی دلیل نداره که یه مرد پیش زنش به یه زن دیگه نگاه کنه فکر کن زن خودت پیش شما به یه مرد دیگه نگاه کنه تو خودت چشمشو در میاری . به خدا

    • سارا

      هر خانمی یه سیلی خیلی محکم شلیک کنه بغل گوش شوهرش
      شوهر دیگر غلط می کنه چشم چرانی کنه.

      پاسخ ها

      • بابک

        یا جده سادات!!!!

    • نازی

      باید از وسط نصفش کرد

      پاسخ ها

      • بابک

        یا قمر بنی هاشم!!!

    • مریم

      اگه خودتو بکشی هم نمی تونی شخصیت آدما رو عوض کنی .

    • عابر

      واقعا شخصیت ضعیف بیشتر خانوم ها اینجا مشخص میشه هیچ کس نگفت اول ریشه یابی کنیم شاید همسر اون مرد یه مشکلاتی داشته که اینجوری شده.یا اینکه با روانشناس صحبت کنیم. فقط چشم در میارن. موفق باشین با چشمای هرز شوهراتون

    • فریبا

      من هم شوهرم چشم چرونه هر کاری کردم درست نشد خسته شدم دیگه ازش متنفر شدم

      پاسخ ها

      • یه دختر عاشق بدبخت

        منم هم دردتم

    • بابک

      مرد و چشم چرانی؟؟؟!!! حالا یک ذره نگاه کردن که اشکالی نداره، سخت نگیرید

    • رسول

      عابر جان گل گفتی. خدا رو شکر این خانمها قدرتی ندارن وگرنه همشون فقط بلدن چشم در بیارن و یا بکشن و یا نصف کنن. اصلا شک کردم به اینکه میگن خانمها حساس و لطیف هستن.

      پاسخ ها

      • مینا

        چون خانم ها قدرتی ندارند مردها بایدهیز بازی در بیارن؟

    • مریم

      خانمهای عزیز اصلا خودتون رو ناراحت نکنید روانشناسامیگن عادت مرداس که نگاه کنن تو کل به خدا کنید وارام باشید

      پاسخ ها

      • بابک

        گفتم زیاد سخت نگیرید، همون توکل کنید به خدا

      • یه دختر عاشق بدبخت

        نگاه داریم تا نگاه!وقتی با نگات انگار طرفو داری تعقیب میکنی چی اسمشه
        وقتی شوهرت تو رو اونقد ک دیگرانو دیده نگاه نکرده باشه چی

    • زهرا خانوم

      والا من شنیدم که میگن اگر به یه حرکت همسر حساسیت نشون بدی مرد میره دنبال همون کار!ولی بعضی وقتها دیدم زن کاری هم با مردش نداره اما مرد بازم چشم چرونی میکنه!

      پاسخ ها

      • مینا

        حالا بالاخره باید چیکار کنیم
        منم شنیدم ولی هی میام چیزی نگم نمیتوووووونم بعد بهش گیر میدم اونم فقط انکااااار.

    • بدون نام

      بی خیال بذارن اینقدر نگاه کنه تا چشش هشتا بشه چیزی گیرش نمياد آخرش ور دل خودتونه والا

    • بدون نام

      بی خیال بذارن اینقدر نگاه کنه تا چشش هشتا بشه چیزی گیرش نمياد آخرش ور دل خودتونه والا

    • عبدالله

      سلام متاسفانه عوامل زیادی دخیل است 1ضعف ایمان {خدا در هر مکان وزمانی مراقب اعمال وگفتار ماست}از خدا شرم کنیم میلون ها انسان زیر خاک خوابیده اند که ارزوی برگشتن به دنیادارند تا عمل صالحی انجام دهند از فرصتی که دراختیار ماست استفاده کنیم 2 پوشش نامناسب زنان 3 زن شوهر دار باید طوری هوای شوهرش را داشته باشد که نیازی به چشم چرانی نداشته باشد مثلا کل ارایش وزیبایش را در منزل برای شوهر انجام دهدنه برای بیرون از خانه ومردان بیگانه و....

      پاسخ ها

      • باران

        سلام منم با نظر این دوستمون موافقم منم اینجوریم مثل شما ولی از وقتی تو خونه براش آرایش میکنم و... یکم بهتر شده امتحان کنیین ایشالا بهترم میشه

      • بدون نام

        موافق صحبتتون نیستم بعضی از اقایون اگه بهترین همسر دنیا را داشته باشند و کمبودی هم نداشته باشند باز هم نگاه میکنند این از نوع تربیت و فرهنگ خانواده ای که توش بزرگ شدند که براشون عیب نبوده و عادت کرد ند

    • سميه

      اينطوركه اون بالانوشته شايداگرروزانه 43دقيقه وقت بذاريم براي آقايون واين 43دقيقه روبه دلخواه اونهابگذرونيم ديگه نيازي به چشم چراني نداشته باشن نمي دونم ولي من به آينده خوش بينم آخه هنوزمجردم

    • تنها

      دوستان جدیدا یه چیزهایی از شوهرم میبینم که واقعا برام سؤاله که چرا اینجوری شده؟خیلی کلافم.اما هیچکدوم از چشم چرونیهاشو به گردن نمیگیره.همه به من میگن خوشگلو خوشتیپ،اما چه فایده.من میهوام به چشم شوهرم زیبا باشم.تازه یه دختر ۳ساله هم داریم.میخوام برم پیش روانشناس.اعصابم داغونه

    • سلام

      معمولا مردان با دیدن خانمهای محجبه با احترام برخورد میکنند وسرشان را پایین میاندازند
      همانطور که ما خانمها دوست نداریم شوهرمان به زن غریبه نگاه کند خودمان هم طوری باشیم که مردان دیگر وادار به احترام به ما شوند
      من خودم با اینکه حضور فعالی در اجتماع دارم فقط با برخورد محترمانه اقایان مواجه بوده ام و شوهرم هم به هیچ زن غریبه ای نگاه نمیکند و هیچوقت به لطف خدا چنین مشکلی نداشتیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه شوهرت به هیچ زنی نگاه نمیکنه تواین سایت دنبال نخود سیاه میگردی

    • رها

      واقعابه اون خانم هایی که دارن ازاین موضوع رنج میبرن حق میدم چون بامن همدردن ولی من اعصابم ازاونجایی خورده که چندباربه روش آوردم درصورتی که اشتباه کردم وبایدجوردیگه رفتارمیکردم من توخونه خیلی به خودم میرسم وخوشگلم هستم نمیدونم چرانگاه میکنه وقتیم بهش میگم میگه رومنظورنیست وناراحت میشه ومیگه یه نارموگندیدیتم به صدتاشون نمیدم ولی ناراحتم که نگاه میکنه عذاب میکشم

    • هانيه

      از قديم گفتن اللهي ريشه و بتون مردي خوب باشه مرد خراب رو اگه تو شيشه هم بکنن باز هم کار خودشو ميکنه فقط ميخوام با دستم اين مردهاي چشم چرون رو خفه کنمo_O

    • هانيه

      خانما چرا حرص ميخورين مردا همه همين جورن تو خونشون چشم چرونيه
      ول کنين بابا
      شما خانما بخورين بپوشين بنوشين خودمون رو عشقه

    • تارا

      دوستان همسرمنم اینجوریه
      ولی چون تحویلش نمیگیرم بهترشده
      یعنی نه نگاش میکنم نه باهاش حرف میزنم حالا ارزو داره یع لحظه بهش توجه کنم

    • خسته

      ب نظر من اینا درمان ندارند شوهر خودم ی نمونه بارزش بی محلی هم فایده نداره دوباره همون میشه که بود من کارمندم اون بخاطر پول باهام ازدواج کرده هرچی ابراز علاقم میکنه بدتر عصبی میشم. چپ وراست ازم ایراد میگیره تا قبل از اون کسی از قیافه وهیکلم ایراد نگرفته بود انگار خودش چیه. ی مادر شوهر خدا نشناسم داشته باشی نور علی نورکارم به جایی رسیده میگم ای کاش هیچ وقت نبود

    • تنها

      سلام منم خیلی عذاب میکشم گاهی فکر میکنم خودم زیادی گیر میدم اما این عادت مرداست ک نگاه کنن ولی خودشونم هیچ وقت قبول نمیکنن

    • بدون نام

      وای شوهر منم همین طوریه
      اعصابم خورده.نمیدونم به روش بیارم یانه.
      حالا کاش دزدکی نگاه می کرد این قدر ابله که جلوی من بارها این کار رو انجام میده.
      به ذهنم میرسه که فقط جداشم ازش.....

    • تازه عروس

      شوهرم یه مدت کوتاهیو به بعضی ها نگاه میکنه درحالی که لبخند رولباشه نمیدونم به روش بیارم یا نه اصلا چی بگم راهشو بهم ببگید دوستان اخه زیاد اینکارو نمیکنه ما چهار ماه هس که عقد کردیم زیر به سقف نرفتیم هنوز

    • آرزو

      میدونید چیه؟؟خانواده ی پدرم از دم چشم چرون ودنباله زنهان منم بافامیل ازدواج کردم هرچی زور زدم این شوهرم نشه ولی شد از رفتاراش متنفرم بازنهای زشت وحتی پیر اونقدر خوب برخورد میکنه انگار از آسمون افتادن میریم بیرون که واویلااا اونقدریه زنا خیره میشه که زنها بعضی وقتا ازرو میرن ولی خودش نه تازه بهش هم میگم چرا اینجوری میکنی درجا حاشا میکنه وعلاقه خاصی هم به خواننده های ... وبزک دوزک کرده داره ولی من چی؟؟ تعریف ازخود نباشه هم خوشگل ام هم خوشتیپ تکه فامیل بودم که حیف شدم بارها بوده بعدازازدواجمم بااینکه چادری هستم خیلی ها خواستن باهام باشن ولی به خدا پاکتر ازخودم نمیشناسم حتی از آرایش هم زیادخوشم نمیاد شوهرم مجبورم میکنه نمیدونم دنباله چیه در زندگی خسته ام کرده یعنی منم بااینکه خیلی ها دنبالم بودن باید بهشون خیره میشدم مثه خودش؟؟نمیدونم خدا چرا همیشه یه آدمه ساده رو بایه گرگ جفت میکنه کلا ازخانواده سطح پایینیه خواهراش بااینکه قیافه هم ندارن هرمراسمی میشه میشن رقاصه مردم و ... میشن درحالی که من ازاین کارها خوشم نمیاد کلا ازشوهرم متنفر شدم چون یه چشم چرونه هوس بازه کاش میمردم وبه اینجا نمیرسیدم از پدرمم دله خوشی ندارم اونم خیلی اینجپر بود ولی مادرمم حیف شد واز یه خانواده غریبه و متینه کله خانواده بابام بی حیاان خسته شدم یعنی کسی مثه من هست؟

    • یه غمگین

      من و شوهرم عاشق همیم اما شوهرم جلوی من غرق در دخترای خوشگل میشه. بعضی وقتها به جدایی ازش فکر می کنم. نمی دونم چطور درمونش کنم؟ بدتر اینکه فهمیدم مردان در برابر بدحجابي تحریک میشن از این موضوع عذاب می کشم

    • لیدا

      بهترین راه ترک کردنشه تمام

    • بدبختم

      من ۱ ساله ازدواج کردم.تو دوران عقد بودبم که فهمیدم شوهرم دوران مجردیش با زنای بیوه رابطه داشته داغون شدم.چندماه هست عروسی کردیم,تا حالا هیچ چیز مشکوکی ازش ندیدم گوشیشم همیشه میزاره پیش من.
      اما خییییییلی چشم چرونه.به همه زنها نگاه میکنه,دیشب خونه دخترخالم بودیم دیدم داره نگاه به سینه هاش میکنه.ازش متنفرم.ولی نمیتونم طلاق بگیرم.پدر و مادرم خیلی با ابرو هستن.نمیخوام ناراحتشون کنم.الهی مردای اینجوری بمیرن.
      از چشمم افتاده.خیلی کثافته.خیلی هیزه.چندبار هم بهش تذکر دادم ولی اصلا شعور نداره.لنگه ی بابای کثافتشه
      بدبخت شدم.تورو خدا با چشم باز ازدواج کنید و گول ظاهر رو نخورید

      پاسخ ها

      • شیدا

        سلام.شوهرمنم چشم چرون قبل ازدواج بازنای بیوه رابطه داشته یساله عقدیم هرموقع جایی میریم دعوامون میشه متلک میپرونه مثه چی نگاه زنا میکنه حتی برمیگرده نگاشون میکنه منم داغون میشم هنوز بیست سالم نشده هیکلم متوسط قیافم قشنگ ولی اون زن چاق دوست داره بیرون همش نگاش ب زنای چاق و هیکلی ی خوشگل بیاد ردبشه انقد توجه نمیکنه ولی اگ ی دخترتپل بیاد رد بشه واویلا منم دوست دارم جدابشم ولی بخاطر خانوادم به اجبار باهاشم حتی اسم زنای فامیلمونو میاره خستم دیگ

    • لیلی

      به نظرم ی مقدارش برمیگرده به شخصیتی که مرد از زنش انتظار داره.اگه تو اخلاق رفتار و محبت کم نداریم محاله به کسی نگاه کنه یا اگه نگاه کنه نگاهش سطحی هست.پس تنها راهش محبت کردن و توجه زیاد به همسر هست مردان کل رفتارهای یک زن براشون مهمه حتی تو عصبانیتاتون باید سکوت کنید و خانومانه رفتار کنید حرفای زشت و تحقیر و توهین ی مرد رو از زنش دور میکنه.همیشه تو هر شرایطی کاری که خدا گفته انجام بدید و صبور باشید. بهتره بهش چیزی نگید یا به روش نیارین که مثلا تو این کارو کردی .غیر مستقیم بگید مثال بزنید که یکی از دوستاتون که اسمشو نمیگید اینطوری هست و شما واقعا بدتون میاد از همچین رفتارایی بعد با محبت و سیاستهای زنونه نگاهشو به سمت خودتون بکشونید.

    • زهرا

      سلام.ببينيداصلا به زن ربطي نداره كه ميگيدنبايد براي مردهاچيزي كم بذاري كه چشم چروني نكنه.اين به شعور مردربط داره.برادرم ازوقتي هم كه كوچيك بوداز دختراوزناي بدحجاب حالش بهم ميخورد ونگاهشون نميكرد الآن هم كه متأهل شده نگاه نميكنه ببينيد بالاخره ازگوشه ي چشم هم ميشه ديدكه زني بدحجابه خب؟مرداگه واقعاآدم باشه نگاه ريزبينانه نميكنه! من دارم ازدواج ميكنم البته قراره ١٥ خردادهمين امسال سال٩٦ بيان خواستگاري اماجديداميبينم كه خيلي چشم چروني ميكنه من تورابطمون هيچي كم نذاشتم خوشگلم هستم خوشپوشم هستم و الآن ١٢روزمونده به خواستگاري نميدونم چيكاركنم شك دارم باهاش ازدواج كنم چون ازمرد هيز حالم بهم ميخوره چون پدروبرادرم اصلا هيز نبودن.ديگه نميدونم چيكاركنم همش بهش شك دارم

    • دودل

      سلام منم شوهرم هیزه. ای کاش فقط نگاه های هیزش به زنهای غریبه معطوف شه. هروقت جاریمو میبینه کلی باهاش خوش و بش میکنه انگار نه انگار که منم اونجا هستم. دریغ از یه ذره توجه. نمیدونم چه کار کنم که رابطه ش با جاریم بد شه. تو رو خدا قبل ازدواجتون چندباری با درجریان گذاشتن خانواده هاتون برید بیرون باهم و نگاه هاش رو کنترل کنید تا مثل من پشیمون نشید.

    • بدون نام

      هیچ کاریش نمیشه کرد فقط باید صبر کرد بیخیال بابا دنیا مردنه

    • بدون نام

      منم فقط برا انجور مردا آرزوی کور شدن میکنم که لااقل خانمش بتونه آرامش داشته باشه واقعا ایجورمردا چرکن وپراز عقده وکمبود شخصیت

    • علی نظری

      مرد اگر دستش به زنها برسه از هیزیشون کم میشه،به شرط اینکه خودش هم به زنش سخت نگیره

      پاسخ ها

      • s

        چرا شما خانومها همش میگین خوشگلم یا خوشتیپم مگه مردها خودشون چی ان کی ان هر کسی بایذد هم رتبه خودشو پیدا کنه ازدواج کنه حالا اقایی ک چشاش مشکل داره هیز یا میچرخه کلا به مادها علاقه داره امثال اینها به مرغم رحم نمیکنن میگن جووون عجب مرغی بخدا قسم تاریخ ثابت کرده مردها به همجنس خودشونم رحم نکردن حالا شما حی بگین تو خونه فلان ارایش فلان لباس بقران قسم مردهای خراب اگر با هزار نفر دختر از تمام نقاط جهان رابطه داشته باشن یا در دید شون باشه به نفر هزار و یکم اگه از ی گوشه رد بشه بازم بهش خیره میشن من شاهد بودم مردهایی به زنهای ک واقعا ارزش نگاه کردنم هم نداشتن با ولع حریصانه نگاه میکردن بعدشم مردا جذب جنس مخالف میشن زنها هم جذب جنس مخالفشون ربطی نداره بگی کی زیباست کی زشت کی بهتر و دست بالا دست زیاد این حرفها ته بی سوادی بی فرهنگی ذات خراب مرد درست شدنی نیس پیامبر اسلام هم دچار زنبارگی بوده انگار خدا هم مرد فقط تا دیدین جدا شین بذار برن سراغ کسی ک نگاشون میکنن

    • زهرا

      من عقد هستم.تو.چندتا مهمونی که هم خواهر بود هم شوهر من بود.خیلی بهم نگاه میکردن و حرف میزدن.من کنار شوهرم بودم ولی شوهرم حرف میزد و نگاه ابجیم میکرد.ابجیمم تاییدش میکرد.من هم به دوتاشون نگاه کردم که بفهمن متوجه میشم ،همش بهم نگاه میکنن.خیلی اذیت شدم.
      من دختری مذهبی هستم با ظاهر آراسته.به خودم میرسم.ولی مواظب حد و حدودم با نامحرم هستم.توقع هم دارم شوهرمم ،از خدا بترسه.مومن هست ولی این حرکتش خیلی رو اعصابم بود.راهنماییم کنید که چیکار کنم؟ به روش بیارم یا نه؟؟

    • الاله

      سلام من یه خانوم متاهل هستم لیسانس دارم روشن فکرم دانشگاه رفتم و اصن به گیر دادن الکی عادت ندارم چندساله ازدواج کردم شوهرم خوبه ولی بعضی جاها که میریم خیلی به یه نفر نگاه میکنه .خانوما فرق نگاه هارو میفهمن منم فهمیدم که منظور داره وخیلی از کارش بدم میاد.خودمم کسی هستم که تو خونه براش کم نمیزارم به خدا از ارایش بگیر تا رابطه، خودشم خیلی ابراز میکنه که دوستم داره ولی این کاراش تو بغضی مهمونیا اعصابمو خورد میکنه چیکار کنم؟؟

    • اناهیتا

      منم همین مشکل دارم همیشم اعصابم خرد میشه نمیدونم چیکار کنم

    • خسته

      بچه ها من ۱۷ سالگی ازدواج کردم الان ۱۸دسالمه .. ولی شوهرم خیلی آشغاله .. اولاش با خواهرم خیلی گرم میگرفت یواش یواش هیز شد از وقتی بش گفتم چرا باخواهرم انقدر گرم میگیری .. الان مثلا یه پاساژ که میریم انقد نگاه زنایه بی حجاب میکنه پیش من ک میخام همون لحظه جفتشونو بکشم .. همیشه میرم تو دسشویی مغازه ها یا پرو ها یه عالمه گریه میکنم .. اصلن حالم خوب نیس .. تازه فقط این کاراش که نیس کلی احمق بازیه دیگه در میاره ... چیکار کنم .. بیاید ایده بدیم تا پدرشونو در بیاریم .. اینجا آه و نااااااااالههههه فااااااااایده ندارهههههههههههههههههههههه ... فقط ایده بدین . مثلن میتونیم وقتی داره نگاه یه زن میکنه پیش همون خانومه صورت شوهرتونو تاب بدین ب یه طرف دیگه تا حالیش بشه

      پاسخ ها

      • nasrin

        اره خواهربخداراس میگی شوهرمنم عین مال تودیگه خسته شدم‌هووووف

    • ممن

      من تازه میخوام ازدواچ کنم خیلی نامزدما دوست دارم از جونم بیشتر مرداخوبند شماخودتون باخودتون بدین

    • نفس

      خدا روشکر که دوسش داری .ولی گلم هنوز نامزدی برو زیر یه سقف همه اخلاقاش به دست میاد .ان شاالله که مثل ما نباشه .ولی چشم چرونی مردی که دوسش داری واونم تو رو دوست داره عذاب به خدا عذاب .من تو همچین موقعیت چن بار قرار گرفتم حتی همون جا بهش گفتم انکار کرده رفتم خانومه رو کشیدم گفته اره تو راس میگی داره نگا میکنه .بعد شوهر یکم خوب شده ولی ن تا اون حدی که من میخام.من مخالم این نیستم با هیچ خانومی حرف نزنه یا چشمشو ببنده .فقط نگا داریم تا نگا همه باید حدشون نگه دارن به خدا من هم خوشگلم هم از زن بودن برااش هیچی کم نمیزارم اینو خودش میگه ولی حیف که حیف شدیم .کلنا یه دردی که ن میشه بی خیال شد نه میشه زیادی بهش گیر داد .درد خانوماااا درد خدا نصیب هیچ بنده نکنه.آمین

    • ...

      منم ب همین درد دچار شدم هیچ‌جوره آروم نمیشم

    • بدون نام

      سلام منم همین درد دارم شش ساله ،جوری.بود که چنبار جلوش دس به خودکشی زدم که دس برداره،ولی فایده نداره ان شاءالله خدا خودش نظری کنه و عفت چشم به همه مردا عنایت کنه،من هر روز دو رکعت نماز برا هدایتش میخونم،توسل کنید و از خدا بخوایید ادم بشن،مگر اینکه خدا درستشون کنه

    • Nilo

      منم شوهرم خیلی چشم چرونه همش دنبال زنای موهای رنگ کرده و هفت قلم ارایش کرده چند بار جلو خودم نگاه کردم و وقتی بهش میگم انکار میکنه میگه تو شکاک و مریضی توروخدا بگید چیکار کنم

    • بهار

      نظرهارو که خوندم فهمیدم چقدر ما زنها حیفیم واسه این موجودات بی احساس...چقدر زن اینجا از شوهرش داره میناله

    • ظهورت را نزدیک کن.

      من ۱۹سالمه قبلا یه بار نامزد کردم و جداشدم الان ۶ماهه دوباره نامزد کردم.من متوجه شدم که این اخلاق مرداس.من دفه ی پیش ک نامزد بودم شوهرم از این جهت که خیلی چشم پاکه زبانزد بود و خیلی سعی میکرد،خودشو کنترل کنه.ولی چون مرده و این زمونه سخته اونم نگاه هایی داشت مقایسه هایی داشت.و من آزار میدیدم.سر ی سری مسائل جداشدیم.توی دوره عقد البته.الانم ک ازدواج کردم شوهرم همچین مشکلی داره.البته خیلی شدید شدید و من آزار میبینم و هر روزم گریه بود.ولی رفتم پیش مشاوره،بهم گفت اصلا خودتو ناراحت نکن،به خودت برس و اعتماد به نفستو بالا ببر و اصلا اصلا اصلا به روی شوهرت نیار ک نگاه میکنه چون حساس میشه.و خودتم اصلا با این فکرا مشغول نکن.به جاش به شوهرت بگو تو خیلی پاکی حتی اگه شده روزی صد بار حتی اگر نیست حتی اگر مطمعنید که ناپاک ترین مرد دنیاست.هر لحظه بهش بگید که تو پاکی حتی تو لحظه ای که داره اینکارو میکنه، اصلا به روش نیارید.توی ذهن خودتونم همش بگید که اون منظوری نداره.اون روانشناس به من گفت خیلی ها تاثیرشو دیدن.به من گفت حساسش نکن.خیلی کار سختیه ولی به من گفت طول میکشه،اما شدنیه.اصلا هم بهش بی محلی نکنید چون ما بی محلی کنیم از جای دیگه سیراب میشن.بچه ها بالاخره این مشکلیه که برامون پیش اومده باید حلش کنیم.و البته خودمون رو نندازیم توی این مشکلات و خودمونو آزار بدیم.ما باید ب شکوفایی خودمون فک کنیم اونارم بزاریم کنار مشکلای دیگه.اصلا چرا ماباید انقد به مردا وابسته بشیم ما خودمون شاهزاده دنیاییم.ملکه ایم.حالا باید چنین مردا رو یه پله قرار بدیم برای پیشرفتمون.اصلا ناراحت نشید.بهشون اعتماد کنید فقط برای آرامش خودتون.یه چیز دیگم اینکه به خدا قول بدیم که ما باعث تحریک فکری و جنسی مردا نشیم.خیلی خودمونو کنترل کنیم،بعدم به خدابگیم که تو هم تلافیشو برای شوهرم بکن.و بعد هم به خدا توکل کنید و غصه نخورید،چون بعد از توکل کردن دیگه غصه خوردن ینی ما ب خدا ایمان نداریم،و خدا هم برامون انجامش نمیده.پس اعتماد کنید به خدا.و دلتونو آروم کنید.دخترا این موضوع ارزش ناراحتی شمارو نداره.و نباید از پیشرفت دست بردارید.خودتونو بالا بکشید دنیا برای پیشرفت آخرشم مرگه.هرکسی رم توی قبر خودش میزارن هرکی پیشرفت کنه واسه دنیا آخرت خودشه هرکی هم ظلم کنه جواب میده ما نباید بزاریم کسی بهمون ظلم کنه.عشقید همتون...

    • Samane

      شوهر منم چش چرونه منم ازش متنفر شدم و میخوام به خاطر همین مهریه مو بزارم اجرا و دهنشو صاف کنم ک دیگه هوس چش چرونی نکنه دوس دارم بچزونمش انقدر ک حالم از اینکار بهم میخوره

    • شهرزاد

      خلاصه شما نگفتین باید چکار کرد.فقط اینجا توصیحات دادین.اینارو که خودمون میدونیم

    • زری

      بزارین انقدر نگاه کنه تا چشاش چپ بشه بره تو کون زنها

    • بي نام

      منم شوهرم چشم چرونه بارها بهش تذكر دادم ولي هم انكار كرده و هم چنان بهش بر خورده ك اصلا حد نداشته ولي منم ديگه كم كم دارم ازش متنفر ميشم چون ميدونم خانواده همسرم مومن هستن و اين چيزارو بد ميدونن پس شوهرمم يقينن اين چيزارو بايد بد بدونه ولي متاسفانه انجامش ميده انقدر هم تابلو انجام ميده ك من قشنگ متوجه ميشم مثلا روش كلا ي طرف ديگه اس ولي تا ي زن رد ميشه سرش همون سمت هست ك من متوجه نشم ولي چشماش در حدي كج ميشه ك ميخاد بزنه بيرون از جاش

    • بي نام

      بدبختي من اينجاس ك شوهرم ب زناي فاميلم ك نزديك هستن زيادي چشم چروني ميكنه واين بيشتر منو ازار ميده من اگه ب صدتا زن تو خيابون نگا كنه عين خيالم نيس چون ميدونم رد ميشه و ميرن و تموم ميشه وديگه نميبينتش ولي وقتي ميبينم ب زن فاميل زل ميزنه و نگاه ميكنه ازار ميبينم چون نميتونمم رفتار و امد نكنم باهاش واي ب روزي ك زن فاميل هم بفهمه و بخواد بيشتو لوندي كنه ك اينجوري شده متاسفانه واسه من حتي اگه شوهرم ب چشم بد هم نگا نكنه بارم ازارم ميده

      پاسخ ها

      • ف

        وای چیکار کنم منم این مشکل رو دارم بیرون دیگه به خیالم نیس ولی فامیل نزدیک رو اصن تحمل نمیکنم

    • بي نام

      بدختي من اينجاس يجورم نگا نميكنه ك كسي نفهمه يجور نگاه ميكنه هم خودم ميفهمم هم طرف هم اطرافين يني كلا داره ابروي من رو با اين كار ميبره صدبار بهش گفتم عيب نداره ميدونم نگاهت بد نيس ولي يجور باش حداقل بقيه نفهمن ولي فايده نداره كلا دشمن شادم ميكنه يني يكي بخاد حرص منو در بياره كافيه بياد جلو شوهرم يكم لوندي كنه شوهرم سريع بهش باج ميده خدا نگذره هم از زنايي ك اينجوري جلب توجه ميكنن هم ازينجور مردا

    • صحرا

      س ب همه ای خواهرای عزیز،منم همین مشکل روداشتم تا41روزهرروزسوره بقره رابخوانیدمعجزه پاک شدن شوهراتونوخواهیددیددعایادتون نره

    • فاطی

      خاهش میکنم کمکم کنید

    • aaa

      کاش مرا من فقط چشم چرون بود هر روز با یه زن خوش بش میکنه هر روز خونه خالی من خانواده با اابرون چند بار خواستم طلاق بگیر راضی نشدن شوهرم فهمید از ترس ابروم چیزی دیگه نمی گم همونطور به کاراش ادامه میدهبا وجودی که اینقدر برای بدهی به بار آورده تمام بدهکاراش روزی صد دار منو خجالت کردن ولی اون هنوز دنبال حال خودش یعنی خدا منو میبینه خیلی تحقییر شدم اگر چیزی بگم اینقدر کتکم میزنه که نگو برای منم دعا کنید

    • آریانا ذرین

      سلام یک مرد اگر واقعا خداترس باشد وبه یاد آتش اخرت بیوفتد هرگز دست به این کارها نمی زند چون می داند که خداوند بالا مرتبه در قرآنش دستور داده که مردان و زنان باید از نگاه به نا محرم در هر شرا یطی خود داری کنند امیدوارم که خدا آخر عاقبت همه رابه خیر کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج