جاباما
۳۶۹۳۳۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کتاب خوان ها بیشتر عمر می کنند!

آمار خواندن کتاب در خصوص ما ایرانی ها بسیار نگران کننده است و بارها تلاش شده تا این وضعیت کمی تغییر کند و مردم بیشتر به خواندن کتاب روی آورند.

وب سایت تک شات: این روزها شاید افراد کمتر به سراغ کتاب های مختلف بروند و بیشتر وقتشان را در اینترنت بگذرانند. آمار خواندن کتاب در خصوص ما ایرانی ها بسیار نگران کننده است و بارها تلاش شده تا این وضعیت کمی تغییر کند و مردم بیشتر به خواندن کتاب روی آورند. نتایج یک تحقیق جدید هم می تواند تا حدودی افراد را به این کار تشویق کند.

کتاب خوان ها بیشتر عمر می کنند!

شاید باورش کمی دشوار به نظر برسد؛ اما بد نیست بدانید که حقیقتاً میزان کتاب خواندن شما اثر مستقیمی بر طول عمرتان دارد. تیمی از متخصصان بهداشت و سلامت داشنگاه ییل به رابطه ای بین میزان مطالعه کتاب و افزایش طول عمر افراد دست یافته اند که نشان می دهد افراد کتاب خوان بیشتر از دیگران عمر می کنند.

به طور دقیق تر در این تحقیق مشخص شده که صرف نظر از متغیرهایی همچون: جنسیت، تحصیلات، وضعیت جسمانی و شرایط اقتصادی، به طور میانگین کتاب خوان ها دو سال بیشتر از دیگران عمر می کنند.

برای انجام این تحقیق، پژوهشگران، مشارکت کنندگان را به سه گروه تقسیم کردند؛ افرادی که اصلاً سراغ کتاب نمی روند، آن هایی که در هفته حدود ۳ ساعت و نیم برای مطالعه وقت می گذارند و کسانی که بیش از ۳ ساعت و نیم کتاب می خوانند.

نتایج به دست آمده نشان داد که احتمال مرگ گروهی که سه ساعت و نیم در هفته مطالعه می کنند ۱۲ سال پس از شروع این عادت ۱۷ درصد کمتر از دیگران است. هم چنین احتمال مرگ آن هایی که بیش از سه ساعت و نیم برای مطالعه کتاب وقت می گذارند تا ۲۳ درصد کاهش یافته است. البته منظور از میزان مطالعه تنها کتاب خواندن نیست؛ بلکه خواندن روزنامه، مجله و هر نوع مقاله یا مطلب دیگر نیز در این دسته جای می گیرد و بر افزایش طول عمر اموثر است.

بنابراین به گفته دانشمندان مطالعه از هر نوعی علاوه بر تقویت کارکردهای مغز به طولانی تر شدن عمر هم کمک می کند. پس اگر می خواهید سال های بیشتری زندگی کنید، سعی کنید از همین امروز میزان مطالعه خودتان را افزایش دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج