جاباما
۳۶۹۵۷۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گزارش محرمانه به مجلس درباره کیارستمی

روز گذشته در حالی عضو ناظر کمیسیون بهداشت و درمان در بررسی پرونده عباس کیارستمی به بیان برخی ابهامات در این پرونده پرداخت که مدت ها از درگذشت این کارگردان گذشته و هنوز نتیجه نهایی بررسی پرونده پزشکی او اعلام نشده است، چرا که هنوز ابعاد این پرونده در فرانسه مشخص نیست و اعلام نتیجه همچنان در حالت تعلیق باقی مانده است.

روزنامه آرمان: روز گذشته در حالی عضو ناظر کمیسیون بهداشت و درمان در بررسی پرونده عباس کیارستمی به بیان برخی ابهامات در این پرونده پرداخت که مدت ها از درگذشت این کارگردان گذشته و هنوز نتیجه نهایی بررسی پرونده پزشکی او اعلام نشده است، چرا که هنوز ابعاد این پرونده در فرانسه مشخص نیست و اعلام نتیجه همچنان در حالت تعلیق باقی مانده است.

ناگفته‌هایی از پرونده کیارستمی

روز گذشته عضو ناظر کمیسیون بهداشت در توضیح آخرین جزئیات پرونده مرحوم کیارستمی، با تشریح نتایج حاصله از بررسی این پرونده و تاکید بر اینکه معلوم نیست چه پزشکی مجوز سفر مرحوم کیارستمی را برای ادامه روند درمان داده، گفت که هفته آینده گزارشی از بررسی‌های انجام شده را به رئیس کمیسیون ارائه می‌کنم.

به گفته سیامک مره‌صدق این بیمار فردی ۷۶ ساله بود که بعد از چهار عمل و کنترل عوارض در روزهای آخر حال عمومی‌اش نسبتا رو به بهبود بود، در بهترین شرایط ممکن توسط تیم پزشکی با پشتیبانی وزارت بهداشت و درمان تحت درمان قرار گرفت که با عنایت به این پروسه اعزام این بیمار به خارج از کشور و سوار شدن به آمبولانس هوایی برای پرواز طولانی مدت دارای مخاطراتی بود که این سفر باید با مجوز پزشک انجام می‌شد، اما اصلا معلوم نیست چه پزشکی این مجوز را صادر کرده است.

این عضو کمیسیون بهداشت خاطرنشان کرد: این سوال وجود دارد که موسسه‌ای که ایشان برای ادامه روند درمان مراجعه کرده بیمارستان بوده یا نه؟ مستنداتی از این موسسه در اختیار ما قرار گرفته نشده؛ به طوری که ما اصلا مدارک رسمی راجع به مراقبت ایشان در خارج از ایران را نداریم. او توضیح داد: ‌مشخص نیست چه کسی مجوز انتقال جسد به ایران را صادر کرده و بعد از ورود پیکرشان به ایران چه کسی مجوز دفن را صادر کرده است؟ این عضو ناظر مجلس بیان کرد: ‌برای من یک چیز مشخص است. اگر آقای کیارستمی به این سفر نمی‌رفتند به احتمال قریب به یقین الان زنده بودند.

عضو ناظر کمیسیون بهداشت بیان کرد: کلا روند شروع درمان بر اساس معیار استانداردهای علمی بوده، تنها نکته‌ای که می‌توان در مورد روند درمان ایشان در ایران به عنوان یک کار نه چندان علمی یاد کرد، عمل جراحی دوم است. او افزود: مرحوم کیارستمی بعد از عمل پولیپ روده دچار عارضه خونریزی ناشی از عمل شد که انجام عمل دوم برای کنترل خونریزی با سه روز تاخیر بود. حال اینکه باید بر اساس استانداردهای علمی، این عمل زودتر بوده و فاصله عمل اول و دوم کمتر می‌شد.

ناظر مجلس در پرونده کیارستمی عنوان کرد:‌ بنده گزارشی طی هفته آینده به صورت محرمانه به رئیس کمیسیون ارائه خواهم کرد، چون هنوز مراحل قانونی در حال پیگیری است. اگر هم گزارش روند درمان ایشان از فرانسه به دست ما برسد، گزارش دیگری ارائه خواهم کرد. او خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی باید مراحل انتظامی را طی کرده و سپس نتیجه را به صورت رسمی اعلام کند. در حال حاضر یک مرحله از بررسی‌های نظام پزشکی تمام شده است و تا زمانی که گزارش روند درمان از فرانسه فرستاده نشود، نمی‌توان نتیجه بررسی‌ها را تمام شده تلقی کرد.

این عضو کمیسیون مطرح کرد: به نظرم در پرونده کیارستمی بعد از مشاهده عوارض خونریزی بعد از عمل باید به سرعت عمل بعدی برای جلوگیری از خونریزی انجام می‌شد. بنابراین تاخیر در این کار قصور است. البته این موضوع دلیلی بر فوت ایشان نیست. ناظر مجلس در پرونده کیارستمی اضافه کرد: در اواسط روند درمان، پزشک معالج ایشان به مسافرت رفت و ادامه درمان را به دستیارانشان سپرد که این موضوع از نظر تخلف انتظامی از سوی نظام پزشکی قابل بررسی است، منتها اگر به دنبال علت مرگ هستیم، این نکته قابل توجه است که از نظر علمی ایرادی به عمل سوم و چهارم که توسط تیم جانشین انجام شده، وارد نیست.

مره صدق ادامه داد: برای بررسی عملکرد تیم پزشکی در این پرونده دو چیز بررسی می‌شود، اول اینکه آیا کاری که برای مریض انجام شده، ضروری بوده یا نه و اینکه مریض به عمل جراحی نیاز داشته یا خیر، بررسی‌ها حاکی از آن است که باید ایشان عمل جراحی می‌شدند. همچنین اینکه بگوییم صرف بروز عارضه، پزشک مقصر است درست نیست، چون بررسی‌ها نشان می‌دهدعارضه ایجاد شده جزو عوارض قابل انتظار و پیش‌بینی شده در کتب معتبر جراحی است. به گزارش ایسنا، ناظر مجلس در پرونده کیارستمی با بیان اینکه اشکالی به عملکرد تیم پزشکی مرحوم کیارستمی در عمل‌های اول، سوم و چهارم از نظر علمی وارد نیست، گفت که تنها تیم پزشکی در عمل دوم دیر اقدام به درمان خونریزی ک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج