۳۷۰۱۹۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فلاحی: اطمینان داریم عبدالله پلنگ را کشته

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه گفت: اطمینان داریم پلنگ توسط زارع کشته است.

خبرگزاری تسنیم: به دنبال انتشار اظهارات عبدالله زارع، دامدار پلنگ بر دوش سوادکوهی، ابراهیم فلاحی، در گفت‌و‌گویی گفت: همه مجرمان، تخلف خود را انکار می‌کنند. عبدالله زارع بدون شک متخلف و عامل کشتار پلنگ سوادکوه است.

وی ادامه داد: لاشه خونین پلنگ هم حکایت از شکار شدن حیوان دارد و همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، دست جوانی که به گفته همیارهای محیط زیست، پسر متهم است هم خونین است اما از آنجا که اطمینان داشتیم شکارچی، خود عبدالله زارع بوده برای شناسایی صاحب عکس دوم اقدامی نکردیم.

فلاحی همچنین در تکذیب ادعای عبدالله زارع تاکید می‌کند: آقای زارع مدعی است در حال انتقال علوفه بوده در حالی که زمان انتقال علوفه پاییز است اما وضعیت درختان در تصاویر نشانگر آن است که کشتار پلنگ در اواخر بهار رخ داده است.

وی با انتقاد از اینکه زارع مدعی است، مسئولان محیط زیست، پلنگ را دو ساله تخمین زده‌اند، افزود: همه می‌دانیم که پلنگ دو ساله به همراه مادرش زندگی می‌کند و لاشه‌ای که در تصویر دیده می‌شود بدون شک متعلق به یک پلنگ پیر است.

فلاحی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه به جز خونریزی از بینی، آثار دیگری از خون در لاشه پلنگ مشاهده نمی‌شود، آیا امکان تصادف و ضربه مغزی شدن حیوان محتمل است یا خیر می‌گوید:خیر چون در این صورت، می‌بایست به جز آقای زارع گزارشی از دیگر اهالی منطقه هم مبنی بر مشاهده این حیوان دریافت می‌شد، ضمناً همانگونه که در حکم دادگاه هم مشهود است اظهارات ضد و نقیض متهم از جمله اینکه در ابتدا عنوان کرده بود تصاویر فتوشاپ است بر متخلف بودن وی صحه می‌گذارد، تصاویری که متهم را در حال حمل لاشه نشان می‌دهد.


وی درباره چرایی اینکه علی‌رغم عدم سابقه کیفری عبدالله زارع، سازمان حفاظت محیط زیست مدعی است وی یک شکارچی سابقه‌دار است، گفت: گزارش‌های مختلفی از اهالی منطقه و همیاران مبنی بر شکار غیر‌مجاز توسط عبدالله زارع دریافت کرده‌ایم اما با توجه به اینکه دامداری وی در جنگل واقع بود نتوانستیم نسبت به اثبات تخلفات و دستگیری وی اقدام کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سواد کوه با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست توانسته با استعلام از اهالی منطقه در دادگاه تجدید نظر، تخلف زارع را اثبات کند، گفت: شهود به دلیل واهمه‌ای که از متهم داشتند در دادگاه حاضر نشدند و به طور مخفیانه با قاضی دادگاه تجدید نظر صحبت کردند.

فلاحی تصریح کرد: همیاران محیط زیست به ما اطلاع دادند که متهم در خانه‌اش از تاکسیدرمی پلنگ نگهداری می‌کند که همین گواه تخلف اوست. هر چند تا زمانی که نیروهای ما در محل حاضر شدند، تاکسیدرمی را به محل دیگری منتقل کرده بود.

وی در پایان با تأکید بر لزوم حفاظت از حیات وحش کشور خصوصاً گونه‌هایی ارزشمند چون پلنگ اظهار داشت: برخورد قاطع با متخلفان شکار صید بی‌شک عاملی است بازدارنده و موثر در پیشگیری از نابودی این سرمایه‌های ملی توسط شکارچیان غیرمجاز.

این در حالی است که عبدالله زارع درباره شخصی که همیاران محیط زیست مدعی شدند پسر وی است، گفت: متولد سال 1359 هستم و تنها یک دختر 7 ساله دارم، صاحب عکس، راننده نیسانی است که در پاییز 85 برای انتقال علوفه به دامداری با من همراه بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج