۳۷۱۳۹۴
۵ نظر
۵۴۲۸
۵ نظر
۵۴۲۸
پ

آن ها که فراماسون نبودند...

کدام روسای جمهور آمریکا ترور شده اند؟

در طول نزدیک به ۲۵۰ سالی که از استقلال آمریکا می گذرد، چندین بار روسای جمهوری آن مورد ترور و سوءقصد قرار گرفته اند که تا همین حالا و سوءقصد به اوباما ادامه داشته است.

هفته نامه همشهری جوان: در طول نزدیک به ۲۵۰ سالی که از استقلال آمریکا می گذرد، چندین بار روسای جمهوری آن مورد ترور و سوءقصد قرار گرفته اند که تا همین حالا و سوءقصد به اوباما ادامه داشته است.

۳۰ ژانویه ۱۸۳۵
اندرو جکسون
دو گلوله از سوی ریچارد لاورنس به سمت رییس جمهوری وقت آمریکا شلیک شد که هر دو به خطا رفتند. لاورنس بازداشت و بعدا گفته شد دیوانه بوده و در بیمارستان روانی بستری شد.

کدام روسای جمهور آمریکا ترور شده اند؟
۱۴ آوریل ۱۸۶۵
آبراهام لینکلن
یکی از معدود روسای جمهوری غیرفراماسونور آمریکا وقتی همراه همسرش، تاد، در تئاتر فورد واشنگتن مشغول تماشای نمایش بود، از سوی جان ویلکس بودت ترور شد. آقای ریس جمهوری روز بعد از دنیا رفت.
کدام روسای جمهور آمریکا ترور شده اند؟
دوم جولای ۱۸۸۱
جیمز ای گارفیلد
تنها چهار ماه از نشستن گارفیلد بر صندلی ریاست جمهوری می گذشت که وکیلی به نام چارلز جی گویتائو به او شلیک کرد. در اثر همین حمله نزدیک به دو ماه بعد گارفیلد مرد و گویتائو هم پس از محاکمه در دادگاه به اعدام محکوم و یک سال بعد دار زده شد.
کدام روسای جمهور آمریکا ترور شده اند؟
ششم سپتامبر ۱۹۰۱
ویلیام مک کینلی
بیست و پنجمین رییس جمهوری آمریکا در حال بازدید از نمایشگاه پان آمریکن در بوفالوی نیویورک بود که دو بار از سوی لئون چولگوش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و هشت روز بعد هم مرد. جولگوش در دادگاه به مرگ محکوم شد و پاییز همان سال روی صندلی الکتریکی نشست. بعد از مرگ مک کینلی حفاظت از رییس جمهوری به طور رسمی به سرویس مخفی سپرده شد.
کدام روسای جمهور آمریکا ترور شده اند؟
۱۳ اکتبر ۱۹۱۲
تئدور روزولت
به روزولت زمانی که در حال سخنرانی در ملیواکی بود حمله شد اما توانست جان سالم به در ببرد. او همان موقع و در زمان سخنرانی گفت کشتنش «بیش از کشتن یک موش طول خواهدکشید.» گلوله ای که به روزولت برخورد کرد تا زمان مرگش یعنی سال 1919 در بدنش باقی ماند. ضارب او، یعنی جان اف شرانک، هم دیوانه شناخته شد.
کدام روسای جمهور آمریکا ترور شده اند؟
15 فوریه 1933
فرانکلین دی روزولت
اگرچه فرانکلین روزولت هنوز به طور رسمی رییس جمهور نشده و سوگند نخورده بود، در یک همایش و هنگامی که داشت سخنرانی می کرد مورد سوءقصد قرار گرفت. در میامی پنج گلوله به او شلیک شد و علاوه بر او چهار نفر دیگر هم زخمی شدند و شهردار شیکاگو، یعنی آنتون سرماک، هم کشته شد. جوزپه زانگارای بنا که این حمله را صورت داده بود، در دادگاه به اعدام محکوم شد.
کدام روسای جمهور آمریکا ترور شده اند؟
یکم نوامبر 1950
هری اس ترومن
زمانی که هری ترومن در خانه اش در واشنگتن بود و کاخ سفید داشت مرمت و بازسازی می شد، دو نفر از حامیان استقلال پورتوریکو، یعنی اسکار کولازو و گریسلیو تورسولا، او را هدف گلوله های خودشان قرار دادند. این حمله باعث کشته شدن یک پلیس و خود توروسلا شد. کولازو هم به حبس ابد محکوم شد اما ترومن آسیبی ندید.
کدام روسای جمهور آمریکا ترور شده اند؟
22 نوامبر 1963
جان اف کندی

یکی از مشهورترین ترورهای تاریخ؛ کندی که بین آمریکایی ها بسیار محبوب بود و از قضا علاقه ای به فراماسون ها هم نداشت وقتی سوار بر خودرو از میان اهالی دالاس داشت می گذشت هدف گلوله لی هاروی اوسوالد قرار گفت. هاروی اوسالد مدتی بعد در تگزاس دستگیر شد اما قبل از آن که بتواند جلوی دوربین های پخش زنده تلویزیون حرفی بزند، در اداره پلیس دالاس به ضرب تیر کشته شد. کسی که او را کشت کارگر باشگاه های شبانه، به نام جک رابی، بود.
کدام روسای جمهور آمریکا ترور شده اند؟
22 فوریه 1974
ریچارد نیکسون

ساموئل بایک که به تازگی از کارش، یعنی فروشندگی لاستیک، بی کار شده بود، تصمیم گرفت یک هواپیما را بدزدد و آن را به کاخ سفید بکوبد اما عملیات او که از فرودگاه واشنگتن آغاز شده بود خیلی زود لو رفت و بعد از کشتن خلبان و کمک اش، خودش را هم کشت تا یکی از احمقانه ترین نقشه های ترور هیچ وقت به سرانجام نرسد.
کدام روسای جمهور آمریکا ترور شده اند؟
پنجم سپتامبر 1975
جرالد فورد

فورد در یک ماه دو بار به او سوءقصد شد. اولی پنج سپتامبر بود که لاینت فروم، یکی از طرفداران چارلز مانسون، به سمت او شلیک کرد اما چون جمعیت زیاد بود آسیبی به فورد نرسید؛ 17 روز بعد سارا جین مور در سان فرانسیسکو به روی او اسلحه کشید اما کاری از پی نبرد و هر دوی عاملان حمله، به حبس ابد محکوم شدند.
کدام روسای جمهور آمریکا ترور شده اند؟
یکم نوامبر 2011
باراک اوباما

در سال های اخیر هیچ ترور و سوءقصد عینی انجام نشده و هر بار سرویس های اطلاعاتی گفته اند از آن ها جلوگیری کرده اند. آخرین آن ها به تلاش برای ترور اوباما از سوی اسکار رامیرو اورتگا هرناندز بر می گردد که می خواست رییس جمهوری را بیرون از کاخ سفید و نزدیک یکی از مراکز تجاری بکشد. ظاهرا اورتگا اعتقاد داشته اوباما خود شیطان است و باید فکری به حالش کرد!
کدام روسای جمهور آمریکا ترور شده اند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز هم توهم توطئه
      لینکولن و کندی چون فراماسون نبودند ترور شدند؟

    • بدون نام

      درود بر ابراهام لینکلن و جان اف کندی که ضد ماسون بودند

    • امیر

      رونالد ریگان را فراموش کرده اید!
      سی ام مارس ۱۹٨۱، هتل هیلتون واشنگتن.
      به دست "جان هینکلی جونیور".

    • آدولف

      درود بر کندی

    • علی

      درود درود درود درود درود ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج