۳۷۳۲۹
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

دعوای زنانه هيلاری کلینتون و کاندولیزا رايس!

اگرچه اين مساله مسلم است که در صورت معرفي سوزان رايس به عنوان کانديداي تصدي وزارت امور خارجه آمريکا وي با مخالفت شديد جمهوري خواهان کنگره رو به رو خواهد شد اما اکنون فاش شده است که هم حزبي‌هاي وي نيز از جمله هيلاري کلينتون تمايل چنداني به فعاليت رايس در سمت وزير خارجه آتي آمريکا ندارند.

روزنامه مردم سالاری: اگرچه اين مساله مسلم است که در صورت معرفي سوزان رايس به عنوان کانديداي تصدي وزارت امور خارجه آمريکا وي با مخالفت شديد جمهوري خواهان کنگره رو به رو خواهد شد اما اکنون فاش شده است که هم حزبي‌هاي وي نيز از جمله هيلاري کلينتون تمايل چنداني به فعاليت رايس در سمت وزير خارجه آتي آمريکا ندارند.

هيلاري کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا که با آغاز دولت دوم باراک اوباما قرار است از سمت خود کناره‌گيري کند، اظهار داشته که ترجيح مي‌دهد به جاي سوزان رايس کانديداي ديگر يعني جان کري جانشين وي در مقام وزير امور خارجه شود.

اين در حالي است که با وجود انتقادات گسترده جمهوري خواهان از سوزان رايس بابت اظهاراتش طي روزهاي پس از وقوع حمله ۱۱ سپتامبر سال جاري به کنسولگري آمريکا در شهر بنغازي همچنان وي به عنوان بخت اول تصدي وزارت امور خارجه در دولت آمريکا مطرح است.

با وجود اين يک روزنامه آمريکايي به نام «شيکاگو سان تايمز» در گزارشي فاش ساخته که کلينتون ظاهرا مشتاق به فعاليت سوزان رايس در سمت وزير خارجه نيست و به جاي وي از جان کري، رئيس فعلي کميته روابط خارجي مجلس سنا حمايت مي کند.

يک منبع خبري در کاخ سفيد به اين روزنامه آمريکايي گفت: هيلاري چندان به رايس نزديک نيست.اين در حالي است که چند روز پيش هيلاري کلينتون در اظهاراتي مدعي شده بود که يکي از حاميان سوزان رايس است و تاکيد کرده بود سوزان رايس به عنوان سفير ما در سازمان ملل کارهاي بزرگي انجام داده است.

سوزان رايس ۴۸ ساله فعاليت خود در عرصه سياست آمريکا را در دوران دولت بيل کلينتون و با فعاليت در ستاد انتخابات رياست جمهوري وي در سال ۱۹۹۲ آغاز کرد و پس از آن در شوراي امنيت ملي به کار گرفته شد. وي چند سال بعد از سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۰۱ به مقام معاون وزير امور خارجه در امور قاره آفريقا فعاليت داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس کوعکسشون

    • بدون نام

      سوزان رایس. پس چرا توی تیتر زدید کاندولیزا رایس؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج