۳۷۳۴۶۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

چرا ظریف به آمریکای لاتین می رود؟

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: توسعه همه جانبه مناسبات با کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی هیشه در دستور کار سیاست خارجی ایران قرار داشته است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: توسعه همه جانبه مناسبات با کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی هیشه در دستور کار سیاست خارجی ایران قرار داشته است.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه سفر ظریف به شش کشور آمریکای لاتین را در چارچوب تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با این کشورها ارزیابی کرد و گفت: وزارت امور خارجه به لحاظ راهبردی معتقد به نگاه متوازن به همه کشورها و مناطق جغرافیایی در سیاست خارجی است و در کنار تقویت روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی که همواره از اولویت‌های سیاست خارجی کشورمان بوده است، توسعه همه جانبه مناسبات با کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی نیز هیشه در دستور کار سیاست خارجی ایران قرار داشته است.

او گفت: در فضای مثبت ایجاد شده پس از توافق هسته‌ای ظرف یک‌سال گذشته و با چشم‌انداز روشنی که پیش روی ملت ایران قرار دارد، کارآفرینان و شرکت‌های ایرانی می‌توانند از حداکثر ظرفیت‌های فنی، مهندسی، مالی، تجاری و تولیدی خود در خارج از کشور استفاده کنند که حضور ده‌ها شرکت ایرانی در سفرهای دوره‌یی وزیر امور خارجه به مناطق مختلف جهان از جمله آسیا، آفریقا و سفر آتی به آمریکای لاتین در همین چارچوب و در راستای صدور خدمات فنی - مهندسی و ترویج صادرات غیرنفتی به عنوان اهداف اقتصاد مقاومتی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار کرد: امروزه نمی‌توان ابعاد مختلف دیپلماسی و مولفه‌های گوناگون یک سیاست خارجی موفق را از یکدیگر تفکیک کرد. امروزه اقتصاد در خدمت دیپلماسی و دیپلماسی در خدمت اقتصاد هستند تا اهداف سیاست خارجی کشورها را به پیش برانند. از این‌رو همراهی شرکت‌های اقتصادی و تجاری در سفر رییس دستگاه دیپلماسی در سفرهای خارجی پیام عملی برای گسترش روابط با کشورهای جهان است.

قاسمی با اشاره به اهمیت کشورهای آمریکای لاتین برای جمهوری اسلامی ایران به دلیل قرابت‌های سیاسی، فرهنگی و هم‌سویی در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی به‌ویژه در جنبش غیرمتعهدها تاکید کرد: اکنون ایران در موقعیتی است که می‌تواند دوستان سیاسی و شریکان تجاری‌اش را خود انتخاب کند و ناگزیر به همکاری با کشور یا منطقه خاصی در جهان نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      ظریفم خوب تفریح میکنه ها هیچ منفعتی نداشت.از دوره ی روحانی خوب استفاده میکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج