۳۷۴۱۵۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

معجونی با «ابر صورتی» به جشنواره می‌آید

«حسن معجونی» نمایش «ابر صورتی» را در جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک اجرا می کند.

خبرگزاری میزان: «حسن معجونی» نمایش «ابر صورتی» را در جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک اجرا می کند.

معجونی با «ابر صورتی» به جشنواره می‌آید

«حسن معجونی» که نمایش «ابر صورتی» را در جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک اجرا میکند، گفت: سیستم برگزاری جشنواره ما باید تغییر کند. به این معنا که کارهایی که اجرای عمومی خود را پشت سر گذاشته‌اند و امتحان خود را پس داده‌اند، در جشنواره اجرا شوند نه نمایش‌های تازه‌ای که اولین اجرای خود را در جشنواره انجام میدهند، با ای حال نگاه جدی به نمایش‌های عروسكی بزرگسال و كودك بیشتر شده است.

وی در ادامه اضافه كرد: جشنواره باید ویترینی برای فعالیت‌های یک رشته خاص و محلی برای تبادل تجربه‌ها و دیده شدن کارها باشد و این درست نیست که جشنواره‌ای خود را ملزم بداند برای گروه‌های شرکت‌کنننده نوبت اجرای عمومی بگیرد. درحالی که در یک سیستم درست، نمایش‌هایی که از پیش آماده و اجرا شده‌اند، در جشنواره مورد قضاوت قرار میگیرند نه اینکه نمایش‌ها برای جشنواره آماده شوند به ویژه اینکه جشنواره تئاتر عروسکی دو سال یک بار برگزار میشود و گروه‌ها دو سال یک بار فرصت حضور و کار پیدا می‌کنند.

سرپرست گروه تئاتر«لیو» که پیش از این هم تجربیات دیگری در حوزه تئاتر عروسکی داشته است، درباره جاذبه این شاخه از تئاتر گفت: عروسکی جزو شاخه‌هایی است که برایم فوق‌العاده جذابیت دارد چراکه استفاده از عروسک و اشیا امکانات زیادی به هنرمند می دهد.

معجونی که نمایش‌هایش را برای مخاطب بزرگسال اجرا میکند، درباره شناخته شدن تئاترعروسکی بزرگسال در ایران توضیح داد: درحال حاضر شناخت نسبی نسبت به این شاخه به وجود آمده و تعداد افرادی که تئاتر عروسکی بزرگسال اجرا میکنند، خیلی زیاد شده است. به نظر میرسد به مدیوم عروسکی خیلی جدی نگاه میشود.

وی درباره برخی نگاه‌های تنگ‌نظرانه نسبت به تئاتر عروسکی که باعث محدودیت این رشته میشود، گفت: من همیشه کار خودم را میکنم و اگر نمایش و نگاهم را نپذیرند، اصلا وارد کار نمیشوم چون قرار نیست ثابت کنم نمایشم عروسکی است یا نه ولی معتقدم این نگاه باید عوض شود . امروزه در دنیا نمایش‌هایی به عنوان تئاتر عروسکی اجرا میشود که در کشور ما اصلا آنها را به عنوان تئاتر عروسکی قبول نداریم و با این نگاه‌ها جلوی رشد و پیشرفت تئاتر عروسکیمان را میگیریم.

نمایش «ابر صورتی» براساس داستانی از علیرضا ایرانمهر آماده اجرا میشود و توسط کیوان سرشته این داستان را به نمایشنامه تبدیل کرده است.داستان این نمایش در دهه ۶۰ میگذرد و دربارهی پسری است که به سربازی میرود و تیر میخورد و میمیرد و ما درگیر هویت او هستیم.

الکا هدایت و کیوان سرشته به عنوان بازیگران و عروسک‌گردانان در اجرای این نمایش همکاری دارند. هما ساداتیان عروسک‌ساز است و طراحی صحنه را شایران عشایری انجام میدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج