۳۷۶۱۱
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

الهه وحشت به دست اسد رسید +عکس

ساعاتي پس از آنکه اعلام شد ناتو با درخواست ترکيه براي استقرار سيستم ضدهوايي و ضد موشکي پاتريوت در خاک اين کشور و در نزديکي مرزهاي سوريه موافقت کرده است، معادله قوا باز هم به نفع سوريه تغيير کرده است.

جهان نیوز / خبر گزاری فارس : ساعاتي پس از آنکه اعلام شد ناتو با درخواست ترکيه براي استقرار سيستم ضدهوايي و ضد موشکي پاتريوت در خاک اين کشور و در نزديکي مرزهاي سوريه موافقت کرده است، معادله قوا باز هم به نفع سوريه تغيير کرده است.

دولت ترکيه که از نظر نظامي توان مقابله با ارتش سوريه را نداشته و ندارد، با جنجال آفريني در مورد توان موشکي ارتش اين کشور، از ناتو خواست تا در برابر تهديدات سوريه - و در واقع تکميل سيستم سپر موشکي آمريکا مستقر در ملطيه - موشک‌هاي پاترويوت را در اين کشور مستقر کند.

الهه وحشت به دست اسد رسید +عکس

اما اکنون روسيه که از مخالفان جدي انتشار اين موشک‌ها در مرز سوريه بود و آن را اقدامي در راستاي افزايش تنش‌ها ارزيابي مي‌کرد، براي نشان دادن قاطعيت خود در حمايت از سوريه، اولين محموله از موشک‌هاي پيشرفته اسکندر را به سوريه تحويل داده است.

گفته مي‌شود اين موشک‌ها در يکي از کشتي‌هاي لجستيک ارتش روسيه که اخيراً در بندر طرطوس سوريه لنگر انداخته بوده و ارتش سوريه آن را دريافت کرده است. تحويل موشک اسکندر به سوريه، عملاً بار ديگر معادله قوا در منطقه را به نفع سوريه به هم زده است.

اسکندر موشک زمين به زمين با سرعت بسيار زياد است که تاکنون هيچ يک از سيستم‌هاي ضدموشکي و راداري شناخته شده توان رهگيري آن را نداشته‌اند و پيش از اين روسيه تهديد کرده بود در مقابل نصب سيتسم سپر موشکي آمريکا در لهستان و چک؛ آن را در منطقه کالينينگراد در ساحل درياي بالتيک نصب خواهد کرد.

پیام های مهم اقدام روسیه

«الیاس ابراهیم» تحلیلگر مسایل راهبردی در دمشق گفت که مطالبی که در مورد تحویل دادن سامانه‌های دفاع موشکی اسکندر به سوریه مطرح شده، یک اقدام غافلگیر کننده با لحن شدید است که در مقابل اقدام ائتلاف ناتو در انتشار موشک‌های پاتریوت در مرزهای سوریه و ترکیه صورت گرفته است.

وی در مورد علل این اقدام روسیه در دادن سامانه ها به سوریه گفت که از ناحیه راهبردی این موضوع نشان می‌دهد که در درگیریهای بین المللی در سوریه، روسیه همچنان این دیدگاه را دنبال می‌کند که سوریه جزو امنیت ملی این کشور و خط قرمز آن است و نمی‌توان از آن عبور کرد.

این تحلیلگر مسایل راهبردی با اشاره به ویژگی های اسکندر نسبت به پاتریوت گفت که اسکندر سلاحی راهبردی با سامانه های زمین به زمین است و می‌توان از آن برای اهداف هوایی نیز استفاده کرد، البته در این صورت کلاهک‌های انفجاری با قدرت تخریب بالا بر آن نصب می‌شود و همچنین امکان تجهیز هواپیماها به این موشک نیز وجود دارد، به این ترتیب قدرت تاثیرگذاری و تخریبی آن بیشتر از پاتریوت است.

به نوشته ایران اباد، هر چند مشخص نيست که روسيه چه تعداد از اين موشک‌ها و سیستم‌هاي پرتاب آن و چه مدلي از آن را به سوريه تحويل داده است، اما در مجموع مي‌توان گفت، همين تعداد هم براي هدف قرار دادن سه سيستم پاتريوتي که قرار است ناتو در ترکيه نصب کند، کافي است.

اين موشک با سرعت ۲۱۰۰ متر بر ثانيه و بردي بيش از ۴۵۰ کيلومتر براي هر سيستم دفاعي الهه وحشت خواهد بود چرا که با سر جنگي پرقدرت خود توانايي آن را دارد تا در يک خطاي هفت متري؛ هر هدفي را نابود کند.

روسيه اين موشک راهبردي را در حالي به سوريه تحويل داده است که ناتو سيستم پاتريوت قديمي خود را در اختيار ترکيه گذاشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mamali

      اي جان. جنگ حهاني در راه است.

      پاسخ ها

      • من

        +++++++
        خیلی هیچان انگیز می شه اگر بشه
        از بس تو خونه نشستیم حوصلمون سر رفت

    • بدون نام

      اون وقت ما چي كنيم؟؟؟

    • ولید

      خیلی خوب شد.

    • بدون نام

      2100متر بر ثانیه معادل با 7560کیلومتر بر ساعت است!!این عدد واقعا" درست است؟

      پاسخ ها

      • من

        موشک اسکندر با سرعت مافوق صوت بیش از ‏۱/۳‏ مایل در هر ثانیه، بردی بیش از ‏۲۸۰‏ مایل، قابلیت حمل کلاهک ‏۱۵۰۰‏ پوندی و دقت در انهدام مواضع، کابوسی برای سیستم‌های پدافند موشکی به شمار می‌رود‏. ‏
        1مایل=1.6km

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج