۳۷۷۶۵
۱۱ نظر
۵۱۵۴
۱۱ نظر
۵۱۵۴
پ

ماتادور، اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون

سریال ماتادور، یک «۲۴» ایرانی در راه است و این بار باید پوریا پورسرخ و سام درخشانی و پولاد کیمیایی را در نقش «جک باور» های ایرانی ببینیم. با فرهاد نجفی، کارگردان این سریال گپی درباره آن زدیم تا با جزئیات آن بیشتر آشنا شوید.

ماتادور، اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون

تماشا: سریال «ماتادور» به آخرین روزهای تصویربرداری اش نزدیک می شود. قرار است مجموعه بازیگران این سریال به اتفاق کارگردان آخر هفته به ترکیه بروند تا بعضی از سکانس های باقی مانده را تصویربرداری کنند. «ماتادور» به کارگردانی فرهاد نجفی درباره یک مقام بلندپایه اروپایی است که مهمان کشور ایران می شود و یک گروه پلیس حفاظت از او را برعهده می گیرند.

این در حالی است که مشخص شده یک گروه تروریست قصد ترور او را دارند. تروریست ها از طرف دشمن خارجی حمایت می شوند و ... خلاصه اینکه یک «24» ایرانی در راه است و این بار باید پوریا پورسرخ و سام درخشانی و پولاد کیمیایی را در نقش «جک باور» های ایرانی ببینیم. با فرهاد نجفی، کارگردان این سریال گپی درباره آن زدیم تا با جزئیات آن بیشتر آشنا شوید.

ماتادور، اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون

از تو به یک اشاره!

سریال ماتادور پیش از این قرار بود توسط علیرضا امینی ساخته شود که اختلافات او با ناجی هنر حاشیه هایی به وجود آورد و منتفی شد. در نتیجه تولید سریال متوقف شد و امینی هم از کارگردانی این سریال انصراف داد. با نرسیدن این سریال به هفته نیروی انتظامی، کارگردان دیگری برای تولید این سریال انتخاب شد که فرهاد نجفی بود.

نجفی پیش از این هم فیلم «حرکت اول» را ساخته که اکشن است. نجفی با اشاره به اینکه در جریان حاشیه های پیش از انتخابش نبوده به «تماشا» می گوید: «حقیقت این است که من زیاد اخبار سینمایی را دنبال نمی کنم. از آنجایی که معمولا در کارهایم مسئولیت های زیادی برعهده دارم، اطلاعاتی از این موضوع نداشتم که پیش از من چه کارگردانانی انتخاب شدند و پروژه متوقف شده است.»

ماتادور، اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون

نجفی می گوید برایش ساخت سریال اکشن جذاب بوده و به همین خاطر وقتی پیشنهاد ساخت سریال «ماتادور» به او داده شد آن را پذیرفته است: «این سریال امکانات خاصی به من به عنوان کارگردان داد. منظورم از این امکانات خاص، صرفا بودجه نیست. اینکه ما در سکانس هایی ۳ هلی کوپتر همزمان در صحنه داشتیم در حالی که بعضی از پروژه ها داشتن یک هلی کوپتر هم برایشان نشدنی است یا اینکه در سکانسی ما یک خط راه آهن را بستیم و قطاری کامل در اختیار ما قرار دادند تا لوکیشن چند سکانسمان بشود، اتفاقات خوبی است. من هر اتوبانی را که می خواستم در آن فیلمبرداری کنم، برایم مهیا می کردند ومی بستند، در هر ساعتی دست من برای فیلمبرداری در شهر باز بود. اینها همه امکاناتی بود که به همین راحتی به دست نمی آید و من به همین دلیل از کاری که می خواهم تحویل بدهم راضی هستم.»

ماتادور، اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون


تمام بازیگران انتخاب خودم بودند

«حدس زدن این موضوع که مسئولان می خواهند اثری با کیفیت تحویل بگیرند، برای من کار سختی نبود، همین که می دیدم اگر بخواهم 10 تا ماشین را منفجر کنم برایم حداقل 8 ماشین مهیا می شود یعنی کمال همکاری.»

ماتادور، اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون

فرهاد نجفی با اشاره به این مساعدت ها در پاسخ به این سوال که چقدر دستش برای انتخاب بازیگر باز بود، می گوید: «تمام بازیگران این سریال انتخاب شخص خودم بود که با مشورت ناجی هنر عملی می شد.»

لازم به یادآوری است که یکی از مشکلات علیرضا امینی، کارگردان قبلی این مجموعه دخالت و اعمال نظر ناجی هنر برای انتخاب بازیگر بود. روزها همانطور که در تماشا گزارشی اشاره کرد، امینی با انتخاب علی رام نورایی مخالف بود و از حضور حامد بهداد و میلاد کی مرام برای نقش های اصلی استقبال می کرد اما نجفی در گفت و گو با «تماشا» هرگونه اعمال نظر به معنای دستوری از جانب ناجی هنر را رد کرد.


پوریا پورسرخ همیشه از لحاظ بدنی آماده است

ماتادور، اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون

کارگردان ماتادور که پیش از این با پوریا پورسرخ در فیلم «حرکت اول» همکاری کرده بود درباره انتخاب این بازیگر می گوید: «ما می خواستیم یک سریال اکشن تولید کنیم و پوریا پورسرخ هم یکی از ورزشکارترین بازیگران سینمای ایران است و همیشه از لحاظ بدنی آماده است. شاید جالب باشد بدانید که پورسرخ یک مقام قهرمانی کشوری هم در ورزش رزمی دارد و این خیال من را به عنوان کارگردان راحت می کند.»

به نجفی می گوییم پورسرخ در سال های اخیر کمی وزن اضافه کرده، این کارتان را سخت نمی کرد که او در پاسخ می گوید: «این درست است که پوریا خیلی چاق شده اما هنوز از لحاظ بدنی همانقدر آماده است و جز بعضی از سکانس ها، همه کار را تا اینجا بدون بدل بازی کرده است. او در صحنه های خطرناکی مثل پرش های شدید و اکت های آنچنانی حین حرکت واقعا خوب عمل کرده است.»


من و کیمیایی حرف همدیگر را می فهمیم

ماتادور، اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون

خیلی از ماها منتظریم که پولاد کیمیایی را در مقام پلیس ببینیم، آن هم پلیسی که با همه پلیس هایی که تا به حال در مجموعه ها دیده ایم، متفاوت است. این را پیش از این خود کیمیایی در کفت و گویی با «تماشا» عنوان کرد و نجفی هم بر آن صحه گذاشت. او درباره انتخاب این بازیگر می گوید: «من گزینه های زیادی برای این نقش در ذهنم داشتم. قرار شد یک روز بنشینیم با پولاد درباره این سریال صحبت کنیم. وقتی از ایدئولوژی هایم برای کاراکتر پلیس گفتم دیدم که پولاد هم کاملا با من هم عقیده است و حرف همدیگر را می فهمیم.»


پولاد همه بلاها را به جان خرید

«پولاد کیمیایی حاضر شد موهایش را با نمره 4 بزند، گریمش را گریم متفاوتی طراحی کنیم وکلی بلای دیگر به جان خرید تا نقشش باورپذیر شود. حتی یک هفته دچار مصدومیت از ناحیه پا شد، اما باز هم ادامه داد.»

اینها را نجفی کارگردان ماتادور درباره پلیس سریالش می گوید و اضافه می کند: «پلیس ما پلیسی نیست که مثل باقی پلیس ها اصلا خطا نکند. خوشبختانه نیروی انتظامی دست ما را خیلی باز گذاشت و از ما حمایت کرد. در این سریال پلیس ها همدیگر را به اسم کوچک صدا می کنند. ما تا به حال در تلویزیون این موضوع را ندیده بودیم. مثلا در همین سریال «سقوط آزاد» هم همه را به اسم سرگرد، ستوان و سرهنگ صدا می کردند اما اینجا پلیس ها با هم شوخی می کنند و آدم های خیلی تلخی نیستند.


به دنبال ماتادور از ساوه تا استانبول

ماتادور، اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون

این کارگردان درباره لوکیشن های این سریال می گوید: «ما بالای ۸۰ لوکیشن داشتیم. از ایستگاه راه آهن و بیابان های ساوه تا نقاط مختلفی در تهران و جاده های بین شهری، یک بخشی از کار هم قرار است در استانبول فیلمبرداری کنیم و شاید اگر ناجی هنر موافقت کند، به قبرس هم برویم.»

ماتادور، اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون

ماتادور، اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون

من یک بار از هواپیما سقوط کردم

از نجفی می خواهیم که اگر حاشیه بامزه ای در طول فیلمبرداری رخ داده برای مخاطبان «تماشا» تعریف کند: «در یکی از صحنه ها قرار بود بدل پولاد کیمیایی از هلی کوپتر روی قطار بپرد که یک لحظه طناب به قطار گیر کرد و اگر ثانیه ای بیشتر طول می کشید هلی کوپتری که ما در آن بودیم منفجر می شد. البته من پیش از این هم خطر سقوط را تجربه کرده بودم. یک بار داشتم به مشهد سفر می کردم که هواپیمای مان سقوط کرد و ۶۰ نفر در آن حادثه فوت شدند. یعنی از ردیف یک تا ردیف ۱۰ همه جانشان را از دست دادند. من در ردیف ۱۲ بودم و می بینید که حالا زنده ام!»

این کارگردان درباره کارهای آتی اش می گوید: «پس از پایان تصویربرداری سریال ماتادور به سرعت پروژه سینمایی ام را شروع می کنم که «کبریت» نام دارد. در جشنواره امسال هم فیلم «چارسو» به کارگردانی من نمایش داده می شود.»

ماتادور، اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون


سرماخوردگی پورسرخ و کیمیایی را از پا نینداخت

نجفی در پاسخ به این سوال که قطعا کشاندن این همه بازیگر در لوکیشن های مختلف دردسرساز و پر از حاشیه بود، می گوید: «شاید در هفته های اول برای هماهنگی کمی اذیت شدیم اما رفته رفته بازیگران هم به کار علاقه مند شدند وخدا را شکر مشکلی پیش نیامد. حتی یادم می آید که پولاد، پوریا و مجید واشقانی هر سه با هم دچار سرماخوردگی خیلی شدیدی شدندکه کارشان به بیمارستان کشید اما با این حال گروه را تنها نگذاشتند و سر صحنه حاضر بودند.»

ماتادور، اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون

ماتادور، اکشن ترین سریال تاریخ تلویزیون


برای انتخاب نورایی به حاشیه های قلاده های طلا بی توجه بودم

علی رام نورایی هم از دیگر بازیگران اصلی این سریال است که نقش ماتادور را در این مجموعه ایفا می کند. نجفی می گوید برای انتخاب علی رام نورایی به خاطر بازی اش در «قلاده های طلا» و حاشیه های آن، موضعی نداشته و ادامه می دهد: «این گاردی است که برخی از سینماگران به او نشان دادند ومردم هیچ مشکلی با این بازیگر ندارند. ضمن اینکه سوال من این است که آن فیلم چندتا بازیگر دیگر هم داشته، چرا کسی زورش به آنها نمی رسد؟ فقط به نورایی حمله می کنند؟ من به این حاشیه ها بی توجهم چرا که زمان همه چیز را از بین می برد.»

نجفی درباره مهمترین دلیل انتخاب نورایی می گوید: «او ورزشکار است و پارکور کار می کند، این نقش، نقش اکتیوی بود که باید بازیگری با پتانسیل های خاص را انتخاب می کردیم. او تمام صحنه های فیلم را بدون بدل بازی کرد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی ق

      خداییش رام نورایی جزء ورزشکار ترین بازیگراست!

    • مهدی

      ماشالله علی رام نورایی پارکور کار پرسپولیسی!
      مجله دقت کن...پرسپولیسی....

    • حسین 71

      چه شود!
      اکشن یرانی

    • مریم سراوانی

      من اینو تو فرانسه دیدم خیلی خوب بود فکر کنم راجع به تقویم مایاها و جنگ مادها باشه

      پاسخ ها

      • alireza

        شوخی میکنی؟

    • امیر

      به نظر من به جای درخشانی باید از حامد بهداد استفاده می شد چون او توانایی زیادی دارد

    • بدون نام

      دمتون گرم.......

    • mreza

      سلام
      میخواستم بپرسم که ایا شما(برترینها) از زمان پخش این سریال خبری دارید؟

    • بدون نام

      این سه قسمتی که تا به حال پخش شده به جای اینکه اکشن باشه ، کمدی بود ، پلیسی که می گه تا حالا همچین بمبی ندیده بودم!!!!!!!!!!! اونی یکی که وقتی با بمب روبرو شده یه عالمه عرق کرده از ترسش !!!!!!!!! اونم با این همه تبلیغات که اینها پلیس های خبره ای هستن ، به نظرتون توهین به نیروی انتظامی نیست ، امیدوارم اولش اینجوری بوده بعدا درست شه، در ضمن برای یه سریال اکشن پلیسی یه ذره ریتمش کند نیست !!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • محمد

      به نظر من این فیلم ابروی پلیس رو برد

    • به تو چه

      در جمع فیلمی متفافت بود به همین علت جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج