۳۷۸۰۵۹
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

ایران میزبان اولین المپیک ربات‌های انسان‌نما

ربوکاپ (RoboCup) عنوان مسابقاتی بین‌المللی در زمینه دانش رباتیک و هوش مصنوعی است که سالانه توسط فدراسیون بین‌المللی RoboCup برگزار می‌شود و عنوان آن برگرفته از کلمات Robot Soccer و World Cup می‌باشد.

وب سایت کلیک: ربوکاپ (RoboCup) عنوان مسابقاتی بین‌المللی در زمینه دانش رباتیک و هوش مصنوعی است که سالانه توسط فدراسیون بین‌المللی RoboCup برگزار می‌شود و عنوان آن برگرفته از کلمات Robot Soccer و World Cup می‌باشد.
ایران میزبان اولین المپیک ربات‌های انسان‌نما

ربات‌های انسان‌نما چندسالی است که پا به توپ شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی‌های فدراسیون بین‌المللی ربوکاپ، این ربات‌ها باید تا سال ۲۰۵۰ به اندازه­ای از چابکی، استقامت و ادراک دست پیدا کنند که بتوانند برترین تیم فوتبال دنیا و قهرمانان فیفا را شکست بدهند.

مسابقه بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران یکی از این عرصه‌های رقابتی رباتیک است که همه ساله به همت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود و علاوه براین، جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی نیز سالانه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک (FIRA) شاهد رقابت ربات‌ها در لیگ‌های گوناگون است.

جشنواره رباتیک امیرکبیر که تاکنون پنج دوره را با موفقیت پشت سرگذاشته، امسال قرار است متفاوت‌تر و متنوع‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و المپیک ربات‌های انسان‌نما را برای اولین بار در تاریخ رقابت‌های رباتیک دنیا رقم بزند.

رئیس اداره انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، زمان برگزاری ششمین مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی این دانشگاه را از ۱۰ تا ۱۵ آذرماه اعلام کرد و گفت: مرحله پیش ثبت‌­نام تیم‌ها در دو بخش دانشجویی و دانش‌­آموزی از دهم شهریورماه به صورت اینترنتی آغاز می‌شود و تا پنجم مهرماه ادامه می‌یابد.

سروش صادق نژاد افزود: تیم‌ها از ۲۰ شهریورماه تا ۳۰ مهرماه فرصت دارند مدارک فنی مرتبط با فعالیت‌های خود در این مسابقات را از طریق سایت جشنواره به نشانی autcup.aut.ac.ir ارسال کنند و بررسی فنی تیم‌ها نیز از اول تا پانزدهم آبان‌ماه صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام قطعی تیم‌ها در پنج لیگ دانشجویی و سه لیگ دانش‌آموزی در فاصله زمانی ۱۰ آبان تا یکم آذرماه انجام خواهد شد.
صادق نژاد در معرفی لیگ‌های رقابتی جشنواره رباتیک امیرکبیر گفت: مسابقات دانشجویی در پنج لیگ ربات‌های انسان‌نما، ربات‌های مین یاب، ربات‌های کار، ربات‌های ریز پرنده و ربات‌های مسیریاب پیشرفته تدارک یافته است.

وی ادامه داد: برای اولین بار در نظر داریم در لیگ ربات‌های انسان‌نما، یک المپیک ترتیب دهیم و طبق برنامه‌­ریزی صورت گرفته، ربات‌های انسان‌نما در جشنواره رباتیک امسال در مسابقات فوتبال، بسکتبال، تیراندازی، وزنه‌برداری، راگبی، ژیمناستیک، تکواندو و برخی مواد دومیدانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

صادق نژاد بیان کرد: جشنواره رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با نظارت و همکاری فدراسیون جهانی رباتیک (فیرا) برگزار می‌شود، برگزاری این المپیک رباتیک، مقدمه‌ای برای به رسمیت شناخته شدن آن در مسابقات آتی فیرا و گسترش آن در سطوح پیشرفته و به صورت جهانی باشد.
وی درباره تفاوت دیگر ششمین جشنواره بین‌المللی رباتیک امیرکبیر با دوره‌های قبل نیز توضیح داد: سال گذشته با همکاری انجمن رباتیک افغانستان، مسابقات رباتیک دانشجویان غیرایرانی در حاشیه جشنواره ما برگزار شد که امسال بنا به درخواست دانشجویان غیرایرانی، رقابت­‌های آن‌ها در جشنواره اصلی تجمیع شده و در لیگ ربات‌های مسیریاب پیشرفته برگزار خواهد شد.

رئیس اداره انجمن­‌های علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در بخش دانش‌آموزی نیز سه لیگ شامل ربات‌های انسان‌نما، ربات‌های ترابری و ربات‌های مسیریاب پیش‌بینی شده است که لیگ مقدماتی ربات‌های مسیریاب مختص تیم‌های غیرایرانی خواهد بود.

وی برگزاری نمایشگاهی از آخرین دستاوردها و نوآوری‌های حوزه رباتیک و هوش مصنوعی با حضور نمایندگان بخش های دانشگاهی، پژوهشگاهی و شرکت‌های خصوصی را از جمله برنامه­‌های جانبی ششمین جشنواره بین‌المللی رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر برشمرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج