جاباما
۳۷۸۱۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کباب رنگـی

اگر در جست‌وجوی یک غذای مغذی، رژیمی و مفید برای وعده‌های غذایی در فصل زمستان هستید، پیشنهاد می‌کنم برای یک بار هم که شده کباب رنگی را امتحان کنید.


کباب رنگـی

مجله سیب سبز : اگر در جست‌وجوی یک غذای مغذی، رژیمی و مفید برای وعده‌های غذایی در فصل زمستان هستید، پیشنهاد می‌کنم برای یک بار هم که شده کباب رنگی را امتحان کنید. این غذا از آن جهت که مخلوطی از سبزیجات و پروتئین حیوانی است می‌تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که علاوه بر آنکه دوست دارند رژیم غذایی کنترل شده‌ داشته باشند به تنوع غذایی نیز اهمیت می‌دهند.

کباب رنگـی

مواد لازم:
  • سینه مرغ: 400 گرم
  • کدو سبز: یك عدد
  • گوجه‌فرنگی مینیاتوری: 100 گرم
  • قارچ: 10 عدد
  • فلفل دلمه‌ای: یك عدد
  • آویشن: یک قاشق چای‌خوری
  • لیموترش: 2 عدد
  • روغن زیتون: 5 تا 6 قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

روش تهیه:

سینه مرغ را به قطعات مربعی کوچک ببرید، سپس یک عدد کدوی درشت را خرد کنید و آن را کنار بگذارید. لازم نیست پوست کدو را بگیرید فقط کافی است کدو را به خوبی بشویید و آن را خرد کنید.

انتخاب فلفل دلمه‌ای با رنگ‌های قرمز یا نارنجی می‌تواند جلوه زیبایی به کباب رنگی شما بدهد، بنابراین فلفل دلمه‌ای قرمز را نیز خرد کرده و پس از آن قارچ‌ها را به دو نیم تقسیم کنید.

در این مرحله سس غذا را آماده کنید. آب لیمو ترش را با روغن زیتون، نمک و فلفل و پودر آویشن مخلوط کنید و تمامی مواد را درون سس بریزید و به خوبی آن را هم بزنید. این مخلوط را به مدت یك ساعت درون این سس بخوابانید و پس از آن، مواد را یکی در میان به سیخ‌های چوبی بکشید و به مدت 30 دقیقه روی زغال، کبابی کنید.

نکته:

یکی دیگر از سبزیجاتی که می‌توانید از آن برای تهیه کباب رنگی استفاده کنید سیب‌زمینی است. برای این کار می‌توانید سیب‌زمینی را پیش از به سیخ کشیدن آبپز کنید و بعد آن را به سیخ کشیده و روی حرارت قرار دهید.

یکی از بهتریــن و کامل‌تریــن چاشنی‌‌هابرای این غذا تهیه سالاد سبزیجات است. برای تهیه این سالاد کافی است ذرت آبپز شده، هویج نگینی شده، کلم بروکلی، فلفل‌دلمه‌ای نارنجی و سبز نگینی‌شده، کلم خرد شده و گوجه مینیاتوری را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را با ۳ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده ترکیب کنید. برای مزه‌دار شدن این سالاد می‌توانید از آویشن استفاده کنید.


کباب رنگـی

پیشگیری از سرماخوردگی با کدو

وجود کدوی سبز در کباب رنگی از جهات مختلفی یک انتخاب خوب محسوب می‌شود. پیش از هر چیز وجود آنتی‌اکسیدان‌ موجود در کدو به عنوان یک داروی گیاهی ضدالتهاب بهترین انتخاب برای روزهای پاییزی و زمستانی است که ابتلا به سرماخوردگی، گلودرد و التهاب‌های ناحیه گلو افزایش می‌یابد. از این رو مصرف مرتب و روزانه فلفل دلمه‌ای شدت و روند درمان سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.علاوه بر این مصرف کدوی سبز در وعده‌های غذایی فصل‌های سرد به دلیل داشتن ویتامین C و آب کافی توسط بسیاری از درمانگران طب سنتی توصیه می‌شود که می‌تواند تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد و از طرفی به این دلیل که بیش از 97 درصد کدو را آب تشکیل می‌دهد، احتمال ابتلا به خشکی پوست را در زمستان کاهش می‌دهد. ضمن آنکه گنجاندن این سبزی در برنامه غذایی موجب تسکین دردها و اختلال‌های مربوط به ریه می‌شود.

کباب رنگـی

درمان گرفتگی عروق با فلفل

از آنجا که فلفل دلمه‌ای منبعی سرشار از ویتامین B و فولیک اسید محسوب می‌شود، می‌تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از گرفتگی عروق و رگ‌های خونی داشته باشد و به این ترتیب احتمال ابتلا به برخی از بیماری‌های قلبی را در انسان کنترل می‌کند، بنابراین گنجاندن این سبزی در برنامه غذایی و میان‌وعده‌ها از این بابت موثر است. از طرفی انتخاب فلفل دلمه‌ای قرمز به این دلیل که حاوی لیکوپن است می‌تواند تاثیر درمانی قابل ملاحظه‌ای برای پیشگیری و کنترل انواع سرطان‌ها مانند سرطان پروستات، مثانه و پانکراس داشته باشد. مصرف این سبزی در کنار کدوسبز احتمال ابتلا به سرماخوردگی و زکام را در زمستان به حداقل می‌رساند.


کباب رنگـی

در زمستان قارچ بخورید

از آنجا که در زمستان میزان تابش نور خورشید در مقایسه با فصل‌های گرم بسیار کم است دریافت ویتامین D بدن انسان کاهش می‌یابد و همین مسئله می‌تواند مهم‌ترین علت برای گنجاندن موادغذایی و خوراکی‌های سرشار از ویتامین D در برنامه‌های غذایی باشد. به همین دلیل بسیاری از درمانگران مصرف قارچ در زمستان را بهترین منبع تغذیه برای ویتامین D می‌دانند و بر این باورند که مصرف این خوراکی موجب جذب بیشتر کلسیم دریافتی در بدن می‌شود و در عین حال احتمال ابتلا به خستگی‌های مزمن و زودرس را در طول روز به ویژه در روزهای زمستانی به حداقل می‌رساند.

گوجه فرنگی پخته بهتر است

متخصصان تغذیه معتقدند ا‫گر شما گوجه فرنگی را به صورت خام مصرف کنید، قسمت اعظم لیکوپن آن، به دلیل هضم نشدن، از بدن دفع می شود. عمل پختن ، دیواره سلولی گوجه فرنگی را شکسته و باعث می‌شود لیکوپن در دسترس بدن قرار گیرد و بیشتر جذب شود.

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، یک آنتی کسیدان قوی است که خطر ابتلاء به سرطان را کاهش می‌دهد. همچنین از تبدیلLDL (کلسترول مضر) در بدن بهLDL اکسیده- که در سرخرگ‌ها پلاکت ایجاد می کند- جلوگیری کرده و به این ترتیب از حملات قلبی پیشگیری می‌کند.‬

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج