۳۷۸۲۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

آلبوم سیروان چطور در اینترنت منتشر شد؟

آلبوم های موسیقی این روزها هیچ تریبونی برای تبلیغات ندارند و همین باعث شده میزان فروش آنها به طرز ناامیدکننده ای پایین باشد. شاید کمتر کسی باور کند که در یکی دو سال اخیر پرفروش ترین آلبوم بازار پاپ تیراژی زیر دویست هزار نسخه داشته است.

آلبوم سیروان چطور در اینترنت منتشر شد؟

تماشا: آلبوم های موسیقی این روزها هیچ تریبونی برای تبلیغات ندارند و همین باعث شده میزان فروش آنها به طرز ناامیدکننده ای پایین باشد. شاید کمتر کسی باور کند که در یکی دو سال اخیر پرفروش ترین آلبوم بازار پاپ تیراژی زیر دویست هزار نسخه داشته است.

این آمار در مقایسه با سال های ابتدای شروع به کار موسیقی پاپ که فروش آلبوم ها با تیراژی بالای یک میلیون نسخه روانه بازار می شد، چیزی در حد شوخی است.

رسانه نداشتن و عدم تبلیغات آلبوم ها بزرگترین بحران موسیقی در سال های اخیر است که باعث شده خواننده های پاپ برای بیشتر دیده و شنیده شدن آلبوم هایشان، به راهکارهایی جدید روی بیاورند. یکی از این راهکارها انتشار اینترنتی آثار است که جدیدا به طرز عجیبی هم پرطرفدار شده و چهره های زیادی سراغ آن آمده اند.

آلبوم سیروان چطور در اینترنت منتشر شد؟

جدیدترین نمونه این اتفاقات سه روز قبل و با انتشار اثر جدید سیروان خسروی روی اینترنت اتفاق افتاد که واکنش ها و موضع گیری های زیادی را نیز در جامعه خبری کشور در پی داشت و حتی پس از صحبت های خود این خواننده روی صفحه شخصی اش که از این اتفاق اظهار بی اطلاعی و ناراحتی کرده بود، منجر به فیلتر شدن چند سایت پرطرفدار دانلود موسیقی هم شد.

اما ظهر دیروز مدیران چند سایت دانلود موسیقی در بیانیه ای که به صورت انبوه در شبکه های اجتماعی منتشر شد، اعلام کردند که خود این خواننده یک شب قبل از انتشار آلبومش در بازار موسیقی از آنها خواسته که کل کار را منتشر کنند و چند ساعت بعد نیز از آنها خواسته قطعات را از روی سایت ها بردارند. سناریویی تکراری که البته منجر به فیلتر شدن بعضی سایت ها نیز شد تا مدیران آن در مقابله به مثلی همگانی، پای این بیانیه را امضا کنند.

چه کسی بیشترین آسیب را می بیند؟

انتشار اینترنتی آلبوم های پاپ قبل از انتشار رسمی بدون شک بیشتر از هر کس دیگری، شرکت ها و موسسات صاحب امتیاز آلبوم ها را متضرر می کند. «صدرالدین حسین خانی» (مدیریت شرکت ایران گام، صاحب امتیاز آلبوم سیروان)، در اظهاراتی از انتشار اینترنتی این اثر اظهار ناراحتی کرده و ادامه این روند را ضربه ای مهلک به کلیت موسیقی کشور دانسته.

از سوی دیگر رامین صدیقی، از مدیران باسابقه موسیقی کشور نیز درباره این معضل اعتقاد دارد: «به هر حال نداشتن رسانه باعث می شود هنرمند برای بیشتر شنیده شدن اثرش به هر کاری دست بزند. به خاطر همین نمی شود کسی را مقصر دانست. سیستم مشکل دارد.»


شهرام شعرباف: بحث کلان تر از اینهاست

شهرام شعرباف زمانی که فعالیت هایشان را در قالب گروه «اوهام» شروع کرد فقط از طریق اینترنت می توانست با مخاطبانش در ارتباط باشد و شاید به بهترین شکل ممکن بتواند در این باره اظهارنظر کند.

شعرباف در این باره می گوید: «در اینکه نسل امروز ما نسل اینترنت است که شکی نیست ولی قطعا شرکت ها و کمپانی ها از این اتفاق ضربه های مهلکی می خورند. کپی رایت هم که نداریم که مثلا با اتکا به آن بتوانیم حق و حقوق مولف را جبران کنیم ولی خواننده هم دوست دارد کارش بیشتر دیده شود. نمی توان گفت کار چه کسی درست است و کار چه کسی غلط و غیرحرفه ای. به نظرم موضوع خیلی کلان تر از این صحبت هاست.»


حرف های سیروان

دقایقی از انتشار اینترنتی آلبوم سیروان روی اینترنت نگذشته بود که این خواننده در صفحه شخصی اش نوشت: «ظاهرا بعضی قطعات آلبوم «جاده رویاها» روی اینترنت رفته. از همه دوستداران موسیقی می خواهم که آن را به صورت اورجینال تهیه کنند.»

پس از صحبت های سیروان بسیاری دیگر از خواننده های پاپ نیز در حمایت از او خواستار این شدند که مخاطبان موسیقی آلبوم را به صورت اورجینال تهیه کنند تا شرکت صاحب امتیاز آلبوم ضربه مالی نخورد.

پس از انتشارت این بیانیه پیش بینی می شد که خود سیروان واکنش تندی نشان دهد ولی او هنوز سکوت کرده و هیچ صحبتی هم در این باره انجام نمی دهد. باید دید او در روزهای آینده در این مورد بیانیه ای خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ahmad

      با خودشون درگیری دارند، وقتی خودشون برای کار خودشون ارزش قائل نیستند، از مردم چه انتظاری دارید که برند آلبوم اورجینال تهیه کنند؟؟!!

    • محمد

      گویا یکی از دوستان نزدیک خوده سیروان خسروی ک اسمش هم روی کاور آلبوم هست ابن آلبوم رو در اختیار سایتهای موزیک قرار داده و تاکید کرده که شخص سیروان خسروی حتی گفته که آلبوم رو با کیفبت اصلی بذارند روی سایتهاشون و کانوِرتش هم نکنن . جدا کی ب کیه اینجا؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج