جاباما
۳۷۹۱۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

کلاهبرداری در پوشش زيارت

مرد تبهکار که بهانه سفر عتبات عاليات و حج از دهها نفر کلاهبرداري کرده بود هنگام شناسايي طعمه‌هاي جديدش دستگير شد.

خبرگزاری مهر: مرد تبهکار که بهانه سفر عتبات عاليات و حج از دهها نفر کلاهبرداري کرده بود هنگام شناسايي طعمه‌هاي جديدش دستگير شد.

۲۳ آبان امسال تعدادي از شکات با مراجعه به کلانتري ۱۱۰ شهدا به مأموران اعلام کردند که از سوي مدير يک دفتر خدمات گردشگري و به بهانه اعزام آنها به زيارت خانه خدا، مورد کلاهبرداري قرار گرفته اند.

پرونده در پايگاه ششم پليس آگاهي

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "کلاهبرداري" و به دستور شعبه هفتم بازپرسي دادسراي ناحيه ۱۴ تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباختگان

با ارجاع پرونده به پايگاه ششم پليس آگاهي، تحقيقات از مالباختگان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. جمع بندي اطلاعات به دست آمده از شکات نشان داد فردي به نام"محمدرضا. ن" با دائر کردن شرکت خدمات گردشگري در خيابان ۱۷ شهريور و به بهانه اعزام زائر به کشور عربستان و زيارت خانه خدا، از هر يک از مالباختگان مبلغي در حدود دو ميليون و ۵۰۰ ميليون تومان دريافت کرده اما در زمان مراجعه آنها به فرودگاه مشخص مي‌شود که هيچگونه اقدامي از سوي شرکت براي تهيه بليط هواپيمايي و...، براي اعزام به کشور عربستان انجام نشده که با مراجعه به شرکت و مشاهده تعطيلي دفتر، شکات متوجه انجام کلاهبرداري از سوي مدير شرکت شده اند.

در تحقيقات از کارمندان شرکت خدمات گردشگري نيز مشخص شد که اين افراد نيز کمتر از دو ماه در شرکت مشغول به کار شده و به هيچ عنوان اطلاعي از اقدام مدير شرکت براي انجام کلاهبرداري نداشته اند.در ادامه تحقيقات و با شناسايي تعدادي ديگر از مالباختگان مشخص شد که تعدادي از شکات پرونده با بليط تهيه شده از سوي شرکت، به کشور عراق رفته اما در زمان حضور در فرودگاه نجف و عدم حضور نماينده شرکت متوجه مي‌شوند که هيچگونه هماهنگي براي اسکان آنها در هيچ يک از هتل‌هاي شهرهاي زيارتي عراق انجام نشده که پس از بازگشت به تهران و مراجعه به دفتر شرکت، متوجه کلاهبرداري شده اند.

يکي از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: پس از تنظيم قرارداد با مدير شرکت و پرداخت هزينه اسکان در يکي از هتل‌هاي درجه يک شهر کربلا به مبلغ هر نفر ۷۰۰ هزار تومان، با هواپيما به نجف رفته و در حاليکه در داخل فرودگاه انتظار داشتيم که نماينده شرکت به ما مراجعه کند، اما در کمال تعجب متوجه شديم که هيچ فردي از سوي شرکت در داخل فرودگاه نجف منتظر ما نيست.

در حاليکه تماس‌ها و پيگيري‌هاي ما از تهران نيز به نتيجه اي نرسيده بود، به ناچار و با هزينه شخصي اقدام به اسکان خود و همراهان در يکي از هتل‌هاي شهر کربلا کرده و پس از گذشت چند روز به تهران بازگشتيم. زمانيکه براي پيگيري موضوع به دفتر شرکت مراجعه کرديم، متوجه شديم که مدير شرکت کلاهبردار بوده و از افراد ديگري نيز به همين شيوه و شگرد اقدام به کلاهبرداري کرده است.

شناسايي و دستگيري متهم

در ادامه رسيدگي به اين پرونده، کارآگاهان با بررسي بانک اطلاعات پليس موفق به شناسايي"محمدرضا" ۳۰ ساله به عنوان يکي از مجرمان سابقه دار در زمينه کلاهبرداري شدند که سال گذشته نيز به همين شيوه و شگرد اقدام به کلاهبرداري کرده و از سوي پليس آگاهي فرودگاه مهرآباد دستگير، اما پس از گذشت مدتي با قرار وثيقه از زندان آزاد شده بود.با شناسايي دقيقه هويت متهم پرونده، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت متهم در غرب تهران و در خيابان هاشمي، در تحقيقات خود اطلاع پيدا کردند که متهم پس از آزادي از زندان محل سکونت خود را تغيير داده است.

با ادامه اقدامات براي دستگيري متهم، کارآگاهان با انجام تحقيقات پليسي اطلاع پيدا کردند که شرکت جديدي به بهانه انجام خدمات گردشگري در غرب تهران و در خيابان ستارخان شروع به کار کرده است که بلافاصله دفتر شرکت تحت مراقبت‌هاي پليسي قرار گرفته و سرانجام با شناسايي"محمدرضا. ن" در نشاني شرکت، دستگير و از سوي مالباختگان مورد شناسايي قرار مي‌گيرد.سرهنگ کارآگاه محمد اشراقي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه اعلام اين خبر گفت: در ادامه تحقيقات مشخص شد که متهم با وجود ثبت شرکت، فاقد هرگونه مجوز قانوني در خصوص اعزام زائر بوده و هيچگونه مجوزي از سوي از سوي سازمان حج و زيارت در اين خصوص به متهم داده نشده اما با اين وجود مالباختگان بدون بررسي موضوع، با مراجعه به دفتر شرکت اقدام به تنظيم قرارداد و پرداخت پول کرده اند.

به همين خاطر در همين جا به کليه شهروندان عزيزي که قصد مسافرت و زيارت اماکن زيارتي در خارج از کشور بويژه عتبات عاليات و خانه خدا را دارند توصيه مي‌شود که قبل از هرگونه اقدام براي تنظيم قرارداد و پرداخت وجه نقد به شرکت‌هاي خدمات مسافرتي مشابه، ابتدا از طريق سازمان حج و زيارت از قانوني بودن فعاليت دفاتر مسافرتي مورد نظر خود و داشتن مجوز قانوني جهت اعزام زائر توسط اين دفاتر اطمينان حاصل کنند.وي در پايان اين خبر با اشاره به شناسايي متهم از سوي دهها مالباخته، گفت: با توجه به تعدد مالباختگان و احتمال افزايش اين تعداد، قرار قانوني از سوي مقام قضايي صادر و متهم براي انجام تحقيقات تکميلي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک

      دوست من ،برترینهای عزیز ، رسالت یک نشریه ، بر اینست که کلیه مطالب را را چه موافق و مخالف ، پخش کند و به اشتراک بگذارد ولی متاسفانه شما در این مورد سلیقه ای برخورد میکنید من در نظرات ،گاها دیده بودم که کاربرانی گله میکنند که شما نظراتشان را سانسور میکنید ولی قبولش برایم سخت بود تا اینکه یکی از نظراتم را سانسور کردید در صورتیکه اصلا جهت سیاسی م نداشت و فقط در رابطه با پولی که مردم کشورمون ، جهت انجام مراسم حج ، به جیب شیخ های عربستانی ، سرازیر میکنند بود ، و متاسفانه شما انرا سانسور کردید من توهین به مقدسات نکردم فقط گفتم که بجای رفتن به حج ، (برای ثواب کردن ) میتوانید 100 برابر ان را با کمک کردن و دستگیری از یک بیمار سرطانی محتاج و یا تهیه یک جهیزیه برای یک خانواده ضعیف ولی ابرودار و امثال اینها ، ثواب کنید و .. ولی ان را سانسور کردید اینرا گفتم که بدانید که نان به نرخ روز خوردن ، زیاد جذاب و جالب نیست و برعکس ،خیلی زشت و کریه است . پایدار باشید

      پاسخ ها

      • زهراخانوم

        اتفاقا منم باشما همدردم!منم چندبار درمورد چند قضیه نظراتی گذاشتم که بااینکه خیلی سعی کرده بودم دقت کنم وچیزی ننویسم که مشکل دار باشه اما نظرم چاپ نشد!دلیل بعضی هاشو هنوزم نمیدونم...!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج