۳۷۹۶۹
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

ادعای یک کانال اسرائیلی:

اگر ایران مذاکره نکند، آمریکا حمله می کند!

در حالی که موضوع احتمال یا عدم احتمال مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا، همچنان یکی از موضوعات مورد توجه محافل رسانه ای و تحلیلی را تشکیل می دهد، یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی روز گذشته گزارشی را پخش کرده که مدعی است اوباما راهبرد منحصر به فردی را برای این مذاکرات برگزیده است.

تابناک: در حالی که موضوع احتمال یا عدم احتمال مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا، همچنان یکی از موضوعات مورد توجه محافل رسانه ای و تحلیلی را تشکیل می دهد، یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی روز گذشته گزارشی را پخش کرده که مدعی است اوباما راهبرد منحصر به فردی را برای این مذاکرات برگزیده است.

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم اسرائیل با انتشار گزارشی مدعی شده باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تصمیم به مذاکره مستقیم با ایران گرفته؛ اما در صورت متقاعد نشدن ایران به رها کردن برنامه هسته ایش، ظرف مدت ۴ یا ۵ ماه به ایران حمله خواهد کرد.

این شبکه تلویزیونی، مبنای گزارش خود را اظهارات یک مقام آمریکایی معرفی کرده است.

در عین حال، در این گزارش ادعا شده که اوباما در رویکرد جدید خود به ایران، به طور کامل از اسرائیل فاصله گرفته و در حقیقت، این رژیم را از گردونه مدیریت ماجرا خارج کرده است. دلیل این امر نیز آن است که به اعتقاد وی، نتانیاهو شخصاً مسئول شماری از افشاگری هاست که اخیراً درباره برنامه هسته ای ایران انجام گرفته است.

این امر، هم راستا با گزارشی است که روزنامه «گاردین» روز گذشته منتشر و فاش کرد که رژیم اسرائیل مسئول انتشار برخی جزئیات مربوط به برنامه هسته ای ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین ارائه پاره ای اطلاعات جعلی به آژانس است.

اما گزارش تلویزیون اسرائیلی می افزاید اوباما برخی پیش شرط ها را نیز برای مذاکره با ایران مطرح کرده است؛ از جمله اینکه ایران باید فعالیت های غنی سازی اورانیوم با درصد بالای خود را متوقف کرده و به بازرسان آژانس، اجازه دسترسی و نظارت کامل بر تأسیسات هسته ایش را بدهد.

بنا بر ادعای مطرح شده در این گزارش، تصمیم آمریکا در خودداری از مداخله نظامی در سوریه در شرایط کنونی، به سبب وجود همین حقیقت بوده که این کشور نمی خواهد هم زمان با احتمال درگیری نظامی در ایران، جبهه دیگری در سوریه برای خود باز کند.

به هر حال، گزارش این کانال اسرائیلی را باید جدیدترین نمونه از اخبار تأیید نشده ای دانست که طی یکی دو ماه گذشته درباره احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا منتشر می شود. اما به نظر نمی رسد گزاره های مطرح شده در این گزارش از پایه ای قوی برخوردار باشند.

به عنوان مثال، ادعای فاصله گرفتن اوباما از نتانیاهو به سبب افشاگری ها، درست پس از انتشار گزارش روزنامه «گاردین» مطرح شده و می تواند حتی الهام گرفته از آن باشد. از سوی دیگر، مقامات آمریکایی بارها به طور مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرده اند که دلیل خودداری آن ها از اقدام نظامی در سوریه، نگرانی از احتمال به قدرت رسیدن گروه های افراطی در این کشور است.

البته از دیدگاهی دیگر نیز می توان هدف از انتشار گزارش هایی از این دست را وخیم نشان دادن شرایط برای ایران و وادار کردن ایران به مصالحه بر سر برنامه هسته ای تعبیر کرد.

در مجموع، این گزارش نیز مانند دیگر موارد از این دست، بیش از آنکه روشنگر روند پیش رو در روابط ایران و آمریکا باشد، موجب ابهام آمیزتر شدن این موضوع و داغ تر شدن بازار شایعات می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      باز اینا پر رو شدن؟
      باز اینا برا ایران شاخ شدن؟

      مثل قبل دوباره دو روز دیگه حرفشونو پس میگیرن..بالا خونشونو دادن اجاره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ادبیات ؟

    • بدون نام

      شیشه کشیده

    • مصطفی

      آمریکا تورو خدا حمله کن به ایران ببینیم چه غلطی می تونی بکنی. ایرانی جماعت ساخته شده برا روزای سخت.

    • bahar

      غلط کرده ازاین عرضه ها نداره بره مشکلات خودشوحل کنه

    • مریم سراوانی

      به نظر من الان که در امریکان جنگ داخلی هست نمی تون بیاد بیرون باید مشکل خوشو حل کنه چون گرباچف تهدید کرده که امریکان مثل اینگیلیس نابود میشه و فقط لندن میمونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج