۳۸۰۳۰۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

الزام مشاوره‌ ژنتیک پیش از ازدواج

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه مشاوره‌ ژنتیک پیش از ازدواج اجباری شد، گفت: سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار معلول در کشور متولد می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه مشاوره‌ ژنتیک پیش از ازدواج اجباری شد، گفت: سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار معلول در کشور متولد می‌شوند.

انوشیروان محسنی‌بندپی شب گذشته در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان بهزیستی در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر، اظهار کرد: این مسابقات در دو گروه دختران و پسران زیر چهارده سال و بالای ۱۴ سال در هفت رشته ورزشی با حضور ۹۰۰ شرکت‌کننده، سرپرست و مربی در این اردوگاه برگزار شد.

وی با اشاره به موفقیت‌های سازمان بهزیستی در یک سال گذشته، کسب رتبه برتر کشور در زمینه توسعه تعالیم قرآنی، کسب رتبه برتر کشور در ارزیابی دولت و برگزاری نخستین مسابقات نابینایان جهان اسلام با حضور ۱۷ کشور جهان را از جمله موفقیت‌های سازمان بهزیستی دانست.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه این سازمان برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری وظیفه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار داد، افزود: با توجه به اینکه اعتیاد و طلاق مهم‌ترین معضل اجتماعی است در تلاشیم تا نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور در بحث توانمندسازی افراد معتاد در سال ۹۴ به بیش از ۱۲ هزار معتاد آموزش فنی و حرفه‌ای آموخت، گفت: برای ۷۵۰ نفر نیز اشتغال‌زایی انجام شد.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه در بحث طلاق برنامه آموزش پیش از ازدواج، آموزش مهارت زندگی، آموزش سبک صحیح زندگی و آموزش فرزندپروری را در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: با پنج دبیرستان تهران تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که برای آموزش در این مدارس ۳ هزار و ۹۰۰ مدرس ازدواج را به‌کارگیری کردیم و همچنین یک‌هزار و ۶۰۰ مرکز مشاوره با سازمان بهزیستی برای کاهش طلاق همکاری دارند.

وی با بیان اینکه سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار معلول در کشور متولد می‌شوند، ادامه داد: آزمایش‌های ژنتیک و مشاوره ژنتیک را به صورت پایلوت در چند استان کرمان،یزد و مازندران شروع کردیم.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه دولت و مجلس در بررسی لایحه ششم توسعه پذیرفتند که همه مشاوره‌های ژنتیک ازدواج اجباری شود و آزمایش ژنتیک که هزینه بالایی دارد و افراد توانایی پرداخت آن را ندارد سازمان بهزیستی هزینه آن را پرداخت کند، گفت: در هفته دولت امسال یک‌هزار و ۵۰۰ منزل برای جامعه هدف تحویل دادیم و ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح پروژه داشتیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      ازمسولین درخواست داریم از افراد متخصص در ژنتیک استفاده کنید تا مشکلی برای مردم بوجود نیاد.. چندی قبل کار آزمایشگاهی داشتم اون خانم فوق دیپلم کامپیوتر داشت گذاشته بودن خون گیری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج