جاباما
۳۸۲۰۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کتاب‌ خوان‌ الکترونیک به تاریخ می پیوندد

بررسی‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی موسوم به e-reader در آینده نه چندان دور به تاریخ می پیوندد.

سی نت: بررسی‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی موسوم به e-reader در آینده نه چندان دور به تاریخ می پیوندد.

تحقیقات موسسه تحقیقاتی IHS نشان می دهد بازار این نوع دستگاه ها در سال ۲۰۱۱ به اوج رسید، اما در سال ۲۰۱۲ حدود ۳۶ درصد افت کرده و این نزول کماکان ادامه می یابد.

IHS معتقد است در سال ۲۰۱۲ تنها ۱۴.۹ میلیون کتابخوان الکترونیک به فروش می رسد، این در حالی است که در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۳.۲ میلیون دستگاه از این نوع فروخته شده بود.

کتاب‌ خوان‌ الکترونیک به تاریخ می پیوندد

یکی از علل این مساله رونق بی سابقه بازار رایانه های لوحی یا تبلت هاست که برخی از آنها کارکردهای بسیار متنوعی دارند و از جمله برای مطالعه کتب الکترونیک هم قابل استفاده هستند. تبلت های مبتنی بر سیستم عامل های آندروید، iOS و ویندوز تا بدان حد توسعه خواهند یافت که در سال ۲۰۱۶ تعداد تبلت های به فروش رفته از مرز ۲۶۱.۴ میلیون واحد خواهد گذشت.

اما در این سال تعداد e-reader های فروخته شده تنها ۷.۱ میلیون واحد خواهد بود که این امر به معنای انقراض تدریجی محصولاتی از این دست است.

گفتنی است تبلت ها برای مطالعه کتاب، دسترسی به وب و ایمیل و اجرای برنامه های مختلف قابل استفاده هستند، اما e-reader ها صرفا برای مطالعه کتاب به کار می روند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج