۳۸۳۳۵۴
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

هشدار درباره نحوه استفاده ایرانی ها از تلگرام

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۰۰ هزار کانال در شبکه تلگرام وجود دارد، گفت: متاسفانه بخش عمده‌ای از استفاده مردم از این فضا برای سرگرمی است. وی همچنین متذکر شد: با این وجود بخش عمده‌ای از استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی به موضوعات سرگرمی مربوط می‌شود که این مطلب امری نگران‌کننده است.

خبرگزاری ایسنا: دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۰۰ هزار کانال در شبکه تلگرام وجود دارد، گفت: متاسفانه بخش عمده‌ای از استفاده مردم از این فضا برای سرگرمی است.

عبدالحسن فیروزآبادی صبح امروز در همایش حمایت از توسعه شبکه‌های اجتماعی بومی به صحبت پرداخته و اظهار کرد: اکنون روزانه در کانال‌های تلگرام یک میلیون و ۲۰۰ هزار مطلب گذاشته می‌شود و متوسط بازدید آنها نیز حدود ۱۴۰۰ بار است که اگر این یک میلیون و ۲۰۰ را در میزان بازدیدهای آن ضرب کنیم رقم بالایی به دست می‌آید.

وی ادامه داد: اکنون نیاز به شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و این شبکه‌ها و دسترسی به آنها نیازی ضروری به شمار می‌رود و رسانه‌های مورد توجه آنهایی هستند که می‌توانند ما را هرچه سریع‌تر به تصمیم برسانند و مزایایی در حوزه‌های آموزش، سرگرمی، خدمات و آموزش و غیره نیز داشته باشند.

فیروزآبادی با تاکید بر این‌که در ایران شاهد رشد سریع دسترسی به شبکه‌های اجتماعی هستیم، این مسیر را غیرقابل بازگشت دانست و گفت: اکنون در شبکه‌ای مانند اینستاگرام صفحاتی داریم که در برخی موارد ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار لایک دریافت می‌کنند. این مطلب گویای آن است که این فضا به شدت پویاست.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: با فرض ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور این فضا دارای ۴۰ میلیون بازیگر است که به‌طور روزافزون در حال افزایش بوده و در فعالیت‌هایی از لایک کردن تا کامنت گذاشتن و عضو شدن در شبکه‌های مختلف تا دنبال کردن مطالب حضور دارند و رشد این جمعیت نیز به‌طور ماهانه عددی دو رقمی را در بر می‌گیرد.

وی همچنین متذکر شد: با این وجود بخش عمده‌ای از استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی به موضوعات سرگرمی مربوط می‌شود که این مطلب امری نگران‌کننده است، چرا که حدود ۲۰ میلیارد دلار تجهیزات الکترونیکی تامین شده و حدود ۱۰ میلیارد دلار ارزش گوشی‌های تلفن همراهی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال آیا منطقی است که این حجم از سرمایه تنها برای سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد.

فیروزآبادی در پایان صحبت‌های خود متذکر شد: یکی از خصایص شبکه‌های اجتماعی مردمی‌شدن آنهاست و این آن چیزی است که ما به دنبال آن هستیم و از سوی دیگر امنیت هم موضوعی مهم و ضروری به‌شمار می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مخالف بستن و فیلترم اما اگر انقدر شبکه ها رو مختون رفته خواب و غذا ازتون گرفته ببندین !

    • بدون نام

      مخالف بستن و فیلترم اما اگر انقدر شبکه ها رو مختون رفته خواب و غذا ازتون گرفته ببندین !

    • حبیب

      امکان نداره یه عکس انگشت کوپیک پامو تو شبکه اجتماعی بومی آپلود کنم، فرداش یا اختلاس گرا میدزدنش یا باید برم جواب پس بدم، عدم امنیت داریم آقا بصورت بومی

    • بدون نام

      همونطور که در متن نوشته شده به صرفه نیست که این همه تجهیزات فقط برای سرگرمی استفاده شوند. بنابراین پیشنهاد میشود برای سود آوری مانند اس ام اس ها به ازای هر لایک یا کامنت از مردم پولی گرفته شود تا برای شرکت های مخابراتی به صرفه شود

    • setareh

      بهتر نگران مسائل مهم تری باشین ..

    • منصور اميريان

      سلام. اينكه مردم وسيله اي براي تفريح داشته باشند چه جاي تاسفي دارد؟؟ فكر ايشان بسيار نسنجيده اظهار نظر كرده اند. تخصص ايشان لابد در علوم رايانه است كه به اين سمت منصوب شده اند ( البته اگر مثل هميشه حرف پارتي و .. نباشد ) ولي واحد حيطه جامعه شناسي و روان شناسي و .. شده اند. ايشان بايد در اين مورد عذر خواهي كرده و استعفا داده و مقامات بالاتر نيز ايشان را عزل كنند تا عبرتي باشد براي ديگران كه منبعد سخن نسنجيده نگويند.

      پاسخ ها

      • غـــــــــــــــــز ل

        همه ی کشورهای دنیا برآنند تا مردم خود را سرگرم و شاد نمایند ایران نه تنها از این رویه پس افتاده این روزها مآنکه بگویند در کنار این آموزشهای خوب و گزارشها و نوشته های زیبا که در تلگرام هست کمی هم به ورزش و آرامش و نرمش بپردازید تا تن درستی و زیبایی زندگیتان پابرجا باشد تلاش می شود با بد بینی مردم را از همه چی روی گردان کنند تا گرفتاریهای روانی و به جون هم افتادن مردم بالاتر از اینکه که هست بشود :|

    • م ن

      کاش اینستاگرام و فیلتر میکردن جز فساد هیچی نیست

    • نازی

      مشکل از شبکه های اجتماعی نیست، اشکال از ما ایرانیهاست که از هر چیزی به بدترین شکل استفاده میکنیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج