اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۴۸۱
۳ نظر
۵۰۱۹
۳ نظر
۵۰۱۹
پ

Canon G۱ X؛ شاهزاده خانمی‌ از ماه!

همیشه پیش روی شما چند محصول وجود دارد تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید اما G۱ X تصویر یک قهرمان بلامنازع را می‌سازد که فعلا هیچ رقیبی ندارد. تنها ایرادی که توانستیم روی آن بگذاریم قیمت خیلی زیاد دوربین بود.

Canon G1 X؛ شاهزاده خانمی‌ از ماه!

هفت صبح : تکنولوژی معمولا از یک روش دوست داشتنی استفاده می‌کند؛ این کار خیلی ساده است. همیشه پیش روی شما چند محصول وجود دارد تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. در بعضی مواقع اما تنها یک گزینه وجود دارد. این اتفاق فعلا در بازار دوربین‌های دیجیتال رخ داده است. جایی که کانن با دوربین کامپکت PowerShot G1 X حکمرانی می‌کند.

این دوربین که تازه‌ترین ارتقا سری دوربین‌های محبوب G است از یک حسگر تصویر 14.1 مگاپیکسلی بهره می‌برد، عکس‌هایی با فرمت RAW تولید می‌کند، کیفیت فیلمبرداری تمام HD ارائه می‌دهد و می‌توان با آن عکس‌های HDR گرفت.

همه ‌این‌ها در کنار هم از G1 X تصویر یک قهرمان بلامنازع را می‌سازد که فعلا هیچ رقیبی ندارد. تنها ایرادی که توانستیم روی آن بگذاریم قیمت خیلی زیاد دوربین بود. اما انتظار داریم به محض ورود دوربین از طریق نمایندگی‌های رسمی‌کانن در ایران، قیمت تا حدودی منطقی شود.

Canon G1 X؛ شاهزاده خانمی‌ از ماه!

جادوگر؛ حسگر ۱۴.۱ مگاپیکسلی

G۱X به طرز عجیب و مرموزی،توانایی تولید عکس‌هایی با کیفیت بالا دارد. این کاری است که جدیدترین و بهترین دوربین‌های حرفه‌ای DSLR فعلی هم کمتر از عهده آن بر می‌آیند. تولید‌کننده در قلب این دوربین یک حسگر تصویر ۱۴.۱ مگاپیکسلی CMOS خیلی بزرگ قرار داده است که هرچند در سایز APS-C دوربین‌های DSLR ساخته نشده، ولی با ابعاد ۱۸.۷ در ۱۴ میلی‌متر خود، فقط کمی ‌از آن حسگرها کوچک‌تر است. اندازه ‌این حسگر حدود شش برابر از سنسورهایی که روی دوربین‌های کامپکت و سوپرزوم معمولی استفاده می‌شود بزرگ‌تر است. حسگر ۱۴.۱ مگاپیکسلی این دوربین از نوع HS است که مدارات آن در قسمت پشتی قرار گرفته‌اند. در نتیجه عملکرد آن در شرایط نوری ضعیف بسیار عالی خواهد بود. حتی می‌توان با استفاده از گستره‌ ISO از ۱۰۰ تا ۱۲,۸۰۰ در شرایط نزدیک به تاریکی، بدون استفاده از فلاش عکاسی کرد.


تنبل‌ها تکانی می‌خورند؛ ظاهر جدید

دوربین G1X آخرین نمونه از سری G کانن است. این دوربین‌ها هم برای عکاسان حرفه‌ای و هم مبتدی مناسب است. دقیقا به همین خاطر همیشه در بازار استقبال خوبی از آنها انجام می‌شود. مدل قبلی که با نام G12 تولید شد، یکی از پرطرفدارترین دوربین‌های موجود در بازار است. G1X با بدنه‌ای فلزی و کاملا مستحکم ساخته شده است و از پردازشگر تصویر نوین DIGIC 5 شرکت کانن بهره می‌برد. با توجه به حالت‌های عکاسی حرفه‌ای و لنز بسیار دقیقی که روی آن قرار گرفته، G1X به سادگی G12 را کنار می‌زند و به تنهایی بهترین دوربین کامپکت کانن تا امروز شناخته خواهد شد.

این دوربین از نظر ظاهری تا حدودی شبیه G12 است؛ اما در همان لحظه اول هم می‌توان فهمید که تیم طراحی بالاخره به خود تکانی داده تا دوربینی ساخته شود که با G12، G11 و G10 از نظر ظاهری هم تفاوت داشته باشد. با وزن 534 گرم و ابعاد 116.7 در 80.5 در 64.7 میلی‌متر از همین حالا مشخص است که باید به دنبال یک کیف مخصوص برای حمل و نقل آن باشید.


کاربری؛ همچنان ساده و دوست داشتنی

از قسمت جلو که به دوربین نگاه کنیم، لنز بزرگ و با کیفیت آن و در قسمت بالاتر پنجره‌ چشمی‌ اپتیکال دیده می‌شود. سری G کانن یکی از معدود دوربین‌های کامپکت امروزی هستند که همچنان از چشمی ‌اپتیکال استفاده می‌کنند. همچنین در این قسمت می‌توانیم لامپ کمکی فوکوس و یک پیچ تنظیم را هم ببینیم. در قسمت بالای دوربین نیز به ترتیب دکمه‌ پاور برای روشن و خاموش کردن دوربین، دکمه‌ شاتر و اهرم زوم برای عکاسی و زوم کردن، دو پیچ تنظیم، کفشک فلاش اکسترنال و فلاش Pop-up دیده می‌شود.

Canon G1 X؛ شاهزاده خانمی‌ از ماه!

با استفاده از پیچ تنظیم پایینی که پیچ تنظیم جبران نوردهی نام دارد می‌توانید روشن‌تر و تاریک‌تر بودن عکس خود را معین کنید. پیچ تنظیم بالایی نیز به انتخاب حالت‌های عکاسی اختصاص پیدا کرده است. عکاسان مبتدی می‌توانند این پیچ تنظیم را بر روی حالت Auto قرار دهند و با خیال راحت، فقط با نشانه رفتن دوربین خود به سوی سوژه و فشردن دکمه‌ شاتر عکاسی کنند تا با کیفیت‌ترین عکس تولید شود اما عکاسان حرفه‌ای می‌توانند با توجه به نیاز خود تجربه‌ای شبیه دوربین‌های DSLR داشته باشند.


نمایشگر؛ یک قدم به جلو

در قسمت پشتی دوربین یک نمایشگر سه اینچی بسیار با کیفیت که قادر است 920,000 رنگ را به نمایش بگذارد، دیده می‌شود. کیفیت و روشنایی این نمایشگر بسیار عالیست و به راحتی می‌توان در زیر نور آفتاب از آن استفاده کرد. این نمایشگر از نوع چرخنده است. با استفاده از یک لولا در سمت چپ، نمایشگر توانایی چرخش در جهت‌های مختلف و حتی چرخش 180 درجه‌ای را هم دارد تا بتوانید با این دوربین به راحتی در زوایای مختلف و حتی از چهره‌ خود نیز عکاسی کنید. در بالای آن نیز «چشمی» دیده می‌شود تا با نگاه کردن از درون آن بتوان عمل کادر‌بندی را انجام داد. عملکرد دکمه‌ها و کنترل‌های پشتی نیز برای آسانی در استفاده با برچسب‌هایی مشخص شده است.

Canon G1 X؛ شاهزاده خانمی‌ از ماه!


متعلقات؛ هیجان انگیز تر- پربارتر

همراه با کانن پاورشات G1X تجهیزات جانبی خوبی عرضه شده است. یکی از آن‌ها کیس ضد آبی است که با قرار دادن G1X داخل آن، می‌توان از G1X به عنوان دوربینی برای عکاسی زیر آب استفاده کرد. از آن‌جایی که ‌این کیس توانایی تحمل فشار آب تا عمق 40 متری را دارد، G1X می‌تواند به دوربینی بسیار خوب برای غواصان تبدیل شود.

همچنین شما می‌توانید از فلاش‌های اکسترنال EX Speedlite ساخت کانن نیز روی آن استفاده کنید به اضافه آداپتور مخصوص كه امکان اعمال فیلترهای مختلف در زمان عکاسی را فراهم می‌کند.


جمع بندی؛ در انتظار قیمت منطقی

کانن پاورشات G۱X دوربین کامپکتی کاملا استثنایی است که از نظر کیفیت عکس یک سر و گردن بالاتر از دوربین‌های هم‌رده‌ خود قرار می‌گیرد. از نظر ارگونومی، کیفیت ساخت و امکانات جانبی نیز عالیست و لنزی کاملا کارآمد و دقیق دارد. اگر از جمله‌ افرادی هستید که به دوربینی با توانایی تولید عکس‌هایی با کیفیت نزدیک به DSLR و البته جمع و جور احتیاج دارند و یا عکاسی حرفه‌ای هستید که به دوربینی کوچک و پشتیبان برای دوربین حرفه‌ای DSLR خود محتاج هستید، G۱X گزینه‌ای کاملا ایده‌آل خواهد بود. با این حال ما همچنان روی حرف خودمان هستیم و تا قیمت آن منطقی نشود از خرید آن خودداری می‌کنیم.


دستورالعمل X برای خرید دوربین دیجیتال

اولین لطفی که در دنیای فانتزی امروز می‌توانیم در حق خودمان و خانواده‌مان انجام دهیم، خرید یک دستگاه دوربین عکاسی دیجیتال است. یک ميهمان کوچک خودمانی را تصور کنید، لحظه تولد نخستین فرزند خانواده یا بازگشت پدر از سفر حج و شاید حتي آخرین پیک‌نیک که به همراه عزیزان‌تان رفته‌اید. همه ما از آنها خاطراتی داریم که لازم است مثل یک اتفاق مقدس در جایی امن نگهداری شوند. دومین لطف را تولیدکننده‌ها انجام می‌دهند. من و شما فقط باید زحمت بکشیم و از بین همه دوربین‌های موجود در بازار همانی را بخریم که مناسب حال و روزمان باشد و به جیب‌های‌مان بیاید.

Canon G1 X؛ شاهزاده خانمی‌ از ماه!


قیمت

وقتی پای پول وسط بیاید همه چیز ساده است. با تعیین سقف بودجه می‌توانید یک راهنمایی به دردبخور بگیرید. چون بحث خانواده شد ما بودجه 500 هزار تومانی را پیشنهاد می‌کنیم. با این قیمت می‌توانید یک دوربین عالی داشته باشید .


حسگر

این تصوری کاملا غلط است. خیلی از مردم خیال می‌کنند هرچقدر عدد پیکسل بالاتر برود با دوربین بهتری طرف حساب هستند. اگر چنین تصوری دارید همین حالا آن را کنار بگذارید. دوربین‌های ۱۰ مگاپیکسلی حتما در مقایسه با دوربین‌های ۱۴ مگاپیکسلی شکست خورده نیستند. حتی در بعضی مواقع دوربین‌های بهتری به حساب می‌آیند .


ایزو

احتمالا حال و حوصله اصطلاحات فنی را ندارید اما دانستن این یکی قبل از خرید دوربین دیجیتال واجب است. عکاسی با ISO بالا به شما کمک می‌کند در نور کم تا حد ممکن از تار شدن تصویر جلوگیری کنید. این خاصیت معمولاً به شما اجازه می‌دهد بدون فلاش عکس‌هایی بگیرید که طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

Canon G1 X؛ شاهزاده خانمی‌ از ماه!


بزرگنمایی

عکاس‌های حرفه‌ای از زوم یا همان بزرگنمایی خیلی دل خوشی ندارند اما من و شما در ميهمانی‌های کوچک‌مان به آن احتیاج داریم. به خاطر داشته باشید که گزینه مورد نظر ما بزرگنمایی اپتیکال است وگرنه زوم دیجیتال به لعنت خدا هم نمی‌ارزد.


کاربری

برای کاربران آماتور یک فاکتور مهم دیگری هم وجود دارد. ما به آن «کاربری آسان» می‌گوییم. چیزی که باعث می‌شود استفاده از یک وسیله دیجیتال برای همه افراد در هر شرایط سنی ساده باشد. از نظر ما امتیاز این بخش به محصولی می‌رسد که کاربرش را گیج و خسته نکند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • majid

      سونی با دوربین 24 مگاپیکسل یکی از بهترین هاست حساسیت نسبت به این کنان خیلی ابر داره

    • فرزاد

      دوربین فقط کانن و دیگر هیچ .....

    • بدون نام

      فوجی سری اس خیلی جالبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج