۳۸۴۸۹۸
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

درآمد عربستان از خرید سوغات حجاج

بر اساس اعلام اتاق تجارت و صنعت مکه، حجاج در سال گذشته معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان در عربستان برای خرید سوغات و دیگر هزینه‌های جانبی خرج کردند.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس اعلام اتاق تجارت و صنعت مکه، حجاج در سال گذشته معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان در عربستان برای خرید سوغات و دیگر هزینه‌های جانبی خرج کردند.

زائران خانه خدا هر ساله پیش از آغاز موسم حج و پیش از آن هزینه‌های زیادی را صرف خرید سوغاتی و دیگر اقلام می‌کنند که بر اساس گزارش‌ها، در سال گذشته ارزش این خریدها به ۲۰ میلیارد ریال عربستان (معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان) رسید.

با وجود چنین درآمد هنگفتی که هرساله به جیب رژیم آل‌سعود می‌رود، اما آنها کمترین خدمات را از لحاظ کیفی به زائران خانه خدا ارائه می‌دهند و در بسیاری موارد برای حفظ امنیت و بهداشت حجاج، هیچ چاره‌اندیشی صورت نمی‌گیرد.

«سیدی مختار»، زائری که امسال از کشور مالی در مراسم حج حضور دارد، می‌گوید: پیش از آغاز موسم حج و تاکنون ۸۵۰ دلار برای خرید تسبیح، سجاده و دیگر سوغاتی‌ها برای دوستان و خانواده هزینه کرده‌ام.

این زائر ۵۴ ساله معتقد است خرید، بخشی از وظیفه مذهبی اوست و همان چیزی است که پیامبر اسلام (ص) از ما خواسته یعنی بردن هدیه برای خانواده و دوستان.

«محمد حسن»، زائر اهل مصر نیز که مشغول خرید در نزدیکی مسجدالحرام است، می‌گوید: تاکنون عبا، تسبیح، عطر و سجاده خریداری کرده و ۳ هزار ریال عربستان برای خرید کنار گذاشته است و ۶۷۰۰ دلار نیز هزینه اقامت او در هتل‌های مکه و مدینه خواهد شد.

وی معتقد است این هزینه‌ها غیرقابل انکار است و خانواده و دوستان به این سوغاتی‌ها افتخار می‌کنند. ارزش این سوغاتی‌ها قابل تصور نیست.

ماجد عبدالله یکی از فروشندگان در مکه که مغازه کوچکی دارد با ابراز خشنودی از این شرایط می‌گوید: درآمد روزانه من از محل فروش تسبیح و سجاده در این مغازه کوچک چیزی بین ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار ریال (عربستان) است.

هزینه ۱۹ هزار میلیارد تومانی حجاج در ایام سال گذشته در حالی رقم خورده است که این رقم امسال به سبب عدم حضور حجاج ایرانی که هزینه‌های زیادی را صرف خرید سوغاتی می‌کنند قطعا کاهش خواهد یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب قربونت برم رفتی زیارت خانه خدا یاخرید

    • ناشناس

      سلام چه معنی داروقطی کودکی یتیم درکنارمنزل من باشه ومن برم مکه جالب اینجاست مامکه میریم اماحاجی نمیشویم چون اطراف محل زندگی خودرانگاه نمیکنیم بله برادران محترم وهابیون هم دنبال کاسبی خودهستن ومادنبال خدادرصورتی که خداوخواست اواطراف خوانه های ماست

    • بدون نام

      واقعا سرزمین پر برکتی هست و خداوند متعال همه رحمت و برکاتشو بر اون سرزمین و ملتش نازل کنه

    • ایران

      چرا درآمد ایرانی ها تو مشهد نمی گید که وقتی می فهمنن مسافری قیمت ها رو 10برابر میگن؟؟؟؟

    • بدون نام

      درآمد سعودی ها از عدم حضور ایرانی ها به هیچ وجه کاهش نمی یابد. چون ظرفیت که خالی نمی ماند و سهمیه کشورهای دیگر را بیشتر میکنند تا جای خالی پر شود

    • محمد نصیری

      برای من هم خرما از بلاد کفرآوردند ولی من نخوردم.به کسی هم ندادم همینطوری گوشه یخچال افتاده.پول این سعودی ها حلال نیست.مردم هم نبایدبخرند اساسا کالای خاصی هم ندارند.همه چی تو ایران خودمون هست.

    • بدون نام

      اونای که خواستن تایلند یا ترکیه هم برن هم خدا دارند خدای اونها هم در همسایگیشونه
      امسال که کسی حج نرفت مشکل همسایه ها حل شد؟خدا رو پیدا کردی ؟

    • فروشگاه

      سوغات میخوهیم چکار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج