جاباما
۳۸۵۰۳۷
۴۳ نظر
۵۰۰۷
۴۳ نظر
۵۰۰۷
پ

سردار قاسمی: آقای روحانی! حتی وقتی فاجعه منا اتفاق افتاد، سفر نیویورک را رها نکردید

فرمانده دوران دفاع مقدس: آقای روحانی اگر جای شما بودم روزی که این جنایت شد سفیر کثیف سعودی را اخراج می‌کردیم، شما حتی وقتی که فاجعه منا اتفاق افتاد سفر نیویورک را رها نکردید در حالی که بیش از ۴۶۰ نفر از هموطنان‌مان که فقط یکی از آنها غضنفر رکن‌آبادی بود به شهادت رسیده بودند،‌ بعد از شما هم یک هفته بعد ظریف به ایران آمد، شما کدام فشار را به آل‌سعود آوردید.

خبرگزاری فارس: سردار سعید قاسمی مسئول اطلاعات عملیات لشگر ۲۷ در دوران دفاع مقدس در مراسم بزرگداشت شهدای حج خونین و شهدای منا که در بهشت زهرای تهران برگزار شد با اشاره به لزوم بازخوانی مجدد پیام امام درباره آل‌سعود که هنوز داغ و تازه است، اظهار داشت: حضرت امام بعد از فاجعه حج خونین سال ۶۶ فرمودند اگر ما از آمریکا و مسئله قدس بگذریم از آل‌سعود نخواهیم گذشت و این جنایت با آب زمزم هم پاک نمی‌شود.

قاسمی یکی از علت‌های بروز چنین جنایت‌هایی را تغییر اولویت‌های کاری مسئولان برشمرد و ادامه داد: برخی از مسئولان از لحاظ فکری استحاله شده‌اند و همین دشمن را جری‌تر می‌کند که جنایات خود را تکرار کنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به پیام حضرت امام برای شهدای حج خونین همزمان با پیام قطعنامه یادآور شد: ۲۸ سال است که پیام امام سانسور می‌شود و این بخش‌های پیام نه در شب‌های قطعنامه و در سالگرد خونین حج خوانده نمی‌شود، چرا بعد از ۳۰ سال باید این پیام‌ها در انباری باشد و خاک بخورد. آیا ما مدل جدید ارتباط با آل‌سعود را از نخبگان می‌گیریم، چرا این سانسورها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به بخش دیگری از پیام حضرت امام درباره آل‌سعود تصریح کرد: امام در پیام خود فرمودند ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمریکا و آل‌سعود برطرف خواهیم کرد و داغ این حسرت بزرگ را بر دلشان خواهیم گذاشت؛ ما باید این حرف‌های امام را آویزه گوش کنیم اما برخی برای این حرف‌ها نیستند، برخی افراد اصلا مسئله برائت را قبول ندارند در حالی که امام فرموده است حج بی‌برائت حج نیست.

قاسمی با یادآوری شهادت ۷ هزار نفر از حجاج در فاجعه منا به بند دیگری از فرمایشات حضرت امام اشاره کرد و ادامه داد: امام در پیام تاریخی خود فرمودند از آنجا که در سلطه بیگانگان گرفتار مرگ تدریجی شده‌اید باید بر وحشت خود بر مرگ غلبه و از وجود جوانان شهادت‌طلب برای شکستن جبهه کفار استفاده کنید چراکه عزت و حیات در سایه مبارزه است و اولین گام در مبارزه اراده و تصمیم بر این است که سیادت کفر و شرک خصوصا آمریکا را بر خود حرام کنیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: روی این صحبت امام با کسانی است که سلطه کدخدا را پذیرفته‌اند و آنقدر گزافه‌گو هستند که یک روز را به عنوان روز تعامل با جهان‌خواران اعلام کرده‌اند و از این ننگ بالاتر در تاریخ جمهوری اسلامی نداریم.

وی در ادامه سخنان خود به بخش دیگری از فرمایشات حضرت امام اشاره کرد و گفت: حضرت امام فرمودند ما چه در مکه باشیم و یا نباشیم دل و روح‌مان با ابراهیم (ع) و در مکه است؛ این رویکرد حضرت امام قابل توجه کسانی است که تا روز آخر التماس سعودی می‌کردند که راه را باز کند.

قاسمی تصریح کرد: امام فرمودند دروازه‌های مدینه را به روی ما ببندند یا بگشایند رشته محبت‌ ما نسبت به پیامبر سست نمی‌شود و ما به سوی مکه نماز می‌گزاریم و به سوی کعبه می‌میریم و منتظر نمی‌مانیم که حاکمان بی‌شخصیت برخی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی از حرکت ما پشتیبانی کنند، ما مظلومان همیشه تاریخ و پابرهنگانیم که اگر هزار بار قطعه قطعه شویم از مبارزه با ظالم دست برنمی‌داریم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه اصل مبانی چالش ما با اصلاحات آمریکایی که هر دفعه یک نفر پرچم آن را بلند می‌کند از اینجا شروع می‌شود، افزود: فقط شهدای حج خونین و فاجعه منا عامل کشتارشان سعودی‌ها نیستند بلکه ۲۷ هزار شهیدی که در بهشت زهرا هستند این شجره خبیثه ملعونه در تک تک جنایت‌ها دست داشته و از ابتدای جنگ صدام را با کمک ۵۷ میلیاردی گرم کردند و فقط یک فقره آن عملیات رمضان است که بیش از ۳۰۰ تانک که آرپی چی در آن اثری نداشت را با کشتی آوردند و در خط پیاده کردند و اینها عامل شهدای ما هستند که هنوز هم از عملیات رمضان شهید می‌آورند.

وی با اشاره به کمک ۲۷ میلیارد دلاری کویت و کشورهای خلیج فارس آنها را در جنایت علیه فرزندان ایران همدست دانست و یادآور شد: برقراری روابط با عربستان بعد از کشتار حج خونین به دو شکل اتفاق افتاد، برخی خاطرات خودشان را نوشته‌اند و گفتند همسر آقای هاشمی رفته و ارتباط ما با آنها را برقرار کرده است، به ایشان گفته‌اند که خانم فهد از شما دعوت می‌کند و شما هم این دعوت را بپذیرید و لذا می‌گویند از اینجا ارتباط شروع می‌شود که احتمالا به آن «دیپلماسی عفتی» می‌گویند.

سردار قاسمی با اشاره به شکل دوم برقراری رابطه با آل‌سعود پس از حج خونین ادامه داد: آقای ری‌شهری در کتاب خاطرات خود یکی از ذلت‌بارترین و تاسف‌بارترین مذاکرات را مذاکرات بین آقای هاشمی و امیرعبدالله عنوان می‌کند؛ در صفحه ۴۱۱ کتاب ایشان درباره این دیدار آمده است که امیرعبدالله به آقای هاشمی می‌گوید این چه کسی است که برای مسئول حجاج گذاشته‌اید؟ یک نفر دیگر را بیاوریم و به او گفته می‌شود باشد هر کس را که شما بگویید؛ عبدالله میگوید برای اعلام برائت به بیرون از عربستان بروید و هاشمی هم در پاسخ می‌گوید که ما راه‌حل داریم و تفاهم می‌کنیم. شما یک مسجدی را پیش‌بینی کنید که بلندگو هم نباشد تا ما شعارهای‌مان را بدهیم که ملک‌عبدالله به او می‌گوید اگر خبرش را در رسانه‌ها ندهند خدا هم صدای مورچه‌ها را می‌شنود و بنابراین از همان جا این نوع برائت زیر لحافی و در بئسه آغاز می‌شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به سخنان اخیر روحانی ادامه داد: آقای روحانی گفته است که ما داشتیم امورات را پیگیری می‌کردیم که عده‌ای جوان نادان ریختند و سفارت را گرفتند و چون روابط قطع شده ما دیگر نمی‌توانیم کاری کنیم؛ شما راست می‌گویید مانند بقیه مطالب راستی که مطرح می‌کنید، به آن دو نوجوان در فرودگاه جده جسارت شد شما چه کار کردید؟ اگر جای شما بودم روزی که این جنایت شد سفیر کثیف سعودی را اخراج می‌کردیم، شما حتی وقتی که فاجعه منا اتفاق افتاد سفر نیویورک را رها نکردید در حالی که بیش از ۴۶۰ نفر از هموطنان‌مان که فقط یکی از آنها غضنفر رکن‌آبادی بود به شهادت رسیده بودند،‌ بعد از شما هم یک هفته بعد ظریف به ایران آمد، شما کدام فشار را به آل‌سعود آوردید.

وی با اشاره به تجاوز سعودی‌ها به دو نوجوان ایرانی، بی‌احترامی مکرر به حجاج، فاجعه منا و اعدام شیخ نمر اظهار داشت: وزیر خارجه ما با عادل‌الجبیر عکس سلفی گرفت و گفت برادران سعودی داغدار تروریست هستند، شما اینها را گفتید، آنها در کشتار مردم یمن یا در کاهش خصمانه قیمت نفت یا در دیدار ترکی‌الفیصل با مریم رجبی در فرانسه چه موضع محکمی گرفتند؟ اما حالا رگ غیرت‌شان برای سفارت عربستان بیرون زده و می‌گویند دیگر این فرصت تبدیل به تهدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرمایشات حضرت آقا مبنی بر پاسخ سخت و خشن ایران نبود ما نمی‌توانستیم یک جنازه را هم تحویل بگیریم و با دیپلماسی لبخند نمی‌توانیم این گونه کارها را انجام دهیم.

سردار قاسمی تصریح کرد: به دلیل داستان برجام ما هر روز یک نفوذ داریم که وزارت اطلاعات و سپاه اعلام می‌ کنند یک طرف آن به آل‌سعود بسته است اما در این وضعیت آیا شرع نیست که آقای هاشمی می گوید چه ایرادی دارد ما برای روابط حسنه اول دست خود را به سمت آل‌سعود دراز کنیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بخشی از این اتفاق و جنایات مربوط به عقب‌نشینی سازمان حج و بنیاد شهید است، ادامه داد: حضرت آقا سه بار درباره حقوق‌های نجومی و حرام‌خواری‌ها تذکر دادند اما آنها گوش نکردند. حال باید پرسید که آیا این افراد اهل این هستند که بگویند آل‌سعود خائنین حرم‌اند؟ آنها ارتباط با شجره خبیثه ملعونه را پذیرفته‌اند و ما باید با این تفکر مبارزه کنیم و در این مسیر باید بیشتر شهید داد.

وی با اشاره به تلاش شجره خبیثه ملعونه‌ای در داخل که برای ارتباط با ترکی الفیصل و جماعت فابیوسی تاکید دارد و ما هر روز باید منتظر یک عملیات باشیم، گفت: ما باید درباره برجام و نفوذ حواسمان را جمع کنیم چراکه همه دوست دارند از کنار مبارزه و جنگاوری با این شجره خبیثه بگذرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای بابااین دولت دیگه آبروی ملتوتودنیابرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگه هرچی دولت قبلی عزت ایرانی ها رو بالا و بالا تر میبرد و توو دنیا به یک ایرانی غیر جنگ طلب معرفی شده بودیم الان برعکسه!!!!!!!! آخه یه حرف بزن بگنجه حاجی گرینوف

    • میرزا جاسم

      درود بر سردار سلیمانی

    • ابولی

      خدا حفظت کند

    • محمد نصیری

      دولتمردان ما رگ خواب ملت را خوب پیدا کردند.فقط حرف ووعده وعید این میشه نون وآب برای ملت.

    • سلام

      افرین بر سردار

    • بدون نام

      دولت چه فشاری به مدیرای داخلی کرد که راحت از زیر مسئولیت در رفتن و جوابگو هم نبودن و عذر خواهی هم نکردن!؟؟؟؟؟ ما هنوز داغداریم.... فاجعه بود! فاجعه.... چطور ماها هنوز هستیم؟!!!!

    • مسلم زارعی

      درود برشرفت..درود بر انسانیتت..وهزاران درودبرشمابزرگوارکه واقعیت ها راببان میکنید..بخدا قسم شما جوانان ده ی60 که فرمانده های هشت سال دفاع مقدس بودید درقلب ماجا داری و انتظارمون هم همین است که بدون جناج و حزب بازی فقط واقعیت رو بیان کنید..مرگ بر ال سعودوهم پیمانانش من به شخصه منتظر ازن و فرمام حضرت آقا هستم تا باکمک جوانان عزیزو انقلابی طومار ال سعود را درهم بپیچیم واز روی زمین محو بشود انشاالله ...لبیک یا خامنه ای

    • ارمان

      دمت گرم سرداربزرگ سپاه اسلام

    • بدون نام

      خدا حفظت کنه سرباز امام زمان مردم بیدار بشید

    • تبریزی

      سلام فشار به عربستان بی دین، نرفتن به حج است پول بی زبان را به جیب عربهای سعودی ریختن است خانه خدا همان مساجدهایمان هستن، اگر برویم در مسجد محلمان نماز جماعت بخوانیم، همان حج است

    • بدون نام

      درود بر شما سرباز آقا ما کاری به دولت نداریم فقط رهبری عزیز دستور بدهد سعودی ها نابود خواهیم کرد مرگ بر دشمنان اسلام

    • بدون نام

      سردار قاسمی,آدم خاکی ای هست.........اما باید بگم که وقتی زلزله ی ورزقان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد,رییس جمهور وقت به مکه رفت تا در جلسه ای که آل سعود تدارک دیده بود شرکت کند و حتی پیام تسلیت هم ارسال نکرد.این مورد رو مقایسه کنید با عملکرد دولت فعلی در باب حادثه ی منا.

      سانسورچی جان,اگر همین حد هم شامل سانسور میشه,اصلا منتشرش نکن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا رفتگانت را بیامرزه

    • کریمیان

      فقط میشه گفت حرف حساب جواب نداره درودبرشرف پاک ایرانیت ..راستی جناب روحانی چراباتجاوزات وبداخلاقی های عربستان مقابله به موقع نکردید؟

    • بدون نام

      دولتی‌که‌لیدرش‌هاشمی‌باشه‌باید‌ذلت‌پذیر،مرفه‌طلب،ترسو‌ و زبون باز باشه.درود برسرداران‌ امام‌ خامنه‌ای.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا را شكر كه اين آقاي هاشمي ليدر دولت احمدي نژاد ... نبود وگرنه واويلا

    • ایکس

      شاید برگشت خوب بود ولی همین که از تریبون سازمان ملل از عربستان انتقاد کرد خوب شد. ما داریم چوب حمله به سفارت عربستان رو مبخوریم............

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شما . بهترین کامنت بود

    • بدون نام

      دولتی که برای مردمش اینجوری مایه میذاره دولته ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه... دولتی که توش چند صد میلیارد پول ملت اختلاص میشه و یه دکل نفتی درسته غیب میشه و آبروی همه مردم و فرهنگ ایرانی با کارا و حرفای عجیب غریب تو کله دنیا میره دولته.... آره اون دولته

    • اسماعیلی

      خداوند به سرداران سپاه ما سلامتی و عزت و به مسئولین دولتی غیرت ومردانگی وبیداری عطا فرماید

    • حمید گیلان

      با سلام خدایا هر شخصی در هرکجا باشد وبخواهد شرف وعزت ما را در برابر دشمنان زیرپا بگذارد بی آبرو و بی عزت بگردان آمین

    • بدون نام

      فقط روحانی افراطی نه

    • بدون نام

      این دولت چه چیزش درست بوده، که این یکیش باشه..............

    • بی نام

      واقعا خداحفظتون کنه

    • بدون نام

      سردار حمله کن به عربستان

    • محمد

      دوستان مثل اینکه این آقای قاسمی رو با سردار قاسم سلیمانی اشتباه گرفتن. لطفا اول مطالعه کنید بعد نظر بدهید. .. سیاسی کاری.

    • شروین

      آفرین، واقعا عجب حرفی زد. انشاالله به گوش همه برسه.. ...

    • ناشناس

      خداوند در قرآن مجید فرموده که لن یجعل الله الکافرین علی المومنین سبیلا .خداوند هیچگاه راه سلطه ای برای کافرین بر مومنین قرار نداده است ...........

    • ناشناس

      دولت تدبیر و کلید یعنی همین دیگه ... .این از اوضاع داخلی و گرانی و حقوق های نجومی و غیره و اون هم از اوضاع برجام و باقی قضایا . ...دوست عزیز که مسءول سایت یا این صفحات هستی اینقدر ترسو نباش .همه رو جاپ کن شما که جرات کردی این مطالب رو از سردار چاپ کردی. لحن و بیان نظرات ما که شدیدتر از این مطالب نیست که از انتشارش خودداری میکنی.شجاع باش رسالت شما رسانه ها همینه.ممنون

    • بدون نام

      اقای روحانی هیچ فشاری به عربستان نیورد.اقای روحانی سه ساله ملت رومنتظر مذاکرات کردی برجام رو مو به مو انجام دادی اما امریکا بهت کلک زد .بازار کشورت رو فدای مزاکرات کردی ملک خوابیده صنعت خوابیده .عربستان برامون دم دراورده نفت رو ارزون کرده ...شرمندتیم اون بار بهت رای دادیم ولی این بار مثل زمان احمدی نژاد چهار سال دیگه صبرنمیکنیم .

    • امیر

      ... از همون تریبون سازمان ملل آبرو عربستان رو باید میبرد که همین کاررو هم کرد. شما دیدید مثلا وقتی زلزله میاد رئیس جمهور ها برمی گردن کشورشون تا برن به محل زلزله. مثلا اگه برمیگشت میتونست بره عربستان تو محل حادثه....

    • حامد

      کاملا مشخصه که بیشتر کامنت ها پشت سر هم و توسط یک شخص گذاشته شده البته .......

    • محمد حسین

      برترین ها من تو این نطر نه بی ادبی میکنم نه تهمت میزنم پس بیخود نظر را سانسور نکن
      ...

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        |:
        انتظار این همه ازادی را نداشتم
        این بی انصافیه که دیگران (دروغ و راست) هر چی بخوان بر علیه افراد مختلف از جمله روحانی بگن بعد ما بدون تهمت و توهین هم نتونیم جواب بدیم

    • بدون نام

      خدا قوت میگم به اون دوستی که اینهمه کامنت رو پشت سر هم نوشته
      .....

    • بدون نام

      یعنی فاجعه منا اتفاق افتاد که سفر نیویورک قطع بشود ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      روحانی خوبه که حداقل مثل احمدی نزاد با ایل وتبارش نرفته نیویورک گردی !

    • بدون نام

      چرا اونموقع که زلزله اومداهر و ورزقان جناب احمدی نژاد سفرش به مکه رولغونکرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      این رابدانید روحانی تنها نیست

    • بدون نام

      ازروحانی حمایت میکنم چون دوست ندارم بازهم شخصی تندرو زمامدار کشورعزیزم بشه وایران وایرانی را دردنیا منزوی کنه
      برای کشورم با بی تدبیری وبی سیاستی تحریم به ارمغان بیاره

      اینهمه توکشور گرونی راه بندازه
      اختلاس وفساد
      رکود تورم سیاستهای غلط اقتصادی و..

    • عادل

      خداحفظتان کند سردار
      ما باید در صلح و دوستی با دنیا پیش قدم باشیم اما به چه قیمت؟
      امیدوارم این دولت هرکاری میکند عزت ایران را خدشه دار نکند

    • بدون نام

      مطمن باشید فاجعه منا عمدی بوده خدا لعنت کند ال سعودن انشاالله

    • مهدی ازگرگان

      سردارعزیز برادرارزشی وانقلابی سفرهای خارجی اقایان ازجان مردم عزیزترهست اگر اقایان قراربود قدر مردم رابدانندواحترام مردم راداشته باشندبرای مردم ارزش قائل میشدند این برجام راکهیک فاجعه راقبول نمکردندکه حالا هرروز تحریم رازیادمیکنند بخاطر ندانم کاری یکسری ازاقایان ملت بدبخت باید زجربکشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج