جاباما
۳۸۵۴۱
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

بعد از ۱۴ سال سامسونگ نوکیا را به زیر کشید

در لیست برترین سازندگان تلفن و اسمارتفون دنیا سامسونگ شماره یک جهان را از نوکیا ربوده و مقام اول را بعد از ۱۴ سال تصاحب کرد.

خبرآنلاین: در لیست برترین سازندگان تلفن و اسمارتفون دنیا سامسونگ شماره یک جهان را از نوکیا ربوده و مقام اول را بعد از ۱۴ سال تصاحب کرد.

به گفته کارشناسان باید اذعان کرد در سالهای اخیر واحد اسمارتفون سامسونگ همچنان که پله های ترقی را طی می کرده، نوکیا آنرا از دست می داده است تا اینکه بعد از ۱۴ سال برای اولین بار رتبه شماره یک نوکیا در جهان به سامسونگ رسید.

واین لام تحلیلگر در IHS که این تحقیق را انجام داده می گوید شعار سال ۲۰۱۲ یعنی با اسمارتفون زندگی کن و با اسمارتفون از دنیا برو، متحقق شده است.

بر اساس این تحقیق واحد اسمارتفون در صنعت سلفون یا تلفن های همراه، بیشترین رشد را داشته است. نیمی از تلفن های وایرلس در سال ۲۰۱۲ به فروش رفته است.

سرنوشت دو کمپانی نوکیا و سامسونگ به سرنوشت تولید اسمارتفون گره خورده است.

بر اساس آمار منتشره ۲۹ درصد از سلفون یا گوشی ها توسط سامسونگ وارد بازار جهانی شده است.

جدول زیر را ببینید:

بعد از 14 سال سامسونگ نوکیا را به زیر کشید

این رقم سال ۲۰۱۲ است و در مقایسه با رقم ۲۴ درصد سال ۲۰۱۱ رشد خوبی را نشان می دهد. حتی اگر اسمارتفون را به تنهایی ملاک قرار دهیم باز سامسونگ اول است و البته اپل در این لیست در مقام دوم جای دارد.

در این آمار اچ تی سی و Rim یا همان بلک بری سقوط بدی دارند که این سقوط ادامه دار نیز هست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سام

      نوکیا نتونست پارادایم و استراتژیهای خود را بر اساس نیاز بازار و نه باورهای خود تنظیم کند...او با لجبازی در حالیکه سهم بازار خود را از دست میداد به دنبال ویندوزی رفت که ناشناخته بود و هنوز محبوبیت چندانی در بازار موبایل نداشت هرچند که کاربران تجربه کار با ویندوز 8 را چندان خوشایند و متمایز هم توصیف نکردند...از طرفی نوکیا باید بهای بی کیفیتی و عدم بکارگیری آمیزه محصول خود را بدهد...به این موارد به عنوان مثال توجه کنید: n76 که در اثر دو هفته کار کردن تمام رنگ و روش می رفت...3250 که بسیار غیر ارگونومیک و قطور بود و بسیار بی کیفیت (از لحاظ نرم افزاری کلا سیمبین رو هر کس تجربه کرده میدونه چه مشکلاتی داشته) و خیلی گوشیهای دیگه نوکیا...دراومدن از این وضعیت دیگر تقریبا برای نوکیا غیر ممکن است مگر اولا با تغییر مدیر عامل پارادایم خود را به طراحی نوین د محصولات و استفاده از آندروید تغییر دهد و بتواند کیفیت را دوباره به شرکت برگرداند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج