۳۸۷۹۷۴
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

دهکده چُرتی ها!

دهکده کلاچی قزاقستان که در منطقه به دهکده «خواب آلوده ها» شهرت پیدا کرده است به راز سر به مهری مبدل شده که تمامی تلاش ها برای کشف راز آن بی نتیجه مانده است. اینجا دهکده ای است که حتی پارک های آن هم خالی از سروصدای بچه هاست.

دوهفته نامه همشهری سرنخ - ندا بهجتیان: دهکده کلاچی قزاقستان که در منطقه به دهکده «خواب آلوده ها» شهرت پیدا کرده است به راز سر به مهری مبدل شده که تمامی تلاش ها برای کشف راز آن بی نتیجه مانده است. اینجا دهکده ای است که حتی پارک های آن هم خالی از سروصدای بچه هاست.
دهکده کلاچی در ۴۰۰ کیلومتری مرز روسیه و در همسایگی شهر متروک کراسنوگورسک که به «شهر ارواح» شهرت دارد، واقع شده است. به همین خاطر به شدت تحت تاثیر شرایط جوی و آب و هوایی این دو منطقه است.

دهکده چُرتی ها!

قرار بود که کلاچی هم مانند شهر ارواح از سکنه خالی شود، به همین خاطر دولت 250 هزار تنگه (واحد پول قزاقستان) برابر با 890 دلار به هر خانواده پرداخت کرد تا خانه های خود را تخلیه کرده و به شهرهای اطراف مهاجرت کنند اما تنها 68 خانواده از 233 خانواده کلاچی از آنجا رفتند و بقیه همچنان در دهکده ماندند. اصرار بر ماندن در روستا در حالی بود که به ساکنان هشدار داده شده بود این دهکده مسموم شده و دیگر مناسب زندگی نیست.
ساکنان این دهکده که در حدود 160 نفر می شوند، گاهی روزهای متوالی پشت سر هم می خوابند و حتی قدرت برخاستن از رختخواب را ندارند. آنها گاهی اوقات حتی از شدت خواب آلودگی به حالت بیهوشی در کنار خیابان می افتند. در واقع آنها مانند مرده های متحرک یا خوابگردهایی شده اند که اصلا متوجه نیستند در اطرافشان چه اتفاقی رخ می دهد.

به غیر از خواب آلودگی، آنها دچار توهمات عجیبی می شوند. طبق گزارشات به دست آمده از پزشکان منطقه، دختری مادر خود را به شکل یک فیل می دید و پسربچه دیگری مدام احساس می کرد که اسب های کوچک و لامپ هایی روشن در اطراف سرش در حال پرواز هستند. همچنین دو نفر دیگر هم در بیمارستان به توهمات عجیب دیگری دچار شدند. یکی از آنها مرد میانسالی بود که پس از بیداری ادعا می کرد از نیروهای هیتلر است و مدام دست خود را بالا می برد و می گفت: «های هیتلر».

دیگری پیرزن شصت ساله ای بود که پس از بیداری دائم می گفت که او انسان نیست و یک خروس است و مانند آنها قوقولی قوقو می کرد. بسیاری از مردم روستا گمان می کنند که موش ها، کرم ها یا مارها به رختخواب شان حمله کرده اند و گوشت دست و پای شان را می خورند، به همین خاطر با آنها می جنگند.

خواب اهالی دهکده کلا بین ۱۲ ساعت تا شش روز طول می کشد. گاهی آنها کاملا هوشیار هستند و کاری را انجام می دهند اما چند لحظه بعد به چنان خواب عمیقی فرو می روند که گویا ساعت هاست در خواب بوده اند.
دهکده چُرتی ها!
در ابتدای سال تحصیلی، زمانی که تمام دانش آموزان در سراسر دنیا با شور و نشاط سر کلاس های درس حاضر می شوند، دانش آموزان در کلاچی به روز از خواب بیدار شده و اگر بتوانند به مدرسه برسند، سر کلاس می خوابند.
حتی حیوانات کلاچی هم از خواب آلودگی در امان نیستند. در گوشه و در کنار خیابان های کلاچی سگ ها و گربه های زیادی وجود دارد که روی زمین افتاده و به خواب رفته اند. سگ ها توان واق واق کردن ندارند و گربه ها هم دیگر به سراغ موش ها نمی روند. حیوانات خانگی حتی از صاحبان شان طلب غذا هم نمی کنند. گاهی هم انسان ها و هم حیوانات در کلاچی تنها یک وعده در روز غذا می خورند.

البته خواب آلودگی تنها مشکل اهالی کلاچی نیست. آنها از بیماری های مزمن دیگری هم رنج می برند. بیماری هایی نظیر سردردهای بسیار شدید، فراموشی، سستی، دیدن کابوس و شنیدن وزوزهای آزار دهنده در گوش. از همه وحشتناک تر اینجاست که تا به حال تعدادی از اهالی این دهکده در زمان خواب جان خود را از دست داده اند و همین مسئله باعث ایجاد وحشت در بین دیگر اهالی شده است. آنها هم می ترسند یکی از همین روزها بخوابند و هرگز بیدار نشوند.
دهکده چُرتی ها!
تحقیقات و تعطیلی معدن

تحقیقات بسیار زیادی درباره علت خواب آلودگی در این دهکده انجام شده است و در نهایت در سال ۲۰۱۲ محققان اعلام کردند که به خاطر وجود معدن اورانیوم در نزدیکی این منطقه، هوا در اینجا آلوده به منواکسید کربن است و همین امر باعث شده اهالی کلاچی در تمام مدت، احساس خواب آلودگی کنند.

نتیجه تحقیقات حاکی از آن بود که در واقع آنها توسط گاز منواکسید کربن مسموم شده اند اما در سال ۲۰۱۰ تمام منطقه به خاطر وجود گاز منواکسید کربن بررسی شد ولی هیچ گاز سمی و غیرعادی در هوای دهکده کلاچی پیدا نشد. همچنین در آن زمان تست رادیواکتیو هم در آنجا انجام شد که آن هم بی نتیجه بود. به هر حال معدن اورانیوم منطقه برای همیشه تعطیل شد.

وقتی پس از تعطیلی معدن هیچ تغییری در حال اهالی ایجاد نشد، محققان اعلام کردند که اورانیوم انباشته شده در معدن که استخراج نشده است، از طریق خاک وارد آب مصرفی مردم شده و به همین خاطر است که باز هم حتی پس از تعطیلی معدن، مردم از مسمومیت با منواکسید کربن در امان نیستند و به همین دلیل بهبودی در حال آنها حاصل نشده است اما تحقیق و بررسی در بازه خواب آلودگی عجیب اهالی کلاچی همچنان ادامه دارد.

دهکده چُرتی ها!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج