اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۸۳۱۵
۳ نظر
۵۰۴۶
۳ نظر
۵۰۴۶
پ

ساخت مجتمع تجاری در کوچه ۱۲ متری!

ساخت و ساز مال‌ها (مجتمع های تجاری و فرهنگی) در تهران کمتر از ۱۰ سال است که آغاز شده و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران تنها در سال ۹۱ کار احداث ۳۲۱ ســاختمان با کاربری تجاری در مجموعه شهری تهران به پایان رسیده و در سال ۹۲ به بهره‌برداری رسیده است.

روزنامه ایران: ساخت و ساز مال‌ها (مجتمع های تجاری و فرهنگی) در تهران کمتر از ۱۰ سال است که آغاز شده و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران تنها در سال ۹۱ کار احداث ۳۲۱ ســاختمان با کاربری تجاری در مجموعه شهری تهران به پایان رسیده و در سال ۹۲ به بهره‌برداری رسیده است.

تعداد زیادی مجوز نیز در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ صادر و مال‌های زیادی در شهر تهران ظاهر شده که اکثر آنها در غرب تهران ساخته شده است. ساخت این برج‌های ساختمانی در غرب تهران موجب انتقادهایی از سوی کارشناسان و ساکنان شده است.به گزارش ایسنا، مال به برج ساختمانی گفته می‌شود که در آن علاوه بر مغازه‌های فروش اجناس غیرخوراکی، مجموعه‌ای از فضاهای تفریحی، رفاهی و ورزشی نظیر شهربازی، سینما، رستوران، کافی شاپ و فست فود نیز وجود دارد. مال همچنین امکاناتی مانند سوپرمارکت، آژانس املاک، صرافی، خشکشویی، کارواش و سایر مراکز خدماتی که معمولاً در سطح شهر پراکنده هستند در خود جای می‌دهد. وجود پارکینگ‌های نامحدود در طبقات منفی از دیگر ویژگی‌های این برج‌های ساختمانی است.

روند ساخت‌وساز مال در تهران به سرعت رو به افزایش است. شهرداری‌ها هم از این تجاری‌سازی‌های بزرگ که برای آنها بسیار هم پردرآمد است، حمایت می‌کنند. این درآمد کلان برای شهرداری باعث شده صدور بی‌ضابطه مجوز ساختمان‌های تجاری شدت پیدا کند تا فضای زندگی شهری شهروندان تنگ‌تر و تنگ‌تر شود درحقیقت شاهد حراج محیط زندگی شهری و به نوعی شهرفروشی باشیم.

بیشترین تعداد مال‌ها در غرب تهران ساخته و یا در حال ساخت است. به گفته ساکنان این منطقه ساخت مجتمع‌های بزرگی چون کوروش، تهران مال و... موجب برهم خوردن نظم، آرامش و بار ترافیکی منطقه شده است.

در این میان اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز نگران توسعه بی‌رویه این مراکز تجاری هستند. عبدالحسین مختاباد می‌‎گوید: ‌کسی مخالف توسعه مراکز تجاری نیست اما سؤال این است که تهران تا چه اندازه به توسعه فضاهای تجاری نیاز دارد و این اقدامات در کدام مناطق و با چه اولویت‌هایی باید انجام شود؟ حرف ما این است که باید به سمت کیفی‌سازی برویم و این کیفی‌سازی با توسعه مراکز تجاری بیشتر محقق نمی‌شود.

همچنین شهروندان منطقه ۵ تهران نسبت به صدور مجوز ساخت مجتمع تجاری در محله جنت آباد مرکزی و در بافت مسکونی این محله معترض و معتقدند ساخت این مجتمع ۱۷ طبقه با مساحت تقریبی۲۰۰۰ متر و در ۱۷ طبقه در کوچه کم عرض ۱۲ متری بوستان می‌تواند در آینده ترافیک محله را بیش از پیش افزایش دهد و مشکلات بسیاری به همراه داشته باشد.

البته ساخت چنین مجتمع‌هایی در کنار مال‌های ساخته شده و ساخت تهران مال در منطقه ۲۲ و در زمینی به مساحت ۲۳٫۰۰۰ مترمربع در آینده نزدیک ،شاید سونامی ساخت مال‌ها در غرب تهران رابه یک تهدید تبدیل کند. این ساخت و ساز بی‌ضابطه در غرب تهران که به گفته ساکنان این منطقه به شکلی جهادی در حال انجام است، شهرفروشی به سبک مدیریت جهادی خوانده می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      مديريت جهادي !!! همينه ، چي توقع داشتين ؟

    • بدون نام

      مدیریت جهادی تهران را نابود کرد از زلزله و اتش سوزی هم بدتر بوده وهست

    • محیا

      این مجتمع توی جنت آباد سرخیابون ماست.ینی خدا میدونه اینا چه فکری کردن این مجتمعو ساختن.این مجتمع در نبش خیابونی که زیراتوبانه واقع شده و این خیابون کم عرضه و به هیچ وجه پتانسیل حجم زیاد ماشین نداره.یعنی گندی که زده میشه به ترافیک محل وحشتناکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج