۳۸۹۸۶۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اتریش در جمع خریداران نفت ایران

ایران یک محموله یک میلیون بشکه‎ای نفت را به بزرگ‌ترین شرکت نفتی اتریش تحویل داد که این، نخستین محموله فرخته شده به «او.ام.وی» از سال ٢٠١٢ میلادی - پس از وضع تحریم ها- است.

روزنامه ایران: ایران یک محموله یک میلیون بشکه‎ای نفت را به بزرگ‌ترین شرکت نفتی اتریش تحویل داد که این، نخستین محموله فرخته شده به «او.ام.وی» از سال ٢٠١٢ میلادی - پس از وضع تحریم ها- است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت اتریشی «او.‌ام.‌وی» روز جمعه اعلام کرد یک میلیون بشکه نفت خام در قالب یک معامله تک محموله در بندر تریسته ایتالیا از ایران دریافت کرده است. این شرکت اتریشی اعلام کرد که محموله یاد شده را در دو پالایشگاه خود در اتریش و رومانی به کار خواهد گرفت. تحویل این محموله، نخستین معامله او‌.ام .وی و ایران پس از آغاز تحریم در سال ٢٠١٢ میلادی است.

سخنگوی او‌.ام .وی اظهار کرد که برای دریافت محموله‎های بیشتر در آینده، در حال مذاکره با ایران است اما هنوز قراردادی میان دو طرف امضا نشده است. وی افزود که محموله تحویل شده در روز جمعه، شامل هر دو نوع نفت خام سبک و سنگین ایران بوده است. مطابق با آخرین آمار اعلام شده از سوی شرکت ملی نفت، میانگین صادرات نفت خام ایران به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که البته با وجود تک محموله‌های نفتی نظیر محموله یک میلیون بشکه‌ای اتریش ممکن است این رقم در هر ماه با کاهش یا افزایش مواجه شود اما تمام این مراودات گویای بازگشت موفقیت آمیز ایران به بازار جهانی نفت خام و تأیید حضور مؤثر آن توسط خریداران است.

واردات نفت هند از ایران به بالاترین سطح در ۱۵ سال گذشته رسید

در حال حاضر صادرات نفت خام ایران بر مدار صعود قرار دارد و علاوه بر جذب مشتریان جدید موضوع افزایش خرید مشتریان سنتی نیز مطرح است. در این زمینه پایگاه خبری فایننشیال اکسپرس هند اعلام کرد، واردات روزانه نفت خام دهلی نو از ایران در ماه اوت (۱۱ مرداد تا ۱۰ شهریور) به بالاترین سطح خود در دست کم ۱۵ سال گذشته رسید زیرا تهران برای رساندن تولید خود به سطح پیش از تحریم، صادرات نفت خود را افزایش داده است.

پایگاه خبری یاد شده نوشت: در دوره تحریم‌ها، عربستان سعودی و عراق بتدریج با کاهش تولید ایران، سطح تولید خود را افزایش داده و سهم بازار ایران را تصاحب کردند. بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع تجاری و آمار ورود کشتی‌ها که توسط بخش تحقیقات زنجیره عرضه و کالای تامسون رویترز گردآوری شده است، هند در ماه اوت روزانه ۵۷۶هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد که حدود ۱۰درصد بیشتر از واردات ماه ژوئیه آن از کشورمان است.

با توجه به اینکه آمار قابل اتکا و در دسترس واردات هند از ایران فقط از سال ۲۰۰۱ موجود است، احتمال می‌رود واردات ماه اوت این کشور از ایران به بالاترین سطح خود تاکنون رسیده باشد. ایران پیش از تحریم‌ها دومین تأمین کننده نفت خام هند بود؛ موقعیتی که اکنون در اختیار عراق است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج