ایرانیان - F داخلی موبایل111
دکتر استرکی_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
مجله ساینس آنکاورد، به تازگی لیستی از عجیب ترین،مرموزترین و غیر باور ترین وقایع طبیعی جهان را فراهم آورده است.این عجایب شامل نورهای عجیبی که قبل از وقوع زمین لرزه در آسمان ظاهر می شود، و....
وبسایت پایش: قرن ها است که دانشمندان در حال آشکار ساختن اسرار دنیای طبیعت به سر می برند،با این وجود برخی از پدیدها ذهن تیزترین دانشمندان را نیز به خود مشغول کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از مجله ساینس آنکاورد، به تازگی لیستی از عجیب ترین،مرموزترین و غیر باور ترین وقایع طبیعی جهان را فراهم آورده است.این عجایب شامل نورهای عجیبی که قبل از وقوع زمین لرزه در آسمان ظاهر می شود،مهاجرت پروانه های ملکه،گوی های سنگی کاستوریکا،صخره هایی که به طور ناخودآگاه به زمین سقوط می کنند و ... می باشند.

با ما همراه شوید تا از مجموعه این عجایب شگفت دیدن نماییم:

انوار آسمانی که قبل از زمین لرزه رخ می دهد

عجیب ترین و مرموزترین وقایع جهان

این نورها هیچ دلیل مشخصی ندارند و برخی مواقع همراه با ارتعاشات زمین لرزه می باشند.انوار زمین لرزه ای که صفحات بسیاری را در اینترنت به خود اختصاص داده است در در رنگ های بسیار متنوعی از قبیل قرمز،سفید ،آبی و به شکل نور های کروی و لرزان ظاهر می شوند.این در حالی است که یکی از فیزیکدانان سازمان ناسا در سال ۲۰۰۳ اظهار داشت که انوار زمین لرزه در اثر فعالیت های الکتریکی در صخره ها ایجاد می شوند.

خطوط نازکا

عجیب ترین و مرموزترین وقایع جهان

خطوط نازکا مجموعه‌ای از اشکالی است که در صحرای نازکا، کشیده شده است.این صحرا در دشت بایری واقع شده است که بین شهرهای نازکا و پالیا در پرو قرار دارد.این خطوط شامل اشکال گسترده ای است که توسط مردم باستان پرو بر روی شن و ماسه کشیده شده است،اما هنوز کسی علت ترسیم این خطوط را نمی داند.به نظر می رسد که خطوط نازکا در فاصله زمانی ۵۰۰ ساله قبل و بعد از میلاد حضرت مسیح کشیده شده باشد.گفتنی است که این خطوط را نمی توان به صورت منسجم تشخیص داد، از این رو حدس زده می‌شود که مردم نازکا هرگز نتوانستند کاری را که خلق کرده‌اند به صورت یکپارچه ببینند.

مهاجرت پروانه های ملکه

عجیب ترین و مرموزترین وقایع جهان

پروانه های ملکه یکی از منحصربه فردترین حشرات روی زمین به شمار می آیند که قابلیت های پروازی بی نظیری دارند.در حقیقت می توان آنها را از جمله ماهرترین موجودات زمین در زمینه مهاجرت به شمار آورد.هر سال میلیون ها پروانه ملکه شمال آمریکا، در فصل زمستان مسافت ۲۰۰۰ مایل را به سمت جنوب این کشور طی می کنند،اما کسی نمی داند که پایان مهاجرت آنها به کدام سرزمین ختم می شود.

صاعقه کروی

عجیب ترین و مرموزترین وقایع جهان

صاعقه کروی به انوار کروی شکل اطلاق می شود که هنگام توفان تندری و یا بعد از آن ایجاد می شوند.نیکولا تسلا،مخترع برق AC،در سال ۱۹۰۴ در آزمایشگاه خود صاعقه کروی ایجاد کرد.گفتنی است که وی هرگز نتوانست نورهای کروی را مشاهده کند بلکه تنها توانست انوار مصنوعی تولید کند.

سنگ های روان دره مرگ

عجیب ترین و مرموزترین وقایع جهان

سنگ‌های روان به یک پدیده ناشناخته زمین شناسی اشاره دارد که در بستر دریاچه خشک ریسترک پلایا واقع شده است.این دریاچه در شمال غربی صحرای معروف دث ولی یا دره مرگ، و در نزدیکی صحرای نوادا قرار دارد.در این فرآیند سنگ‌ها،بدون دخالت عوامل انسانی و حیوانی،به مرور زمان مسافت نسبتا طولانی را طی کرده و رده هایی از خود به جای می‌گذارند.نیرویی که باعث حرکت این سنگ‌ها می‌گردد همچنان ناشناخته مانده و موضوع تحقیق دانشمندان است.

طنین آزاردهنده در گوش انسان ها

عجیب ترین و مرموزترین وقایع جهان

این صدای وزوز آزاردهنده که در مکان های مختلف جهان از جمله بریستول شنیده می شود فرکانس پایینی دارد و از هر ۲۰ نفر به گوش ۱ نفر می رسد.این در حالی است که صداهای گوش خراش تنها ساکنان محلی را تحت تاثیر قرار می دهد.از آنجایی که نشنیدن این صداها دلیل بر نبودن آنها نیست،برخی از دانشمندان این صداهای آزار دهنده را به خروش امواج نسبت داده اند.

جیرجیرک دشتی

عجیب ترین و مرموزترین وقایع جهان

حشره زنجره یا جیرجیرک دشتی که با نام CICADA نیز شناخته می شود به طور ناگهانی از خواب ۲۰ ساله خود در محیط نسبتا تاریک، بیدار می شود تا جفت خود را پیدا کند.این حشره اغلب ساکت و منزوی است و بیشتر زمان خود را در زیر زمین سپری می کند،اما بیدار شدن آن با سر و صدا همراه است.جیر جیرک های دشتی تا ۱۷ سالگی بالغ نمی شوند،اما در این زمان آنها از زیر زمین بیرون آمده و به جستجوی جفت خود می پردازند.

گوی های سنگی کاستوریکا

عجیب ترین و مرموزترین وقایع جهان

در دهه ۱۹۳۰ هنگامی که اهالی کاستاریکا به دنبال مکان مناسبی برای پرورش موز در جنگل های انبوه این کشور می‌‌گشتند،با صحنه عجیبی مواجه شدند.آنها تعداد زیادی توپ های سنگی کروی در میان جنگل یافتند که اندازه آنها متفاوت بود و برخی از توپ ها بسیار غول پیکر بودند.هنوز مشخص نیست که چرا افراد مستعمره کاستوریکا این توپ های سنگی بزرگ را ساختند و همچنین رکوردهای ثبت شده ای در مورد فرهنگ اقوامی که این توپ ها را ساخته اند نیز در دسترس نمی باشد.

کشف بقایای انسان ها در مکان های اشتباه

عجیب ترین و مرموزترین وقایع جهان

از زمان پیدایش نظریه تکامل در قرن ۱۹،دانشمندان همواره با اکتشافات شگفت انگیزی رو به رو بوده اند که با این نظریه مخالفت داشت.عجیب ترین این اکتشافات مربوط به فسیل انسان هایی است که در مکان هایی اشتباهی قرار گرفته اند.انگشت های فسیل شده و جای پاهای این انسان ها ،نشان دهنده مناطق جغرافیایی و زمان باستان شناسی است که متعلق به آنها نمی باشد.یکی از اشتباهاتی که در زمینه فسیل ها پیش آمده است مربوط به جمجمه یک انسان می باشد که در روستای پیلت دوان انگلستان یافت شده است.